Gå til innhold

Kan jeg ikke bruke engelsk-karakteren min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har engelsk i R94, men resten av karakterene mine vil være i KL. Kan jeg ikke bruke engelsk-karakteren min?

Jeg tar fag etter 23/5-regelen(norsk, historie, samfunnsfag, matte, naturfag, og engelsk som jeg har i R94).

Spurte på privatistkontoret idag, men ble ikke noe klok på svaret de ga ...

Håper noen kan svare ... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener å huske at det er antall timer pr. fag(hvor mange timer du hadde dette pr uke) som gjelder. Så hvis hvis faget fra R94 ikke har samme antall timer, tror jeg du må ta en ny eksamen.

Skrevet

Jeg tror du må ha ny eksamen uansett... tror ikke du kan blande ulike reformer

Skrevet

Jeg har vanskelig for å se hvorfor du ikke skal kunne gjøre det. Du kan tross alt ta et vitnemål/kompetansebevis fra Reform 94 og få konvertert alle fagene til de tilsvarende fagene i Kunnskapsløftet og få utskrevet et Kunnskapsløftet-vitnemål (så lenge du oppfyller matte/programfagkravene). Du kan også kombinere et R94-vitnemål med forbedringer/nye fag på et KL-kompetansebevis. Fagene er likestilte så jeg skjønner ikke hvorfor du ikke skal kunne dokumentere engelsk på ditt R94-vitnemål/kompetansebevis og resten av fagene på et KL-kompetansebevis.

Jeg foreslår at du kontakter Samordna opptak og spør (eventuelt en av skolene du vil søke på). Det er tross alt de som er ansvarlig for å vurdere deg når du søker.

Skrevet

Jeg meldte meg opp i engelsk muntlig, så får jeg undersøke litt mer, så tar jeg engelsk skriftlig til våren om jeg må det... Men takk for svar :)

Skrevet

Jeg meldte meg opp i engelsk muntlig, så får jeg undersøke litt mer, så tar jeg engelsk skriftlig til våren om jeg må det... Men takk for svar :)

Du må ta både skriftlig og muntlig om du skal opp i eng spr 3012 og 3013

Skrevet

Du må ta både skriftlig og muntlig om du skal opp i eng spr 3012 og 3013

Jeg har meldt meg opp i ENG1102 - Engelsk muntlig, Vg1, studieforberedende utdanningsprogram. Vet jeg må ta skriftlig også, men tar den til våren.

Hva er eng spr 3012 og 3013? HAR JEG MELDT MEG OPP I FEIL??? :bond:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...