nummer 2 Skrevet 15. september 2011 #1 Skrevet 15. september 2011 Jeg bruker så masse penger og energi på å finne THE DAY. eggløsning!!! Eggløsningstester opp og ned i mente, temping, research osv... Og let's Face it... Når en er prøvere og virkelig virkelig vil ha barn, så holder man pusten frem mot eggløsning og stopper opp frem mot ikm. Jeg har positiv el test i dag...... Sambo jobbet overtid.... Så på trening.. Så sitter jeg her da.. Med eggløsning. Og alene. Skulle ønske det gikk an å lage baby alene av og til !! Og det verste er at nå er jeg så skuffet og lei meg, at jeg et ikke om jeg orker å ha noe form for intimitet senere... Vet jo det er bare pga baby det er hyppig nå for tiden. Men, å skulle strekke det så langt at jeg skal ta initiativet når tårene sprenger på, det er vanskelig. At jeg er et hormontroll denne syklusen hjelper ikke akkurat heller.... Greit- sambo prioriterte å jobbe overtid, så jobbe mer da han kom hjem, for å løsrive seg for å ta på seg skoene for å gå ut døren....... Jada.. Han vil ha barn. Vi har snakket om det.. Kanskje jeg egentlig er mest skuffet over å få positiv el test på morningen, for så å få negativ i kveld. Føltes som et slag i magen som sa at 'jaja... 1 måned til neste gang. Bortkastet pergo, temping og testing' Måtte bare få det ut.. Sikkert mer hormoner enn konstruktivitet, men....... Er så skuffet bare:(
jeg skal ha barn Skrevet 15. september 2011 #2 Skrevet 15. september 2011 samme her Lykke til og stå på det skal sikkert klaffe en fin dag. jeg slitter selv
lunem Skrevet 16. september 2011 #3 Skrevet 16. september 2011 jeg føler sånn med deg nummer 2!! Sleit med AKKURAT det samme i går.. jeg fikk positiv eggløsningstest, men så var det så mye som kom i veien slik at det ikke ble noe babylaging... jeg begynte å gråte, og det gjorde ikke akkurat saken så mye bedre.. Forloveden har kjempelyst på baby han også, men han tar det liksom ikke like tungt som meg.. Og jeg tror det har noe å gjøre med nettopp det at jeg går å kjenner etter, leter å analyserer over når eggløsning skal komme, om den har vært eller om den i det hele tatt skulle komme! Og når jeg endelig fikk positiv i går, så blei jeg bare så ufattelig lei meg for at vi ikke fikk gjort noe med det. MEN! Tok eggløsningstest i dag tidlig når jeg sto opp, og da var den fortsatt positiv! Sa fra til han, og vi heiv oss på saken! Skal teste igjen i morgen, og om det fortsatt blir utslag hiver vi oss på en gang til:) Jeg skjønner frustrasjonen din så inderlig, men ikke gi opp håpet:) Om du synest det er vanskelig å ta initiativet til sex nå når du er litt overfølsom, så kan du jo sende han en SMS med "Positiv eggløsningstest! vil du lage baby? " eller noe annet:) Lykke til, søte deg 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #4 Skrevet 17. september 2011 De som stresser og er desperate får ikke det de vil ha! Sånn er det med den saken! Det blir på samme måte med de single ... de som er desperate vil ingen ha, og de som er passive blir ikke lagt merke til. Så da må man finne den gylne middelvei, og man må ha det bra med seg selv slik at andre fatter interesse. Derfor, IKKE STRESS! Ta det som det kommer. Om du fokuserer på andre ting, og nyter sex med samboeren din UTEN å tenke at NÅ MÅ DU BLI GRAVID, så vil du bli gravid. Feilen mange gjør er å stresse opp kroppen slik at den ikke blir gravid. Så om du får det bra med deg selv, og gleder deg over andres lykke, og du tenker at det skjer når det skjer, JA, da skal jeg love deg at du blir gravid! Lover!!! 