Gina Skrevet 15. mai 2002 #1 Del Skrevet 15. mai 2002 Det har seg sånn at jeg kjøpte en cd fra barneuniversitetet.com. CD-en heter lek og lær m/smårollinger fra 2-4 år.Men så er det store spørsmålet når det gjelder å innstallere dette på maskinen.Systemkrav er Windows 95/Windows 3.1. Og mye mye mer.Men så er det sånn at jeg har Windows 98.Betyr det at CD platen ikke kan brukes på maskinen min.Håper noen kan svare meg.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnie Skrevet 15. mai 2002 #2 Del Skrevet 15. mai 2002 Bør være helt uproblematisk. Forsøk å installere den, da vel!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 15. mai 2002 #3 Del Skrevet 15. mai 2002 Naturligvis kan du bruke den på maskinen din! Windows 95 er minstekravet, og du har en "nyere" versjon av Windows. Når det gjelder data så er problemet at man har for gammel versjon til nye produkter, det går meget sjelden andre veien. Amarone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina Skrevet 15. mai 2002 Forfatter #4 Del Skrevet 15. mai 2002 Jeg har fulgt bruksanvisningen.Og fikk frem en bamse m skrift lek og lær og det har jeg som ikon.når CD-en ble kjøpt så trodde jeg det var bare å pute den inn i maskina.Jeg får studere litt mer på bruksanvisningen.Jeg som hadde gledet meg til å ha plata fremme når mine 2 små nevøer kommer på besøk.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mai 2002 #5 Del Skrevet 16. mai 2002 Hvis du har problemer med å starte dette, prøv å sette ned oppløsningen på skjermen. En del av disse barnespillene krever også at du setter 256 farger!! -TH Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hanny Skrevet 3. september 2002 #6 Del Skrevet 3. september 2002 Hva heter dette barnespillet da,og hvor får man kjøpt barnespill? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me0w Skrevet 3. september 2002 #7 Del Skrevet 3. september 2002 Gina: Fikk du startet programmet, eller ? Forstod ikke helt ditt siste innlegg, ville ikke programmet starte når du dobbeltklikket på det ikonet du fikk frem ? Hanny: Barnespill som da er rettet mot læring selges vel hos de fleste kjeder som selger dataspill generelt, som f.eks. Elkjøp. Bokforretninger har også slengt seg på bølgen og du finner sikkert en del der også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 4. september 2002 #8 Del Skrevet 4. september 2002 Som regel når du installerer spill, så installerer du først fra cd'en. Det forsto jeg ut fra innlegget ditt at du allerede har gjort. For å spille, må du klikke på ikonet ditt, og da får du som regel beskjed om å sette inn cd'en. Så du må som regel bruke cd'en, ja. Skjønte ikke helt hva som var problemet, men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina Skrevet 4. september 2002 Forfatter #9 Del Skrevet 4. september 2002 Hei! Det er en stund siden jeg var innom her,og ja jeg har ikke fått dette til. Jeg ga rett og slett blaffen en stund.Altså har jeg windows 98. Dette står i bruksanvisningen: INSTALLERE PROGRAMMET windows 95 Krever ingen installering.Programmet benytter Autokjørfunksjonen i windows 95.Du behøver ikke gjøre annet enn å sette CD-platen inn i CD-ROM-stasjonen.Programmet startes deretter automatisk. Macintosh Krever ingen installering Windows 3.1 1.Start windows og sett inn CD-platen i CD_ROM-stasjonen. 2.Klikk på Fil-menyen øverst i programbehandling i windows og velg kommandoen Kjør. 3.Skriv D:/Setup,der D representerer bokstaven på din CD-ROM-stasjon,og klikk på OK. 4.Følg veiledningen på skjermen for å fullføre installeringen STARTE PROGRAMMET Windows 95 Dette produktet bruker funksjonen Autokjør i windows 95.Sett inn platen og klikk på Ja når en dialogboks spør om du ønsker å kjøre programmet. Windows 3.1 1.Kontroller at platen er inne. 2.Dobbeltklikk på programgruppen Knowledge Adventure&Levende.(Hvis du ikke finner program-gruppen,kan du velge Flere vinduer fra vindu-menyen. 3.Dobbeltklikk på Lek&Lær smårollinger-ikonet. MACINTOSH 1.Sett platen inn. 2.Dobbeltklikk på symbolet for CD-platen Lek&Lær Barnehage. 3.Dobbeltklikk på symbolet for programmet L&L Bhg(i det åpne vinduet for CD-platen. PROGRAMMET: bokstaver,ord,tall,farger,figurer,sanger,dyr,musikkinstrumenter,bildeforståelse,lytteforståelse,musikk,samt bruk av datamaskin og mus. SYSTEMKRAV: PC/Mac Pc:486DX-prosessor(33MHz),8 MB RAM,3 MB ledig på hardisken, SVGA(256 farger),windows-kompatibelt lydkort,CD_ROM-stasjon (2x),Windows 3.1/Windows 95. Mac:68040-ellerPowerPC-Prosessor,8 MB RAM,256-fargers grafikk, 13-tommers monitor,CD_ROM_spiller (2x),system 7.1 eller nyere. NÅ HAR JEG SKREVET NED LITT AV BRUKSANVISNINGEN.MEN JEG ER HELLER MER I TVIL.DETTE FÅR VÆRE ET SISTE FORSØK PÅ Å HØRE OM NOEN AV DERE FORSTÅR OM JEG KAN BRUKE PLATA ELLER IKKE.ELLER OM JEG MÅ GI DEN VEKK TIL JUL,ELLER OM JEG MÅ HA NYE DATAPROGRAM /HARDISK.TAKK FOR SAMARBEIDET SÅ LANGT.HEISAN Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 4. september 2002 #10 Del Skrevet 4. september 2002 Hei igjen! Jeg tror nok at cd-platen starter automatisk ved din windowsversjon. Har du prøvd å sette inn cd-plata for å se hva som skjer? Starter den ikke av seg selv, kan du installere som det står beskrevet under eksemplet for windows 3.1. Du trenger nok ikke bytte programmet. :blunke: Det kan også være lurt å sjekke om du har nok plass på harddisken, og nok RAM. Med en nyere maskin som ikke er stappfull av alt mulig rart, skal ikke dette være noe problem. Men husk altså at du må installere programmet før du kan begynne å bruke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zaphod Skrevet 5. september 2002 #11 Del Skrevet 5. september 2002 Hei Gina!! Hva er det egentlige problemet?? Starter ikke installasjone når du setter i plata eller starter ikke spillet når du har installert? Du KAN bruke denne cd'n i windows 98.. Hvis installasjonen ikke starter av seg selv: - Bla deg inn på cd'n - Let etter filen(e) setup.exe / install.exe Følg veiviseren for installasjonen Hvis spillet ikke starter.. Problemet kan være at du har for høy oppløsning og for "mye" farger på skjermen.. For å fikse dette: Høyreklikk på skrivebordet og velg egenskaper.. Ny boks kommer opp.. Velg instillinger Sett skjermoppløsning til 800*600 / evt 640*480 Sett Farger til 256 (som det står i spesifikasjonene) Trykk bruk / ok (kanskje du må starte maskina på nytt) SPILL!! Hilsen zap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. september 2002 #12 Del Skrevet 5. september 2002 min erfaring er at barne unnivrsitetet har endel varer som IKKE fungerer i win 200!! vet ikke hva du kj;rer men hvis du kj;rer win 2000 s[ er det muli at du bare m[ glemme RAYA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina Skrevet 5. september 2002 Forfatter #13 Del Skrevet 5. september 2002 God kveld og takk for alle svarene som jeg har fått.Jeg har nå skrevet dette ut men desverre så er hele siden for stor,det vil si at jeg mister noen linjer.Ja ja,jeg skal nå prøve å finne ut av dette. Og klarer jeg det ikke så får jeg spørre lillebror som kommer hjem om 3 uker fra militæret,for han er datakyndig. Jeg skal gi en tilbakemeldig om hvordan dette har gått.Takk for all hjelp. Så sees vi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå