Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid hatt forholdsvis lange og vonde menstruasjoner. Har gått på p-piller av og på fra jeg var rundt 16 år og etter slutt har menstruasjonene alltid normalisert seg kjapt.

Nå har jeg gått på cerazette i ca. tre år. Sluttet for omtrent 4 mnd siden for å bli prøver og fikk ikke første blødning før ca. 1,5 mnd etterpå.

Etter dette har mens kommet med ca. 28-30 dagers mellomrom, men den er så kort! Varer i maks 3 dager med forholdsvis kraftig blødning det første døgnet og så avtar det. Denne gangen tror jeg faktisk ikke jeg hadde mens i mer enn 2 dager.

Kan det være fordi jeg har gått på Cerazette (hvor jeg ikke har hatt blødninger i det hele tatt) det tar sånn tid før det går tilbake til normalen, eller spiller alderen inn (er 31 nå)?

Skjønner ikkeno jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være det som er normalen for deg nå. Jeg blødde mye mer og lenger for 10 år siden enn jeg gjør nå.

Skrevet

Jeg sluttet på pillen i mars i år etter ca 10 års bruk. Husker at før jeg begynte på pillen hadde jeg ganske kort tid med blødning, men jeg på pillen hadde "vanlig" tid. Når jeg sluttet gikk jeg tilbake til ganske kort tid med blødning, kanskje totalt 3 dager.

Skrevet

det sies at mengden mens avtar i midten/slutten av 20 årene....har ikke noe referanser eller vitenskap på d..men d kan være noe i det..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...