Nanaluanna Skrevet 15. september 2011 #1 Skrevet 15. september 2011 Hei! De siste ukene har jeg letet etter gode programmer som kan hjelpe meg med å organisere skolehverdagen litt bedre. Jeg har spesielt hvert på utkikk etter et program for å organisere notater og en god kalender. Hvilke programmer bruker du som student? Det jeg har funnet til nå er Evernote og Chandler. Evernote synes jeg er bra siden jeg bruker en pc på skolen og en hjemme og den synkroniserer hele tiden. Og den kan innstalleres på tlf så den også kan brukes om det kniper. Men; jeg tror fort den kan bli litt rotete og uoversiktlig når det kommer masse notater inn... Chandler (hører Bing hver gang ) er en kalender som også synkroniserer. Tror det kan finnes bedre kalendere der ute....den er full av amerikanske høytidsdager som jeg ikke får bort. Også har jeg lastet ned "post it" lapper fra microsoft sine miniprogrammer som ligger ute på desktop'en. Dette skulle vise seg å bli genialt for meg.... Så kom gjerne med tips! Trenger ikke være i de samme baner som meg, bare noe som hjelper deg i skole/arbeidshverdagen.
Gjest Syffe Skrevet 15. september 2011 #2 Skrevet 15. september 2011 (endret) Eneste tipsene jeg har er Google Calender (kan brukes både på mobil, pad og pc), og Dropbox (mobil, pad og pc). Google Calender er veldig lett å bruke og synker så lenge du har tilgang på nett. Her kan du også dele kalendere og timeplaner med andre Google Calender-brukere. Den går også etter norske høytider dersom du ønsker det Dropbox er et lagring- og delingsprogram som fungerer som et vanlig mappesystem. Du får en mappe på pcen din som heter Dropbox, og her ldegger du det du måtte ønske. Alt blir synket opp mot en server på nettet, og du kan når som helst og hvor som helst logge deg inn på Dropbox.com og laste ned det du har lagt i Dropbox-mappa di. Du kan også dele mapper med andre, både dersom de selv er brukere og om ikke. Veldig enkelt å bruke! Endret 15. september 2011 av Syffe
Gjest Yellow Taxi Skrevet 15. september 2011 #3 Skrevet 15. september 2011 ANKI FLASHCARDS ! ! ! ! Det beste hjelpemiddelet jeg har funnet!
Nanaluanna Skrevet 15. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 15. september 2011 Eneste tipsene jeg har er Google Calender (kan brukes både på mobil, pad og pc), og Dropbox (mobil, pad og pc). Google Calender er veldig lett å bruke og synker så lenge du har tilgang på nett. Her kan du også dele kalendere og timeplaner med andre Google Calender-brukere. Den går også etter norske høytider dersom du ønsker det Dropbox er et lagring- og delingsprogram som fungerer som et vanlig mappesystem. Du får en mappe på pcen din som heter Dropbox, og her ldegger du det du måtte ønske. Alt blir synket opp mot en server på nettet, og du kan når som helst og hvor som helst logge deg inn på Dropbox.com og laste ned det du har lagt i Dropbox-mappa di. Du kan også dele mapper med andre, både dersom de selv er brukere og om ikke. Veldig enkelt å bruke! Dropbox har jeg! Genialt Google kalender kan være ett alternativ ja! Trenger egentlig ikke norske høytidsdager for jeg bor i utlandet. (men det kan jo være greit å ha sånn at man ikke sitter i timesvis og prøver å få tak i lånekassen på en skjærtorsdag ) Fikk vekk de amerikanske høytidsdagene så nå er det litt bedre ANKI FLASHCARDS ! ! ! ! Det beste hjelpemiddelet jeg har funnet! Takk for tips, laster det ned nå! Flere jeg kom på: Endnote. Referansebibliotek (?) med muligheten til å søke opp kilder og refere til office osv. Har akkurat begynt å bruke det så er ikke helt inne i det enda, men de skryter voldsomt av det på skolen min. Obs: Det koster penger etter 30 dager... Livemocha.com ikke egentlig ett hjelpemiddel i studiesammenheng men her kan du lære språk. OG du kan hjelpe andre og lære dine språk. http://www.vark-learn.com/english/page.asp?p=questionnaire Her kan du finne ut læremetodene som passer deg best.
Momseguri Skrevet 15. september 2011 #6 Skrevet 15. september 2011 Vil bare si at endnote er gratis hvis du går på UiB, og sikkert også på flere universiteter Du må være pålogget UiB sitt nett via Proxy eller VPN, også er det bare å finne linken og laste det ned
Nanaluanna Skrevet 15. september 2011 Forfatter #7 Skrevet 15. september 2011 Vil bare si at endnote er gratis hvis du går på UiB, og sikkert også på flere universiteter Du må være pålogget UiB sitt nett via Proxy eller VPN, også er det bare å finne linken og laste det ned Hehe ser at det ligger ute på hjemmesiden til skolen min også. Var litt rask på avtrekkeren da jeg fant det og lastet det ned i går!
sauen87 Skrevet 16. september 2011 #8 Skrevet 16. september 2011 Om du har iPhone vil jeg absolutt anbefale iStudiez. Helt genialt! Bubbl er også en veldig god nettside. Her kan du lage tankekart på nettet, og printe dem ut. Egentlig veldig greit for at ikke tankekartene skal bli rotete fordi du trengte litt mer plass enn du hadde beregnet :-) https://bubbl.us/
Nanaluanna Skrevet 17. september 2011 Forfatter #9 Skrevet 17. september 2011 Om du har iPhone vil jeg absolutt anbefale iStudiez. Helt genialt! Bubbl er også en veldig god nettside. Her kan du lage tankekart på nettet, og printe dem ut. Egentlig veldig greit for at ikke tankekartene skal bli rotete fordi du trengte litt mer plass enn du hadde beregnet :-) https://bubbl.us/ Jeg har iPhone så den skal jeg laste ned! Og Bubbl. Har ikke brukt tankekart så mye tidligere så jeg vet egentlig ikke helt hvordan jeg skal bruke det... Kom på en til, Stylewriter. Den hjelper ihvertfall meg når jeg skal skrive rapporter og essays osv. Vet ikke om den fungerer på norsk eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå