Gå til innhold

Visning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha visning på leiligheten min i kveld og driver med litt rydding i den forbindelse. Finner visst stadig nye steder å vaske. Som f.eks. skuffen under komfyren (innebygd) der var det litt støvete og det gir jo ikke så bra inntrykk hvis noen skulle finne på å åpne den.

Hvilke andre steder burde jeg huske å sjekke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Skapet under kjøkkenvasken og baderomsvasken er steder folk gjerne åpner.

Husk å shine dusjen/badekaret og oppi vasker. Ta frem like håndkler, sett gjerne ut noen lys på vasken på badet.

Støvsug og rydd blader og drit som slenger. Gjerne rydd bort nips osv.

Det er mye som skal shines før et salg, ikke så viktig med leie leiligheter.

Endret av PoisonIwy
Skrevet

Jeg har ryddet og vasket i skapene under vasken på badet og kjøkkenet, og fjernet ca 80% av det som er der. Har også ryddet i klesskapet, ettersom det skal stå igjen. Er det vanlig å se i klesskap på visning?

Iallefall, føler meg som en svindler; håper de ikke legger merke til at jeg ikke har støvsuger og at jeg tydeligvis bare eier et par sko :fnise:

-ts

Skrevet

Klesskap er ikke særlig vanlig å glane i nei :fnise:

Mest skap med rør,så man kan sjekke fukt.

Tenn gjerne et duft lys, men ikke hvis det lukter granbar liksom.

Viktigste er at det ikke er rotete og møkkete, at man kan lukte renheten er fint..

Skrevet

...og viktig at gangen er ren og har god plass (alt unødvendig er ryddet ut). Det er jo første delen av huset man kommer inn i, som setter stemningen.

Skrevet

...og viktig at gangen er ren og har god plass (alt unødvendig er ryddet ut). Det er jo første delen av huset man kommer inn i, som setter stemningen.

Hehe, ja derfor har jeg lagt omtrent alt av sko og jakker i boden på loftet, sammen med støvsugeren, strykebrettet, langkosten, dokosten, søppelbøtta fra badet osv. Total urealistisk det jeg skal vise fram altså, de kommer aldri til å få det så ryddig!

Skrevet

Ja, fjern som ligger rundt omkring på gulvet eller oppå hyller. Legg frem rene og like håndkleer på badet. Kanskje kjøpe luftlys/friske blomster/frukt som du kan sette frem.

Skrevet

Du skal ikke se bort fra at folk titter i klesskapet altså, det gjorde nå jeg da jeg gikk på visninger. Var ikke interessert i truseskuffen til de som bodde der, men plass og romløsning i skapet osv.

Skrevet

Når jeg har vært på visninger så har jeg tatt en titt i de fleste skap og skuffer. Ikke for å være nysgjerrig på hva som ligger inni, men fordi jeg vil sjekke oppbevaringsløsninger og finne ut hva slags mekanismer det er i døra/skuffa. Er det gamle, slakke og knirkete hengsler fra 70-tallet? Er det moderne selvstoppende skuffer? Henger skuffer og skap sammen, eller ser det bare ok ut fordi de er lokket på plass? Er det hyller i klesskapene eller kun hengestang?

Ikke at de tingene alene er av så stor betydning, men det er med på å skape et helhetsinntrykk og si noe generelt om standarden i boligen.

Jeg liker også å sjekke vinduer og en eventuell verandadør for å finne ut om de er vonde å åpne/lukke. Og hvis det er et tykt lag skitt på karmen utenfor vinduet så gir det ikke så veldig godt førsteinntrykk. Men akkurat det er mindre viktig for meg. Er det en veranda der så er det viktig at det går an å gå ut dit uten for mye om og men.

• Liker 1
Skrevet

Rydd bort alle familiebilder, og om du har mye nips, rydd 50% av det bort.

Kjøp friske blomster å ha i en vase på stua. Jeg var på en visning en gang der de hadde en liten skål med kjeks og termos med kaffe, som stod så folk kunne forsyne seg selv, det var noe mange benyttet seg av.

Har du noe spes smak på ett eller annet, rydd det bort. Folka som kommer på visning er ikke der for å se hvor pent du har det, de er der for å se om de kan se seg selv bo der. Om det passer inn i deres bilde på hvordan de vil trives med å bo. Om de får en god følelse av plassen osv.

Jeg kikker under vask på bad og kjøkken, åpner og lukker skuffer og skap på kjøkken og bad og soverom, for å sjekke "kvaliteten" på hvordan skuffene glir ut, dørene svinger. Jeg kikker også på vinduene, om det er tegn til råte/sopp/fukt. Er der veranda,så går jeg ut der også, så om du har møbler der også, pass på at det ikke ser overmøblert og trangt ut.

Strømregning spør jeg etter, jeg vil vite sånn ca hvor stort forbruk som er vanlig i leiligheten. Jeg spør om det er gulvkaldt osv. Jeg spør også hvor lytt det er.

P.S. Du har rydda alt vekk i boden? Hvis boden hører til leiligheten, ville jeg se den også jeg! Må jo se hvor stor lagerplass jeg vil kunne få.

Lykke til :-)

Skrevet

Det er ikke vanlig å få se på boden. Megler som har visning kan ikke forlate leiligheten. Eventuelt må de som vil se på boden avtale det nærmere.

Jeg gruer meg litt til den dagen jeg skal selge, da må jeg oppbevare ting hos familie og venner når det blir visning. Plutselig ble det veldig rotete her nå når jeg leste om visnger.

Jeg har vært med og vasket til visninger. Vinduer, kjøkken, bad, lister, gulv og dører. Ryddet bort det meste, og satt frem blomster, fruktfat og en flaske vin tilfeldig plassert på kjøkkenbenken.

Det gjør ikke noe om du har klær i klesskapene og matvarer i kjøkkenskapene men det må se ryddig ut, ta vekk tannbørst, bind, legemidler og alt som er personlig. Har du veranda og blomstene ikke er så fine mer, bytt de ut med høstplanter.

Skrevet

Da er visningen overstått og til min store skuffelse la de ikke merke til halvparten av vaskingen min :fnise:

Var privatvisning og megler var opptatt, så det ble jeg som måtte vise fram. Prøvde å holde meg litt i bakgrunnen, men de stilte en del spørsmål og virket interesserte, så det var lovende. Må innrømme at jeg ikke har planer om å la megler vise fram bodene på den ordinære visningen, men han har sett dem så han kan beskrive dem og i salgsoppgaven står det plassering og størrelse på dem. Men ja, nå er de fulle av skrot som er ryddet ut og det tror jeg faktisk er veldig vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...