Gå til innhold

Edderkopp invasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi er veldig plaget med masse edderkopper på vaskerommet i kjelleren. Er et typisk litt kaldt betong og murrom under bakkenivå, så er klar over at del del krypdyr vil det alltids være der, men det er så ekkelt når hver gang jeg kommer inn der så løper det sikkert 10 eller flere edderkopper i alle retninger. I tillegg til alle de døde jeg til stadighet må kvitte meg med...noen gode råd?

Endret av Darkannie
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ekstrem edderkoppskrekk. Huff dette høres helt jævli ut. Permentin, du får kjøpt det på jernvarer o.l

Skrevet (endret)

Jeg liker dem ikke, men klarer faktisk å gå ned barbeint! :gjeiper: Men jeg fikk litt skrekken den gangen Darkannie-mannen ropte meg ned for å vise meg noe...vi hadde et gammelt tomt badekar stående der, og han ba meg kikke oppi...jeg lyver ikke, det var sikkert 100 edderkopper som hadde sklidd nedi der og ikke kom seg ut igjen... Kan tro badekaret gikk på hue ut! :frustrert:

Permentin??

Endret av Darkannie
Skrevet

Jeg tror det heter "Permitrin", men kanskje denne hadde vært en mer miljøvennlig ide?

Skrevet

100 edderkopper? Det høres ut som en edderkopp har fødet og vært nødt til å gjøre det i badekaret.

Det finnes noe man kan smøre rundt lister og ventiler for å hindre at edderkopper kommer inn, men vet ikke hva midlet heter.

Skrevet
Min lenke Permetrin het det visst. Du sprayer det på og så rett og slett dauer edderkoppene. Den har også en slik effekt at edderkoppene holder seg unna en viss tid etter at du har sprayet. Så du sprayer gjevnlig rundt omkring på vaskerommet, spesielt der det er sannsynlig at de kommer inn. Funker som fan.
Skrevet

100 edderkopper? Det høres ut som en edderkopp har fødet og vært nødt til å gjøre det i badekaret.

Det finnes noe man kan smøre rundt lister og ventiler for å hindre at edderkopper kommer inn, men vet ikke hva midlet heter.

Unnskyld, men jeg må le litt. En edderkopp føder da ikke. De legger hundrevis av egg i bolet/kokongen sin. Bol/Kokong lager der som regel i hjørner i taket (inne). Så du for deg at edderkoppen låg og spriket med bena og fødte 100 edderkoppbarn? :hoho:

Kanskje du skal lese deg litt opp her? Min lenke

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har helt ekstrem edderkoppfobi, og vurderte å bruke Permentin på terrassen. Men så hørte jeg at det blandt annet kan være veldig skadelig for katter (og jeg har to som ofte er på terrassen), så da er det selvfølgelig helt uaktuelt.

Noen som har andre råd? :tristbla:

Endret av Rumle
Skrevet

Jeg har helt ekstrem edderkoppfobi, og vurderte å bruke Permentin på terrassen. Men så hørte jeg at det blandt annet kan være veldig skadelig for katter (og jeg har to som ofte er på terrassen), så da er det selvfølgelig helt uaktuelt.

Noen som har andre råd? :tristbla:

Jif Universal. Spray ned hele dritten. Men den er på langt nær så effekti som permetrinen

Skrevet

Unnskyld, men jeg må le litt. En edderkopp føder da ikke. De legger hundrevis av egg i bolet/kokongen sin. Bol/Kokong lager der som regel i hjørner i taket (inne). Så du for deg at edderkoppen låg og spriket med bena og fødte 100 edderkoppbarn? :hoho:

Kanskje du skal lese deg litt opp her? Min lenke

Jeg vet at de legger egg, hadde det bare travelt når jeg skrev. Men det høres jo mye mer koselig ut at edderkoppmammaen føder? :lur:

Skrevet

Fysj, en god grunn til at jeg nekter å ha kjeller! Får grøsninger bare av tråden :gjeiper:

Skrevet

Vi er veldig plaget med masse edderkopper på vaskerommet i kjelleren. Er et typisk litt kaldt betong og murrom under bakkenivå, så er klar over at del del krypdyr vil det alltids være der, men det er så ekkelt når hver gang jeg kommer inn der så løper det sikkert 10 eller flere edderkopper i alle retninger. I tillegg til alle de døde jeg til stadighet må kvitte meg med...noen gode råd?

De er der pga fuktighet. Klarer du å tørke ut rommet vil kosedyrene forsvinne. Nødløsningen kan være en luftavfukter.

I de mer ekstreme tilfellene, er det så mangelfull drenering rundt grunnmuren at man må grave opp rundt grunnmuren på nytt. Da må man bestille gravemaskin. *Dyrt!*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...