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #5 Skrevet 17. september 2011 De som stresser og er desperate får ikke det de vil ha! Sånn er det med den saken! Det blir på samme måte med de single ... de som er desperate vil ingen ha, og de som er passive blir ikke lagt merke til. Så da må man finne den gylne middelvei, og man må ha det bra med seg selv slik at andre fatter interesse. Derfor, IKKE STRESS! Ta det som det kommer. Om du fokuserer på andre ting, og nyter sex med samboeren din UTEN å tenke at NÅ MÅ DU BLI GRAVID, så vil du bli gravid. Feilen mange gjør er å stresse opp kroppen slik at den ikke blir gravid. Så om du får det bra med deg selv, og gleder deg over andres lykke, og du tenker at det skjer når det skjer, JA, da skal jeg love deg at du blir gravid! Lover!!! Jøss, dette vil jeg veldig gjerne se vitenskapelig bevis for! Jeg føler meg rimelig oppdatert men det må tydeligvis ha vært et gjennombrudd i forskningen om ufrivillig barnløshet. Jeg visste for eksempel ikke at det er de stressede og desperate som blir ufrivilig barnløse, så dette var spennende. De som kan bli gravide blir det, enten de är avslappet, stresset, sint, misunnelig, glad, you name it. Det er helt vanlig at det tar opp i mot et år å bli gravid, uten at det betyr at noe er galt. De aller fleste blir gravide innen to år hvis de har sex på riktig tidspunkt i syklusen. Dette har ikke noe med stress å gjøre, det er bare sånn kroppen fungerer. Andre har problemer med å bli gravid, feks tette eggledere, dårlig sædkvalitet eller få og dårlig egg. Hos disse hjelper det svært lite å "slappe av", de må som regel ha profesjonell hjelp. 2
chr1989 Skrevet 17. september 2011 #6 Skrevet 17. september 2011 Skjønner frustrasjonen din! Krysser fingrene for at det klaffer snart!
Sotengelen Skrevet 18. september 2011 #7 Skrevet 18. september 2011 Løkke t !!! håpe virkeli d går bra for dokkor snart :) krysse fingran for oss alle
Trolljenta79 Skrevet 18. september 2011 #8 Skrevet 18. september 2011 Skjønner frustrasjonen din! Krysser fingrene for at det klaffer snart! Signerer
Gjest Alabama Skrevet 18. september 2011 #9 Skrevet 18. september 2011 Leste i en tidligere tråd at du er i pp2 nå og har et barn fra før. Skjønner ikke hvorfor du er så stressa? 2
Wesla Skrevet 18. september 2011 #10 Skrevet 18. september 2011 (endret) Husk at når testen er positiv så er det enda gjerne en til to dager før egget slipper Endret 18. september 2011 av Wesla
nummer 2 Skrevet 18. september 2011 Forfatter #11 Skrevet 18. september 2011 Leste i en tidligere tråd at du er i pp2 nå og har et barn fra før. Skjønner ikke hvorfor du er så stressa? Det stemmer. Jeg stresser fordi jeg vet hvor lang tid det tok sist. Og fordi jeg håper så inderlig vi slipper å gå så lenge denne gangen også. Å bestemme seg for å få barn er ikke noe en gjør i en håndvending. Det er noe en tenker på. MASSE!! bruker energi og tanker på det i lang tid. Og nr vi endelig bestemte oss for å prøve, har jeg allerede vært gjennom prøveperioden en million ganger i hodet. Å ha barn fra fr, gjør ikke ønsket om å få barn igjen- mindre!!! Ønsket er like stort som da vi ble prøvere og ikke hadde barn. Pp2 høres ikke stressende ut. Vet det er mange med utallige pp'er bak seg. Men, når jeg vet jeg har pco, så er det stressende allerede før jeg har prøvd. Og faktorer som at el og sjansen på graviditet skjer en gang pr måned. Neste måned er sambo borte under en Evt el, og det er derfor 2 mnd til neste gang vi kan håpe på klaff. Ja... Pp' er er ikke det eneste som kan være stressende
Gjest *Røyskatt* Skrevet 18. september 2011 #12 Skrevet 18. september 2011 Husk at når testen er positiv så er det enda gjerne en til to dager før egget slipper Det er veldig viktig at du husker dette, Nummer2. Jeg skjønner hvor frustrerende det er når han ikke er hjemme, og du nærmest må mase deg til sex (har vært der jeg og), men en kveld uten ham i eggløsningsperioden er ikke så farlig. Vi har de gangene det har klaffet hatt sex annenhver dag i eggløsningsperioden, og så har jeg heller drukket litt hostesaft og grapefruktjuice. vet du er over denne eggløsningen nå, så jeg skal krysse fingre, tær og tarmtotter for at dette gikk bra.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #13 Skrevet 18. september 2011 Men hvis du bruker pergo, så vet du vel omtrent når EL kommer? Så med sex annenhver dag fra et par dager før pos test til en dag eller to etter, så vil dere jo være sikret. Lurt å ikke vente til testen er positiv ihvertfall, for det blir den gjerne 24-36 timer før EL, mens flest blir gravide 2 dager før EL, ergo er det lurt å ha tjuvstarta litt Men skjønner frustrasjonen din, vil anbefale deg å fortelle gubben i god tid når omtrent du regner med EL kommer, og be ham ta masse initiativ i den perioden, så slipper du å alltid måtte gjøre hele jobben selv, det er både vanskelig og slitsomt.. been there..
nummer 2 Skrevet 18. september 2011 Forfatter #14 Skrevet 18. september 2011 Jøss, dette vil jeg veldig gjerne se vitenskapelig bevis for! Jeg føler meg rimelig oppdatert men det må tydeligvis ha vært et gjennombrudd i forskningen om ufrivillig barnløshet. Jeg visste for eksempel ikke at det er de stressede og desperate som blir ufrivilig barnløse, så dette var spennende. Må si meg enig her. Og dessuten.. Hva vil det si å slappe av? Sykemelde seg for å gi kroppen hvile? Kun ha sex når en har lyst? ( etter min mening er ikke dette aktiv prøving- om en ikke prøver å få det til å klaffe rundt den fruktbare perioden- da er det god sex, ja - men ikke prøving). En regner med at stress i noen tilfeller kan påvirke kroppen på forskjellige måter.. Type, par blir gravide etter de har fått innvilget adopsjon eller prøverør etc. Men, ingen kan bevise at de ikke ville blitt gravide akkurat da, uavhengig av å nettopp få innvilget adopsjon eller prøverør. Er det en ting som ikke funker- så er det åfå beskjed om å slappe av. 'å slappe av' er umulig og styrer- og kommer dessverre ikke med bryter. De som kan bli gravide blir det, enten de är avslappet, stresset, sint, misunnelig, glad, you name it. Det er helt vanlig at det tar opp i mot et år å bli gravid, uten at det betyr at noe er galt. De aller fleste blir gravide innen to år hvis de har sex på riktig tidspunkt i syklusen. Dette har ikke noe med stress å gjøre, det er bare sånn kroppen fungerer. Andre har problemer med å bli gravid, feks tette eggledere, dårlig sædkvalitet eller få og dårlig egg. Hos disse hjelper det svært lite å "slappe av", de må som regel ha profesjonell hjelp.
