Gå til innhold

inkasso .


mousepad

Anbefalte innlegg

Jeg fikk et brev fra et inkasso selskap om at de skulle inndrive en sak for en oppdragsgiver jeg er kunde hos .

Beløpet på fakturaen var da det opprinnelige beløpet + inkasso salær på ca 300 .

Siden jeg mente jeg allerede hadde betalt denne regninga , sendte jeg skjermbilde av betalingen i nettbanken ( mail ) og siden jeg ikke hørte noe mer , trodde jeg det var i orden .

Idag fikk jeg imidlertid enda et inkassovarsel med referanse til den samme fakturaen jeg tidligere har fått inkasso på , men salæret var ikke økt eller noe .

Noen som skjønner hva som skjer her og hva jeg eventuelt bør gjøre med det ?

Jeg er 99% sikker på at kravet allerede er betalt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest strykebrett

Slike ting går ofte automatisk. Dersom mailen din ikke er blitt behandlet enda, noe den sannsynligvis ikke er i og med at du ikke har hørt noe, så sender systemet ut en purring automatisk.

Ring inkassobyrået i morra og henvis til mailen du allerede har sendt dem så ordner det seg nok med en gang vil jeg tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ringer inkassobyrået skriv ned navnet på den du snakket med. Be evt om direktenr til han/henne.

Be han/henne om å sende deg en mail med bekreftelse på samtalen og hva dere avtalte/hun fant ut evt hva som skjer videre eller om saken er avsluttet.

Skjer det noe senere så sender du da mail til denne personen, så har du kun en å forholde deg til, som også kjenner saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sender en ny mail, henviser til den mailen du allerede har sendt der du bestred kravet, og ber om at saken avsluttes. Informer om at du ikke vil betale gebyer og salærer påløpt etter at du betalte den fakturaen inkassoen gjelder.

Etter å ha sendt mailen ringer du og ber om å få snakke med saksbehander for å avklare saken raskt. Be om skriftlig tilbakemelding fra saksbehandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med dem idag og det viser seg at jeg har sendt til en ubetjent mailadresse hos firmaet , så de skulle ta bort ekstrakostnader og la hovedstolen stå .

De påstår nå at innbetalingen min ikke gjelder for Juli fakturaen ( som betalingsoppfordringen glaldt for ) , siden jeg betalte denne i August med KID kode , så jeg spurte banken og de sier at KID nummeret identifiserer både kunden og fakturaen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...