Gå til innhold

Hjeeelp, har meldt meg opp til eksamen i biologi!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle :goodbye:

Har nå meldt meg opp i eksamen i biologi 1 på privatistweb. Er kjempespendt, for dette er noe jeg har tenkt på lenge. :duskedame:

Men er svært usikker på hvordan dette fungerer. Har lest nøye gjennom alt som er av info hos privatistweb, men er fortsatt noe jeg lurer på.

Det er lenge siden jeg gikk på vgs, er 25 nå. Har aldri hatt dette faget før. Så jeg er usikker på hvordan jeg skal finne ut hvilke bøker jeg skal lese. Skal jeg kontakte skolen hvor jeg skal ha eksamen?

Er det noen andre her som har tatt opp biologi? Det står at eksamen er 5 timer, så jeg regner med at det er skriftelig, og kun det. Lurer også på siden det er biologi, om jeg trenger vise til noe slags øvelser, eller om jeg trenger gjøre noe annet enn å lese bøkene?

Setter pris på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Biologi 1 skal strengt tatt være muntlig?

Biologi 2 er både skriftlig og muntlig...

Sikker på at du har tatt rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biologi 1 skal strengt tatt være muntlig?

Biologi 2 er både skriftlig og muntlig...

Sikker på at du har tatt rett?

Har tatt biologi 1 ja, REA3001 biologi 1 er fagkoden. Og det står at det er 5 timers eksamen da jeg trykket på info. Får håpe det ikke er muntlig i 5 timer da :fnise: Kan bli utfordrende.

Biologi 1 er fra vg1

Biologi 2 fra vg2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm .. det var rart, for jeg er inne på privatistweb nå, og det står at

REA3001 Biologi 1 er muntlig/praktisk

REA3002 Biologi 2 er skriftlig 5t den 25.11.11

Rea3003 Biologi 2 er muntlig/praktisk

Heeelt sikker på at du ikke har meldt deg opp i Biologi skriftlig, for biologi1 ER muntlig/praktisk! :enig:

Uansett, Biologi 1 hadde jeg denne våren og det er muntlig/praktisk. Veldig grei muntlig eksamen. Har du lest deg gjennom boka, går det veldig bra!

Jeg har en bok som heter Bi 1 fra gyldendal. Den er svart også er det en bie utenpå. Den syns jeg var veldig bra, og det er kontrolloppgaver etter hvert delkapittel :)

Tok undervisning på Bjørknes ifjor, og da kjøpte vi den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde lese kompetansemålene og lese i bøkene etter det. Når jeg tok 2 BI (Dagens Biologi 1)for noen år siden fikk vi forklare hørselen og ørets oppbygning, nerveceller og hvordan en nervecelle fungerer, systematisering (kunne hele systemet, vi fikk et plastdyr hvor vi skulle plassere den i riktig klasse og gruppe.) Forklare en av elevøvelsene vi hadde gjort. Ekskresjon og kretsløp var også ganske viktig.

Dette var noen eksempler på hva de forskjellige i gruppen min fikk på eksamen, men les på kompetansemålene du så blir det lettere å vite hva man skal fokusere mest på.

eksamensform bio 1

kompetansemålene

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er det vel muntlig da. Det er jo mest logisk. Sikkert bare en feil at det stod 5 timer.

Tuusen takk for svar til dere to over! :) Litt skummelt med en praktisk del.

Jeg har tenkt å lese meg til dette på egen hånd. Vet ikk helt hva jeg skal gjøre med den praktiske delen og at jeg må vise til lab øvelser. Men får vel bare kontakte skolen, eller privatistweb og høre.

Ellers høres det ut som en veldig grei eksamen, bare å lese mye og gjøre oppgaver virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...