nummer 2 Skrevet 18. september 2011 Forfatter #15 Skrevet 18. september 2011 Men hvis du bruker pergo, så vet du vel omtrent når EL kommer? Så med sex annenhver dag fra et par dager før pos test til en dag eller to etter, så vil dere jo være sikret. Lurt å ikke vente til testen er positiv ihvertfall, for det blir den gjerne 24-36 timer før EL, mens flest blir gravide 2 dager før EL, ergo er det lurt å ha tjuvstarta litt Men skjønner frustrasjonen din, vil anbefale deg å fortelle gubben i god tid når omtrent du regner med EL kommer, og be ham ta masse initiativ i den perioden, så slipper du å alltid måtte gjøre hele jobben selv, det er både vanskelig og slitsomt.. been there.. Believe you me- her har det vært sex annenhver dag fra den lørdagen, og jeg forventet og fikk el på torsdagen;) Inkludert dagen før el. Og dagen etter. Og, ehm.. Vi klarte å ordne opp og prate sammen el-dagen, så det ble visst 3 dager på rad der:o Dog, tiiiidlig på morningen dagen før, og seeeeint på kveld samme dag- så får late som om at det går opp som annenhver dag;)
nummer 2 Skrevet 18. september 2011 Forfatter #16 Skrevet 18. september 2011 Det er veldig viktig at du husker dette, Nummer2. Jeg skjønner hvor frustrerende det er når han ikke er hjemme, og du nærmest må mase deg til sex (har vært der jeg og), men en kveld uten ham i eggløsningsperioden er ikke så farlig. Vi har de gangene det har klaffet hatt sex annenhver dag i eggløsningsperioden, og så har jeg heller drukket litt hostesaft og grapefruktjuice. vet du er over denne eggløsningen nå, så jeg skal krysse fingre, tær og tarmtotter for at dette gikk bra. Ja:) Jeg ser den:) Samtidig vet jeg det er best at cæden allerede er å venter på egget, fremfor å komme etter.. Heldigvis ordnet det seg:) Merker jeg blir et skikkelig hormontroll under prøving;)
Gjest *Røyskatt* Skrevet 18. september 2011 #17 Skrevet 18. september 2011 Det skjønner jeg jo godt. Og særlig når du er vant til å prøve lenge. Jeg prøvde selv i to år for første mann, så jeg kjenner til "galskapen" man føler i det lille vinduet man har. Jeg håper du er som meg. Jeg ble gravid ganske raskt etter at førstemann var født. Dessverre mistet jeg to ganger før det satt, men prøvingen tok betraktelig kortere tid med nr. 2 enn med nr. 1.
nummer 2 Skrevet 18. september 2011 Forfatter #18 Skrevet 18. september 2011 Det skjønner jeg jo godt. Og særlig når du er vant til å prøve lenge. Jeg prøvde selv i to år for første mann, så jeg kjenner til "galskapen" man føler i det lille vinduet man har. Jeg håper du er som meg. Jeg ble gravid ganske raskt etter at førstemann var født. Dessverre mistet jeg to ganger før det satt, men prøvingen tok betraktelig kortere tid med nr. 2 enn med nr. 1. Galskap er nok det rette ordet ja. Alt som skal klaffe fysisk. Det lille øyeblikket alt skal skje på. Alt som skal vedlikeholdes psykisk..'å være kvinnelig nok' til å få barn.'det gjør jo alle'... Menn, har en enkel oppgave- å stille til sex;p Takk!! Det hadde vært utrolig flott om vi hadde sluppet å bruke årevis på dette her !! Tenk hvor mye pp nummer 2 går innpå meg liksom:p Er du også prøver igjen?
Gjest *Røyskatt* Skrevet 18. september 2011 #19 Skrevet 18. september 2011 Nei, jeg er snart ferdigruget på nr. 2. Burde dukke opp i nærmeste fremtid brukte mye kortere tid på det denne gangen. Er ofte sånn at kroppen har vært gravid en gang, så gjør den ikke like mye motstand gang nr. to. Første gangen jeg ble gravid etter fødselen var uventet. Datteren vår var tre-fire måneder, og jeg hadde ikke kommer skikkelig igang med prevensjon. Mistet tidlig. Begynte på hormonspiral, men fjernet denne ganske fort pga bivirkninger, og pga at vi ville ha en til litt tett på. Ble gravid i pp2, men mistet etter seks uker. Så ble jeg gravid med engang etter det, og da klaffet det. Så det er slettes ikke sikkert at du må jobbe like lenge denne gangen som forrige
nummer 2 Skrevet 18. september 2011 Forfatter #20 Skrevet 18. september 2011 Ja, det kan se ut som om svangerskapet har ordnet litt i syklusene, så satser på litt av samarbeidsvilje kom med også!! Så gøy da!! Hvordan har svangerskapet vært med nummer to i forhold til første? Noen store forskjeller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå