Maria M Skrevet 15. september 2011 #1 Skrevet 15. september 2011 Hei! Jeg har om et par måneder bestemt meg for å flytte meg, for å etablere meg i et annet land i midtøsten. Så jeg lurte rett og slett på hva som er lovelig, og ikke lovelig overføring av penger. Er det slik at jeg bare kan dra ned dit og tømme kontoen min der??? Eller er dette som norske myndigheter må vite om, og som må skattelegges. Jeg har heller ikke andre eiendeler (hus, bil osv.) her i Norge som jeg betaler skatt for.......
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #2 Skrevet 15. september 2011 Hei! Jeg har om et par måneder bestemt meg for å flytte meg, for å etablere meg i et annet land i midtøsten. Så jeg lurte rett og slett på hva som er lovelig, og ikke lovelig overføring av penger. Er det slik at jeg bare kan dra ned dit og tømme kontoen min der??? Eller er dette som norske myndigheter må vite om, og som må skattelegges. Jeg har heller ikke andre eiendeler (hus, bil osv.) her i Norge som jeg betaler skatt for....... Når du overfører penger til at ennet land, skal du fylle inn hva beløpet gjelder. Overføring mellom egne konti går helt fint! (Vet ikke om myndighetene reagerer hvis det dreier seg om store beløp - det meste jeg har overført er ca. 100.00) Skal du jobbe i landet du flytter til, vil du mest sannsynlig være skattepliktig i Norge i noen år. Sjekk nav.no
Maria M Skrevet 15. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 15. september 2011 Når du overfører penger til at ennet land, skal du fylle inn hva beløpet gjelder. Overføring mellom egne konti går helt fint! (Vet ikke om myndighetene reagerer hvis det dreier seg om store beløp - det meste jeg har overført er ca. 100.00) Skal du jobbe i landet du flytter til, vil du mest sannsynlig være skattepliktig i Norge i noen år. Sjekk nav.no Jeg skal bosette meg i det landet, og har derfor tenkt til å ta ut penger. ( siden det ikke er en ordentlig kort system) Men jeg tror jeg hade hørt tidligere at man måtte melde fra dersom det dreide seg over et hvis sum beløp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå