Gjest Gjest Skrevet 15. september 2011 #1 Skrevet 15. september 2011 Jeg er ung uføre og får utbetalt 14 tusen i mnd. Utgifter til bolig på 3 tusen. Får det ikke til å gå rundt økonomisk. Ser på SIFOs sine tall at jeg skal kune klar meg med 9 tusen ett eller annet. Men dette er år ut og år inn. Hva tenker dere om min situasjon? Hva er normalt å ha over lengre tid? (Mener ikke student tid ller andre kortere økonomiske kriser). Har bil som jeg trenger for å bedre min situasjon.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #2 Skrevet 15. september 2011 Du har 11.000 kr etter at boligutgifter er betalt? Det er faktisk ganske romslig. Hvordan ser resten av budsjettet ditt ut? Strøm: Max 1000 kr pr mnd? Mat: 3000 kr pr mnd? (Da har jeg tatt godt i) TV/internett/Tlf: 1500 kr pr mnd? Klær/sko: 1000 kr? Fritid: 1000 kr? Sparing: 500 kr? Bil: 3000 kr? Det burde gå helt fint det. Og her har jeg lagt inn flere poster der du har mulighet for å flytte på ting. Klær/sko, fritid, sparing og mat er ting du kan knipe inn på om ønskelig/nødvendig. Du har faktisk mer å rutte med enn veldig mange som er i full jobb, for du har en helt ok utbetalt sum pr mnd pluss at du bor veldig billig. Sliter du økonomisk så bør du se litt på hva du bruker penger på. 1
koldbruna Skrevet 15. september 2011 #3 Skrevet 15. september 2011 Jeg har arbeidsavklaringspenger og har mye mindre enn deg å rutte med i mnd. Sliter du økonomisk må du kanskje se på hva du bruker penger på og begynne å legge om livsstilen litt. 1
Jannu Skrevet 15. september 2011 #4 Skrevet 15. september 2011 Hvis du ikke har noe gjeld eller lån du skal betale på, at det kun er vanlige utgifter som strøm, lege, klær, mat, transport osv du skal dekke med de resterende 11.000 så burde det ikke være noe problem. Jeg har igjen ca det samme etter at boutgiftene er betalt, og jeg har et barn jeg skal forsørge. Samt studielån. Det går greit.
_Malene Skrevet 15. september 2011 #5 Skrevet 15. september 2011 Jeg er ung uføre og får utbetalt 14 tusen i mnd. Utgifter til bolig på 3 tusen. Får det ikke til å gå rundt økonomisk. Ser på SIFOs sine tall at jeg skal kune klar meg med 9 tusen ett eller annet. Men dette er år ut og år inn. Hva tenker dere om min situasjon? Hva er normalt å ha over lengre tid? (Mener ikke student tid ller andre kortere økonomiske kriser). Har bil som jeg trenger for å bedre min situasjon. Hva bruker du penger på da?
Gjest strykebrett Skrevet 15. september 2011 #6 Skrevet 15. september 2011 På helt vanlige måneder har jeg mindre igjen enn hva du har etter at huslån og autotrekk til sparekonto er unnagjort. Likevel lever jeg godt, har bil og drar på utenlandsferie minst to ganger pr år. Drar også ofte ut på byen og på konserter som lett koster 3-500 kroner for inngang. Alt dette uten å røre sparekontoen. I løpet av måneden bruker jeg vel ca 5000 på forbruk, 1500 på diverse regninger og 2000 som jeg setter av til reise. Du burde nok se igjennom kontoutskriftene og finne ut hvor alle pengene forsvinner hen, for det høres ikke normalt ut med det som du beskriver her.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #7 Skrevet 15. september 2011 Jeg har levd på det samme svært lenge og klart meg helt fint. 11.000 for meg alene har vært nok til regninger, mat og en grei slump å sløse. Ikke et luksusliv, kjøper jeg noen fryktelig dyre sko en måned så må jeg vente med frisørtimen til neste osv. Og jeg har ikke mye på konto når neste lønning kommer. Men dette er fordi jeg er et sløsehue, jeg både spiser og drikker mye ute f. eks., om du er verre enn meg så er det godt gjort. Det skal gå helt fint å leve på de pengene. Hva bruker du dem på? Hva er din største utgiftspost?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå