Gå til innhold

brylløps middag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synst dere om å ha kveite til middag?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kurant det antar jeg, men ikke noe jeg ville valgt selv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Er jo litt risky i og med at ikke alle er så glad i fisk. Men det er jo godt da :) Litt mer skeptisk til at du kaller det brylløp :fnise:

• Liker 4
Skrevet

Kommer helt ann på hvordan den er tilberedt, og tilbehør.

jeg synes at bryllupsmiddager skal være finere enn vanlig middager, så kokt kveite med poteter og gulrot er for min del en NO-NO!

• Liker 1
Skrevet

Litt mer skeptisk til at du kaller det brylløp :fnise:

He, he, helt enig :ler:

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ønsker kveite til bryllupsmiddag, må du i alle fall sørge for å ha et alternativ.

Fisk og skalldyr er "middagsprotein" som ganske mange er allergiske mot, og generelt sett er jeg skeptisk til å servere et allergen som hovedrett i et selskap.

Da er kjøttmat mye tryggere, siden det kun er et fåtall (hvis noen) som er allergiske mot kjøtt. (Jeg snakker da ikke om vegetarianere, som selv om de kan bli dårlige av kjøtt, ikke er allergiske)

Skrevet

He, he, helt enig :ler:

Jeg tipper dette er dialekt ;) Der jeg kommer fra sier vi brølløp eller brællæp! Hehe :fnise:

Når det gjelder middagen, bør dere velge noe dere selv har lyst på :) Voksne folk som blir bedt i brølløp ( ;) ) bør jo spise det de får server, og barn spiser kanskje verken fisk, biff eller annet som blir servert :gjeiper: Så det er opp til dere hva dere vil ha :klemmer:

Skrevet

Vi skal ha en type fisk og en ...tournedous? biff.

Skrevet

Jeg synes helt egentlig ikke noe om det. Men det er fordi jeg ikke liker det :P på den andre siden synes jeg man skal velge det man selv vil ha!

Skrevet

Jeg tipper dette er dialekt ;) Der jeg kommer fra sier vi brølløp eller brællæp! Hehe :fnise:

He he, dialekt er gøy - er faktisk så nerdete at jeg er intr i det norske språket :) De sier ikke bryllup på bokmåls måten der jeg kommer fra heller :fnise:

Beklager avsporing TS :) Lykke til med middagen, kveite er godt!! Eller som vi sier hvor jeg kommer fra ; Kveita :fnise:

• Liker 2
Skrevet

He he, dialekt er gøy - er faktisk så nerdete at jeg er intr i det norske språket :) De sier ikke bryllup på bokmåls måten der jeg kommer fra heller :fnise:

Beklager avsporing TS :) Lykke til med middagen, kveite er godt!! Eller som vi sier hvor jeg kommer fra ; Kveita :fnise:

Nordlending?

Kvet, her! Ikke kveite ;) hihi

Sorry, TS, Bobbi og jeg har en tendens til å spore av :fnise:

Skrevet (endret)

Nordlending?

Kvet, her! Ikke kveite ;) hihi

Sorry, TS, Bobbi og jeg har en tendens til å spore av :fnise:

He he, ikke riktig betegnelse "nordlending" da( viktig for oss her å presise det vet du :fnise: ), men riktig del av landet :biggrin:

Hmmm.... Kvet... Østfold området, eller rundt Trøndelag? :klo:

Sorry igjen, TS, det bare blir sånn :smilyblomst:

Endret av bobbi
Skrevet

He he, ikke riktig betegnelse "nordlending" da( viktig for oss her å presise det vet du :fnise: ), men riktig del av landet :biggrin:

Hmmm.... Kvet... Østfold området, eller rundt Trøndelag? :klo:

Sorry igjen, TS, det bare blir sånn :smilyblomst:

Jeg bor i Østfold. Jeg sier hellefisk :fnise:.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor i Østfold. Jeg sier hellefisk :fnise:.

hi hi :fnise: da var ihvertfall den gjetningen feil....kanskje jeg ikke er så god på dialekter som jeg trodde :hakeslepp:;)

Skrevet

Vi tenker å bruke kveite som 2. rett i en 4.retters :)

Jeg er generelt ikke veldig glad i fisk, men kveite smaker nesten som kjøtt om den tilberedes rett :)

Skrevet

Hva synst dere om å ha kveite til middag?

Jeg synes ikke noe om det, siden jeg ikke tåler fisk... :sjenert:

Skrevet

Alle tåler vel fisk? Hva er dette for syting, innrøm at du ikke liker fisk fordi du har fått trasset deg gjennom livet eller at dine foreldre ikke har hatt fisk på middagsmenyen.

Kveite er nydelig middag og passer også til bryllup.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke noe om det, siden jeg ikke tåler fisk... :sjenert:

Beklager, googlet og fant ut at noen reagerer allergisk.

• Liker 1
Skrevet

Brylløp eller bryllyp, og for min del, kveit høres fantastisk ut! HAdde jeg til konfirmasjonsmiddagen min jeg;)

Skrevet

Hadde blitt kjempeglad om jeg fikk servert kveite i bryllup! Skikkelig festmat :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...