xiliita Skrevet 15. september 2011 #1 Skrevet 15. september 2011 Hei! Jeg lurte på om noen kunne komme med tips om hva jeg kan strikke av et garnnøste jeg har liggende? Jeg har bare strikket i et par måneder, og har ikke lært å strikke lester eller noe med flere pinner, og kan kun rillestrikk og ribbestrikk (rett/vrang). Men jeg har et garnnøste liggende som er så fint i fargene (multicolor grønn/blå) og vil jo gjerne strikke det til noe fint. Garnet er tynt, og det anbefales pinne 2,5 (som jeg har kjøpt). Nøstet er 50 gram. Kan prøve å se om jeg får tak i mer garn av samme type om det trengs. Garnet heter Drops Fabel. Noen ideer til hva jeg kan lage ut av dette? :-)
xiliita Skrevet 15. september 2011 Forfatter #2 Skrevet 15. september 2011 Oppskrift på pulsvarmere Fant denne oppskriften, og det passet jo bra mhht type garn og mengde. Men forstår jeg det rett når det menes at man skal strikke rillestrikk med to pinner, for deretter å sy de sammen til slutt? Eller burde man bruke flere pinner?
Klematis Skrevet 15. september 2011 #3 Skrevet 15. september 2011 (endret) Det er ikke så mye du får ut av et 50 grams nøste med mindre du strikker barneklær. Vet ikke om det er et alternativ? Isåfall er denne lua helt super. Kjempebra passform! Jeg brukte ca 80 % av et 50 grams nøste på denne. Til voksne kan du jo strikke pulsvarmere, som disse eller disse? Tror ikke det er nok til en lue, og det er hvertfall ikke nok til et par sokker. Endret 15. september 2011 av Klematis
Klematis Skrevet 15. september 2011 #4 Skrevet 15. september 2011 Fant forresten alle disse oppskriftene på pulsvarmere som er i samme garntykkelse som Fabel. De du linket til strikkes rett frem og tilbake på to pinner og sys sammen, ja.
xiliita Skrevet 15. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 15. september 2011 Takk for forslag og svar! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå