Gå til innhold

Hjelper treningen?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Lala (ikke logget inn)

Har trent uregelmessig på treningssenter i snart fire år. Hovedårsaken til treningen er vektkontroll. Jeg føler meg tjukk og trener intensivt til jeg ikke orker tanken på trening lenger eller får skader. Jeg vet at jeg ikke er spesielt tjukk. Veier rundt 54-56 på det meste og er 163 høy. Derimot er jeg kjempe redd for å bli det. Jeg hater hoftene og låra mine. De er liksom så slappe og jeg har cellulitter. Når jeg trener mye løftes rompa litt og det ser bedre ut, men det blir aldri bra. Er dette vanlig? Er det noen vits for meg å trene? Jeg er relativt slank ellers og ser fort syk ut om jeg går ned i vekt. Mister puppene helt. Vil liksom bare slanke låra ellers er det ingen hensikt for meg å trene. Sliter litt med motivasjon og har liten tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trening hjelper alltid. Ikke bare på vekten men på hjertet ditt, smidighet og styrke i muskler, forebygging av leddsykdommer og benskjørhet.

Det er alltid vist å trene - det viktigste er at du finner noe som passer deg.

Finn gleden i å bevege deg og å trene - og siden du vet du ikke er tjukk - for det kan du umulig være med den vekten og høyden - så tenk på om du ikke brude snakke med noen om det bildet du har av deg selv og kroppen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så smart å trene seg lei eller til man får skader...

Hva med å lage en treningsplan 2-3 g i uken der du tidvis konsentrerer deg om rumpa?

Selv trener jeg for å få ned kolesterol, og det funker (ihvertfall litt).

Tjukk kan du umulig være!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er ikke tjukk. Men har et litt sånn J.Lo og Beoncey Knowles problem. Slank midje, men brei over rompa. Går jeg ned i vekt blir jeg slankere men proporsjonene blir fortsatt feil. Innsett at det er noe jeg må leve med. Har jo alltid fått masse komplimenter den faktisk, fra gutter vel og merke. Og kjærsten min elsker meg uansett.

Jeg har nå sagt opp abonnementet mitt og skal satse på å få mer frisk luft ved å stå mye slalåm i vinter. I tillegg skal jeg tilby å trille turer med min nevø litt oftere og å kanskje begynne å gå istedet for å kjøre overalt. Bor jo faktisk med gåavstand til det meste. I sommer hadde jeg ikke bil og gikk ned 5kg. Det har jeg aldri klart enda så mye jeg har prøvd tidligere (og da har jeg trent ca 4 ganger i uka)

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer veldig på noe... hvordan kan slank midje og brede hofter være feil proporsjoner? Det er jo helt rikitg det? Jeg synes J.Lo og Beyonce har flotte kropper, jeg - nydelige, velformete og perfekte proporsjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer veldig på noe... hvordan kan slank midje og brede hofter være feil proporsjoner? Det er jo helt rikitg det? Jeg synes J.Lo og Beyonce har flotte kropper' date=' jeg - nydelige, velformete og perfekte proporsjoner.[/quote']

Fordi at jenter vil se ut som gutter av noen merkelig anledning...

Untatt puppene da..

Synes som du at de nevnte har fine proporsjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å lage en treningsplan kan fungere veldig bra. Jeg tror at trikset er å ikke sette seg for høye mål (og det gjør man gjerne når man tenker ut en plan!!!), slik at du faktisk klarer, orker og gidder å gjennomføre det så ofte som du har bestemt deg for. Ikke begynn med å planlegge 5 treninger i uka, ikke bestem deg for å jogge en time o.l. Men lag en plan du kan trives med, som får deg sliten - men ikke så sliten at du virkelig GRUER deg til neste trening. Jeg har en plan som jeg har fulgt 2 ganger i uka i 1 1/2 år, og når formen har bedret seg, så har jeg økt tempoet på tredemølla, lagt til flere styrkeøvelser og økt antallet repetisjoner. Men "grunnplanen" er egentlig lik. Fungert veldig bra for meg! Lykke til!

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...