mousepad Skrevet 15. september 2011 #1 Del Skrevet 15. september 2011 Jeg fikk et brev fra et inkasso selskap om at de skulle inndrive en sak for en oppdragsgiver jeg er kunde hos . Beløpet på fakturaen var da det opprinnelige beløpet + inkasso salær på ca 300 . Siden jeg mente jeg allerede hadde betalt denne regninga , sendte jeg skjermbilde av betalingen i nettbanken ( mail ) og siden jeg ikke hørte noe mer , trodde jeg det var i orden . Idag fikk jeg imidlertid enda et inkassovarsel med referanse til den samme fakturaen jeg tidligere har fått inkasso på , men salæret var ikke økt eller noe . Noen som skjønner hva som skjer her og hva jeg eventuelt bør gjøre med det ? Jeg er 99% sikker på at kravet allerede er betalt . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 15. september 2011 #2 Del Skrevet 15. september 2011 Slike ting går ofte automatisk. Dersom mailen din ikke er blitt behandlet enda, noe den sannsynligvis ikke er i og med at du ikke har hørt noe, så sender systemet ut en purring automatisk. Ring inkassobyrået i morra og henvis til mailen du allerede har sendt dem så ordner det seg nok med en gang vil jeg tro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #3 Del Skrevet 16. september 2011 Når du ringer inkassobyrået skriv ned navnet på den du snakket med. Be evt om direktenr til han/henne. Be han/henne om å sende deg en mail med bekreftelse på samtalen og hva dere avtalte/hun fant ut evt hva som skjer videre eller om saken er avsluttet. Skjer det noe senere så sender du da mail til denne personen, så har du kun en å forholde deg til, som også kjenner saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 16. september 2011 #4 Del Skrevet 16. september 2011 Du sender en ny mail, henviser til den mailen du allerede har sendt der du bestred kravet, og ber om at saken avsluttes. Informer om at du ikke vil betale gebyer og salærer påløpt etter at du betalte den fakturaen inkassoen gjelder. Etter å ha sendt mailen ringer du og ber om å få snakke med saksbehander for å avklare saken raskt. Be om skriftlig tilbakemelding fra saksbehandler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mousepad Skrevet 16. september 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 16. september 2011 Har snakket med dem idag og det viser seg at jeg har sendt til en ubetjent mailadresse hos firmaet , så de skulle ta bort ekstrakostnader og la hovedstolen stå . De påstår nå at innbetalingen min ikke gjelder for Juli fakturaen ( som betalingsoppfordringen glaldt for ) , siden jeg betalte denne i August med KID kode , så jeg spurte banken og de sier at KID nummeret identifiserer både kunden og fakturaen . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå