tinylene Skrevet 15. september 2011 #1 Skrevet 15. september 2011 Jeg sluttet på p-pillen mandag for 1 1/2 uke siden. Fikk blødning (mensen) fredagen i forrige uke. Nå blør jeg fortsatt litt. Begynner å bli litt lei, for har snart lyst til å ta en test for å se om jeg er gravid.. Hvor lenge er det vanlig å blø rett etter pilleslutt?
Thinkerbelle Skrevet 16. september 2011 #2 Skrevet 16. september 2011 Er kanskje uansett litt i tidligste laget for å se om man er gravid:) Selv fikk jeg første blødning først etter 30 dager, og da var jeg rett inn i normal syklus, altså EL først 14 dager etter det igjen.. Vet du om du har hatt eggløsning etter du sluttet på pillen?
Charlie28 Skrevet 20. september 2011 #3 Skrevet 20. september 2011 Hvor lenge er det vanlig å blø rett etter pilleslutt? Det er veldig individuelt, og kommer litt ann på hvilke piller du tok og om du sluttet etter endt brett eller midt i brettet. For noen kan det virke som en får mensen da en får blødning etter p.pilleslutt, men ofte må kroppen omstille seg før den begynner å "slippe egg" igjen etter en lengre tids dvale. Selv hadde jeg blødning hver 4-5 uke i to mnd, men ikke før 3 mnd kom eggløysningen tilbake. Mnd etter satt spiren. Så ikke fortvil (lettere sagt enn gjordt) om du bare har en "renseblødning" og ikke mensen enda... Tips til å vite om du har eggløsning eller ikke: går det over 35 dager fra "mnes" til neste "mens" er sjansen større for at du ikke har hatt el. Vanligst med et mellomrom på 25 - 35 dager ca. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå