AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #1 Skrevet 15. september 2011 Hva er best for katten? Dere som har reist på lenger turer med NSB; må katten være i buret sitt hele turen eller kan den få strekke på seg, f.eks i bånd?
Capricorn Skrevet 15. september 2011 #2 Skrevet 15. september 2011 Det kommer helt an på katten. Jeg hadde min forrige katt i bånd når vi reiste med tog. Han satt så fint og rolig på setet ved siden av meg Han jeg har nå ville jeg nok hatt i bur. Om katten er vant til bånd og sele så burde det gå greit, men du må tenke på at du kommer til å slite litt hvis den blir livredd for noe på turen. I tillegg er det viktig at den er vant til å reise. At bussen/toget bråker og beveger på seg. Jeg hadde med den forrige katten fra den var liten, så den syns det var greit. Han jeg har nå har ikke reist stort og ville nok syns det var tortur stakkar.
sequin Skrevet 15. september 2011 #3 Skrevet 15. september 2011 Jeg pleier å ha min i bånd, men så har jeg med bur som den får ligge i når den blir sliten. Katten min er veldig vant med å reise da. Tror nok det er greit å ha med både bur og bånd på en slik reise for å regulere hvilke omgivelser som er best for katten under reisen.
frøken_tralala Skrevet 15. september 2011 #4 Skrevet 15. september 2011 Min erfaring er at når man reiser med en katt, så er det lurt å holde den i buret hele tiden. De er veldig uforutsigbare, og kan skvette opp av ting vi ikke visste var skummelt en gang. Og ved et uhell kan katten klore medpassasjerer ganske kraftig, og det ville jo vært veldig synd. Og hva om den klorte et barn? Nei jeg har alltid holdt katten inne i buret, for sikkerhetsskyld. Den tar heller ikke skade av det.
HopelessFear Skrevet 15. september 2011 #5 Skrevet 15. september 2011 Min erfaring er at en burde ha katten i buret hele tiden, spesielt når det er tog. I bilen er det litt annerledes, da ville jeg tillatt at den hadde gått inn og ut av buret som den selv vil.
Nio Skrevet 15. september 2011 #6 Skrevet 15. september 2011 (endret) Min erfaring er at en burde ha katten i buret hele tiden, spesielt når det er tog. I bilen er det litt annerledes, da ville jeg tillatt at den hadde gått inn og ut av buret som den selv vil. Om katten får gå fritt i bilen sliter den om man er så uheldig og er i en ulykke eller må bråbremse i stor fart eller lignende.. TS: Ville selv holdt katten inne i reiseburet, men det varierer selvsagt fra katt til katt hva de trives best med. Om du er usikker på om han kan finne på å klore noen ville jeg holdt han i buret. Endret 15. september 2011 av Nio
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #7 Skrevet 15. september 2011 Hvordan er det med når de må på do? Altså, jeg har aldri reist med katt på tog eller fly f.eks før, så det blir mange dumme spørsmål. Det er vel slik at man blir plassert i dyre-vognen? Jeg har sittet her før hvertfall, og den er beregnet til dyr.. men jeg tenkte kanskje katten hadde godt av å komme ut litt av buret sitt i løpet av 7 timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå