Mohini Skrevet 17. september 2011 #21 Skrevet 17. september 2011 Hadde blitt kjempeglad om jeg fikk servert kveite i bryllup! Skikkelig festmat Samme her, kveite er toppers! Æ ælska kveit!
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #22 Skrevet 17. september 2011 Hva synst dere om å ha kveite til middag? Jeg ville ikke valgt kjedelig hvit fisk til brylløps middag.
Gjest halebein Skrevet 17. september 2011 #23 Skrevet 17. september 2011 mmmm...fikk løst på kveite no! Stekt kveite me stekt løk og rømmesaus, og mandelpotet...nam nam! Høres nydelig ut te brylløppsmeddag! (Og ja, æ skriv på dialekt:) 1
bobbi Skrevet 17. september 2011 #24 Skrevet 17. september 2011 mmmm...fikk løst på kveite no! Stekt kveite me stekt løk og rømmesaus, og mandelpotet...nam nam! Høres nydelig ut te brylløppsmeddag! (Og ja, æ skriv på dialekt:) Stilig!
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #25 Skrevet 18. september 2011 Jeg ville ikke valgt kjedelig hvit fisk til brylløps middag. Kveite er en festfisk, ikke en "kjedelig hvit fisk" på linje med torsk og sei. Og er det noe som er fantasiløst og kjedelig, er det de evinnelige lakserettene. 1
Niennas Skrevet 18. september 2011 #26 Skrevet 18. september 2011 Jeg ville ikke valgt kjedelig hvit fisk til brylløps middag. Nei, TS burde velge noe orginalt - som indrefilet? 2
Tillie Skrevet 18. september 2011 #27 Skrevet 18. september 2011 Jeg hadde likt det - elsker fisk, men vi går nok for den kjedelige indrefileten pga gjestenes smak... Men satser på en fantastisk fisk til forrett!!
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #28 Skrevet 18. september 2011 Jeg hadde blitt skuffet, rett og slett fordi jeg til dags dato ikke har spist en fiskemiddag som jeg har likt. Det vil si, at jeg ikke liker fisk. Jeg ville nok hatt noe alternativt, for det er nok flere som ikke liker fisk enn de som ikke liker kjøtt.
Gjest NozMonster Skrevet 18. september 2011 #29 Skrevet 18. september 2011 da jeg var i brØLLØpppp den ene gangen i mitt liv, så skulle vi huke av for fisk, kjøtt eller vegetar på "svarlappen" om man kom eller ikke... det er jo enkli veldig genialt da? det er jo garantert noen som ikke liker fisk, og noen som ikke vil ha kjøtt.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #30 Skrevet 18. september 2011 Hva er det med voksne mennesker som "ikke liker" mat? 3
Fanta Exotic Skrevet 18. september 2011 #32 Skrevet 18. september 2011 Hva er kveite for noe? Er du seriøs? 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #33 Skrevet 18. september 2011 Hva er kveite for noe? Les tråden fra begynnelsen, så finner du det ut. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #34 Skrevet 18. september 2011 Hva er det med voksne mennesker som "ikke liker" mat? Jeg liker mangle sorter matretter, men jeg liker ikke fisk. Regner ikke med at du liker alt somf innes i hele verden, og du ville nok ikke blitt særlig begeistret om noe du ikke likte ble servert i et bryllup. Det handler ikke om å være kresen heller, men smaksløkene mine liker ikke fisk. Jeg brekker meg når jeg smaker, og tro meg jeg har smakt på amnge ulike sorter og ulike retter med fisk. Er ikke min feil at jeg ikke liker det, eller mener du seriøst at man bare skal spise alt man får for å være høflig? Samtidig som man sitter der og brekker seg? Høres ikke noe særlig høflig ut det da 1
bobbi Skrevet 18. september 2011 #35 Skrevet 18. september 2011 Jeg liker mangle sorter matretter, men jeg liker ikke fisk. Regner ikke med at du liker alt somf innes i hele verden, og du ville nok ikke blitt særlig begeistret om noe du ikke likte ble servert i et bryllup. Det handler ikke om å være kresen heller, men smaksløkene mine liker ikke fisk. Jeg brekker meg når jeg smaker, og tro meg jeg har smakt på amnge ulike sorter og ulike retter med fisk. Er ikke min feil at jeg ikke liker det, eller mener du seriøst at man bare skal spise alt man får for å være høflig? Samtidig som man sitter der og brekker seg? Høres ikke noe særlig høflig ut det da Skal man sende rundt forespørsel til alle gjestene før man bestemmer menyen mener du, for å høre om alle LIKER det man har tenkt å servere? Voksne folk må da vel klare å legge det de ikke liker til sides, er jo alltids noe ved en rett man liker....tilbehøret eller noe... 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #36 Skrevet 18. september 2011 Kveite er noe av det aller, aller beste jeg vet, feks med en beurre blanc og gode grønnsaker til. Absolutt festmat! Men når jeg bestiller det på restaurant (dvs ikke lager selv) får jeg nesten uten unntak for tørr fisk, dvs som har vært varmebehandlet for lenge. Og smaksopplevelsen når man spiser hhv saftig og tørr/overstekt eller overkokt kveite er enorm. Å lage perfekt varmebehandlet kveite til mange bryllupsgjester stiller med andre ord høye krav til kjøkkenet, så det ville vært min eneste betenkelighet. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #37 Skrevet 18. september 2011 Edit: ... forskjellen i smaksopplevelse er enorm, skulle det stå. Altså mellom tørr og saftig kveite.
Montefalco Skrevet 25. september 2011 #38 Skrevet 25. september 2011 Hva synst dere om å ha kveite til middag? Kveite er en fantastisk fisk. Dersom dere skal ha selskapet på en restaurant eller et annet sted der maten lages rett før den serveres, er det et godt valg. Eneste "aberet" er at man da ikke får servert rødvin.
venus_ Skrevet 27. september 2011 #39 Skrevet 27. september 2011 Hadde vært kjempefornøyd om jeg hadde blitt servert kveite i bryllup. Da helst stekt filet
Golde Skrevet 27. september 2011 #40 Skrevet 27. september 2011 Kveite er nydelig bryllupsmat. Hadde det ikke vært for prisen, skulle jeg servert det i mitt eget bryllup.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå