AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #1 Skrevet 15. september 2011 Har en kattunge på ca 9 uker, og lurer på når jeg kan begynne å bruke klumpesand i doen. Blir smågal av lukten, og synes Everclean er den eneste sanden som funker når det gjelder å holde lukt borte, men katten er kanskje for liten til at jeg kan bruke det? Har hørt at det kan være fare for kvelning hvis de spiser det... Noen med erfaringer?
lilleedderkopp Skrevet 16. september 2011 #2 Skrevet 16. september 2011 Jeg tror ikke det skal være noe problem jeg, har hatt klumpesand til mine katter helt siden de var knappe 6 uker. Har ikke skjedd noe med dem. Men ta å følg litt med i begynnelsen å se om katten din spiser sanden, mine har aldri gjort det. Skjønner godt at du vil ha klumpesand mye lettere å rense sanda og mye mindre lukt. Lykke til
Leo Skrevet 17. september 2011 #3 Skrevet 17. september 2011 Det er sikkert forskjell fra individ til individ, men jeg har aldri sett mine kattunger gjøre noe forsøk på å spise sand og jeg vil tro det er så ekkelt å få i munnen at de fleste som prøver, nøyer seg med en smak. Katter flest spiser ikke noe i nærhet av der de gjør fra seg og disse instinktene er nok på plass ganske tidlig. Veldig enig med deg angående klumpesand, så jeg ville ha prøvd og sett om kattungen gjorde noe tegn til å ville spise den. Gjør den ikke det, er det jo ikke noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå