Jannu Skrevet 14. september 2011 #1 Skrevet 14. september 2011 At man vil være anonym når det er pinlige ting, eller man vil være helt sikker på at man er anonym så forstår jeg det selvsagt. Det jeg ikke skjønner er hvorfor så mange skriver som anonym på helt vanlige ting, tråder hvor det ikke er pinlige eller noe slik. Er det fordi dere ikke gidder registrere dere eller er det bare så mange som bare er innom akkurat en gang? 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #3 Skrevet 14. september 2011 Man må være registrert for å skrive som AB, så jeg tviler på at det er latskap. Det er uansett laget mange tråder om dette, kanskje du kan søke opp en av dem?
Gjest NozMonster Skrevet 14. september 2011 #4 Skrevet 14. september 2011 det er helt ok å skrive om ab når man er sjenert, anonym! men jeg tror kanskje ts mente mere når det går på personangrep å slikt?
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #5 Skrevet 14. september 2011 Jeg skriver som anonym av og til fordi jeg ikke vil noen skal se at det var meg..? Trenger det være mer komplisert enn det? Mange som kjenner meg gjennom nicket mitt, og derfor skriver jeg med ab da jeg ikke vil at de skal se at jeg skrev. 3
Lammelåret Skrevet 14. september 2011 #6 Skrevet 14. september 2011 Erfaring med personangrep og usakligheter? Eller rett og slett for å være uidentifiserbar? 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #7 Skrevet 14. september 2011 Gidder ikke å få opp alle mulige tråder i mine innlegg, siden jeg ikke alltid har interesse for å følge opp hva som skrives videre. I tillegg er jeg sjenert 1
Jannu Skrevet 14. september 2011 Forfatter #8 Skrevet 14. september 2011 Nei jeg tenker ikke på personangrep og slik. Jeg tenker på tråder hvor noen spør f.eks hva er favoritt frukten din, og man da svarer anonymt at det er eple. Det er jo ikke flaut, rart eller noe sånt å si at man liker eple da. Og jeg tenker ikke bare de som er anonym bruker, men ALLE som skriver som anonym, uregistrert, gjest osv. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #9 Skrevet 14. september 2011 Kanskje fordi man ikke ønsker at akkurat det innlegget skal dukke opp i listen over alle innleggene brukeren har skrevet? 4
Jannu Skrevet 14. september 2011 Forfatter #10 Skrevet 14. september 2011 Kanskje fordi man ikke ønsker at akkurat det innlegget skal dukke opp i listen over alle innleggene brukeren har skrevet? Det har jeg ikke tenkt på, men igjen lurer jeg da på hva som er så fælt eller ikke greit med at det dukker opp et innlegg i lista til noen som sier de liker eple, eller at siste filmen de så var ditt eller favorittsang er datt??? 2
Gjesten Skrevet 14. september 2011 #11 Skrevet 14. september 2011 Det har jeg ikke tenkt på, men igjen lurer jeg da på hva som er så fælt eller ikke greit med at det dukker opp et innlegg i lista til noen som sier de liker eple, eller at siste filmen de så var ditt eller favorittsang er datt??? Tror det er stor grad av latskap. Jeg hater å tråder i mine innlegg der det er uleste svar. Kommer den lille gule pilen opp, må jeg trykke på den. Det er sikkert fler som er sånn, og derfor skriver som AB for å slippe å rydde opp i Mine innlegg hele tiden. 1
Lammelåret Skrevet 14. september 2011 #12 Skrevet 14. september 2011 Det kan skyldes at noen skriver veldig mange innlegg og ikke vil at det skal avsløres. Å skrive 10-15 innlegg noen dager på rad er ikke oppsiktsvekkende, men skriver en veldig mye hver dag, kan det være grunn til å skjule seg. For noen. Vil jeg tro.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #13 Skrevet 14. september 2011 Jeg har vært syk en uke og skrevet mye mer enn jeg pleier om alt mulig, og jeg skriver anonymt fordi jeg er sjenert, og fordi det er faktisk ganske mye man utleverer seg med hvis man ikke bruker anonym ofte, det syns jeg ihvertfall.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #14 Skrevet 14. september 2011 Når jeg svarer i tråder jeg ikke er interessert i å følge med på videre, men synes det er OK å svare der og da, tar jeg det bare anonymt. Så slipper jeg å få 100000 uleste, oppdaterte tråder nedover mine innlegg. 2
Colargol Skrevet 14. september 2011 #15 Skrevet 14. september 2011 (endret) Jeg tenker mer i de baner at -hvorfor i alle dager skal jeg forklare og unnskylde min bruk av AB? Men jeg kan jo alltids gjøre det alikevel... Da KG startet opp denne funksjonen så ga de meg retten til å være anonym uten å måtte logge meg inn og skrive som gjest (noe jeg sjelden gjorde, da lot jeg heller være å svare). KG ga meg retten og muligheten til å være anonym -jeg bruker den til nøyaktig hva jeg vil, når jeg vil. Vi har alle sikkert tusen grunner til å ta den avgjørelsen hver gang det skjer, det er gjerne situasjonsbetinget. Og noen vil alltid misbruke funksjonen, selv om 99% holder seg til normal oppførsel -sånn er det ellers i samfunnet også, en gode kan alltid bli misbrukt av noen selv om majoriteten ikke gjør det. Hva så om noen velger å være anonyme i innlegg der du ikke forstår at de ønsker å holde sitt brukernavn skjult? Hva er egentlig problemet? Jeg synes ikke nødvendigvis at debatten blir dårligere -men heller det at flere tør å skrive om ting de kanskje ikke ville turt ellers. Og anyways, når det kommer til personhets ol. så kan man fortsatt rapportere det/de aktuelle innleggene selv om de er skrevet med anonym bruker-funksjonen. Admin kan se brukernavnene (og jeg tror også at moddene kan se det selv om det faktisk hadde vært greit å innskrenke deres tilatelser etter min mening). Endret 14. september 2011 av Colargol 4
Djungelvrål Skrevet 14. september 2011 #16 Skrevet 14. september 2011 Folk bruker jo AB bare de skal anbefale en hårkur jo! WTF 2
Gjest otrivin Skrevet 14. september 2011 #17 Skrevet 14. september 2011 Jeg bruker det når jeg skriver ting som gjør at noen kan finne ut hvem jeg er f. eks.
pantertante Skrevet 14. september 2011 #18 Skrevet 14. september 2011 (endret) Ok, min tur til å svare. Jeg skriver som AB når det er mer personlige ting, som mange andre. Noen ganger trykker jeg også på anonymknappen uten noen egentlig grunn og tenker etterpå at; det var da som f....n, hvorfor gjorde jeg egentlig det? Resultatet, hvis det er noe å bry seg om, er at jeg har gått glipp av en god del plusser. De har havnet i den store AB-potten. En gang skrev jeg bare "ja" og fikk 10 pluss. Såvidt jeg vet har jeg ikke vært ufin i mine anonyme innlegg , men er vel skyldig i å ha svart krast og kanskje ikke helt veloppdragent på frekke og stygge innlegg. Det har da dreiet seg om brukere som bare er ute på å provosere. Ja, det var meg. Vil bare legge til at jeg ikke er så veldig aktiv her så dreier seg ikke om store mengder anonyme innlegg. Endret 15. september 2011 av pantertante
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #19 Skrevet 15. september 2011 Jeg har vært på KG i mange, mange år - til tider skrevet mye selv, andre ganger bare lest. Jeg byttet jobb for en stund tilbake, og det tok meg bare et par dager å gjenkjenne min egen sjef som et relativt profilert KG-medlem. Personen har aldri skrevet direkte sensitive ting, men samlet var det mer enn nok informasjon til å "avsløre" personen. Det var også veldig tydelig at denne personen ikke var "åpen" om sin KG-tilknytning, at medlemskapet og innleggene var ment å være anonyme. Det satte en så utrolig støkk i meg. Jeg vil være anonym på KG, og jeg har skjønt at selv om jeg aldri har lagt ut veldig privat og sensitivt stoff er det ikke veldig vanskelig å legge sammen to og to og sitte igjen med identiteten min. Det vil jeg ikke. Derfor skriver jeg absolutt alle innlegg under Anonym Bruker, og kommer til å fortsette med det så lenge KG tillater det. Om muligheten noengang opphører, vil nok også mine dager som skrivende KG-medlem være over. 5
Wonders Skrevet 20. september 2011 #20 Skrevet 20. september 2011 Jeg er av den oppfattninge at det er sunt å møte de du snakker med på nettet her. Jeg har vært med på flere KG-Treff, og det er utrolig koselig. (hei til alle jeg har møtt ) Synes å bruke knappen i særdeles blottende innlegg er ok, men på innlegg om hud og hår for eks stiller jeg meg totalt uforstående til. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå