Gå til innhold

Sanger i en barnedåp

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Taranaki

Hei hei!

Er det noen som har gode forslag til sanger som kan synges i en dåp? Dåpen er en av søndagene i advent, så det kan godt være en julete sang som passer i en slik anledning. Litt allsang innimellom spisingen skader vel ingen? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I "våre barns dåpsfester sang vi:

"Et barn er født i Bethlehem" (nøyaktig 4 år siden, i adventstida).

"Din tanke er fri" (som ofte blir brukt i human-etisk sammenheng, men som opprinnelig er en sang fra tysk hernnhutermiljø (kristen, protestantisk menighet).

"Jeg vil male byen rød"

"Nordaførr vårvisa"

Søsknene mine framførte en voggevise fra Nordland.

Er dere ellers en syngende familie? Det kan være et poeng å både bruke familiens sangtradisjon, men også å tilføre den noe nytt. Velg forholdsvis kjente ting, eller avtal med noen som kommer i selskapet at de øver litt på forhånd og er forsangere.

-Hva med Prøysens "Julekveldsvise"?

-Torbjørn Egners: "Jeg folder mine hender små"?

- Hvis før jul: "En stjerne skinner i natt".

Sjekk ellers Barnesalmeboka, den fins sikkert på biblioteket, også hos mange bokhandlere. der er det mye fint!

hera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Er det noen som har gode forslag til sanger som kan synges i en dåp? Dåpen er en av søndagene i advent, så det kan godt være en julete sang som passer i en slik anledning. Litt allsang innimellom spisingen skader vel ingen? :wink:

Denne må da være perfekt?

http://www.allsang.net/sanger-historier/da...barnedaap_i.htm

Men er det en gutt passer kanskje denne godt? Denne brukte vi i vår sønns barnedåp: http://www.allsang.net/sanger-historier/da...arnedaap_ii.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...