AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #1 Skrevet 14. september 2011 Hei. Vil tro at de fleste en gang i tiden har hatt en kjekk lærer, vært småbetatt o.l. av vedkommende. Men det jeg lurer på: Finnes det tilfeller der læreren har blitt betatt av en elev? Da mener jeg ikke barneskolealder, men type over 16 år. Og at læreren er litt ung. Lærere er jo mennesker også, så det hadde vært litt gøy å se om noen vet..
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #2 Skrevet 14. september 2011 Ja det skjer- har hørt om tilfeller fra folk som jobber som lærere.
Gjest halebein Skrevet 14. september 2011 #3 Skrevet 14. september 2011 jeg er lærer, og ganske ung, i midten av 30 årene. Jobber på ungdomsskole. Jeg har jobbet der i mange år, og da jeg var nyutdannet var jeg 23 år. Elevene jeg hadde da var 16. Jeg har ALDRI engang tenkt tanken på at man bli betatt av en elev, ikke har jeg noen forståelse for det heller. Elevene var fortsatt "barn" for meg, selv om de da bare var 7 år yngre. De er så avhengige av deg som lærer, og nivåforskjellen mentalt er så stor, at jeg tror ikke noen med hue på rett plass kunne blitt forelsket i en elev. Da er du i feil yrke. Dessverre ser vi jo av overgrepssaker oppe i media, at det faktisk er (noen få) voksne lærere/rektor som ignorer denne grensen, og innleder forhold/forgriper seg på elever! Der har jeg nulltoleranse og greier ikke å forstå tankegangen! 16
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #4 Skrevet 14. september 2011 På min u-skole var rektoren rundt 40-50,og ei i klassen under meg (-86modell mao) ble sammen med ham. De er gift nå,men hun var fjorten da de starta ..så ja. (og jeg syns fremdeles det er ekkelt,gift aldri så mye) 1
Gjest halebein Skrevet 14. september 2011 #5 Skrevet 14. september 2011 På min u-skole var rektoren rundt 40-50,og ei i klassen under meg (-86modell mao) ble sammen med ham. De er gift nå,men hun var fjorten da de starta ..så ja. (og jeg syns fremdeles det er ekkelt,gift aldri så mye) Han ble vel ikke rektor så lenge da?
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #6 Skrevet 14. september 2011 På min u-skole var rektoren rundt 40-50,og ei i klassen under meg (-86modell mao) ble sammen med ham. De er gift nå,men hun var fjorten da de starta ..så ja. (og jeg syns fremdeles det er ekkelt,gift aldri så mye) Lurer virkelig på hvordan slike ting egentlig utarter seg? Hvordan klarer de å starte forholdet?
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #7 Skrevet 14. september 2011 Jeg vet iallefall om en som ble sammen med kjørelæreren sin... Han var eldre enn faren hennes, men de skal visstnok ha det bra sammen da!
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #8 Skrevet 14. september 2011 Jeg datet en som var 27 når jeg var 21 og han sa han var betatt av en av elevene sine fordi hun var så utrolig pen og eksotisk osv(han var helt far out anyway da men), også mamma var lærer på videregående og hun fortalte at en av kollegaene sine hadde hatt crush på en elev, men det tror jeg var sånn top secret, ingen visste det utenom nære venninner.
Kosemose Skrevet 14. september 2011 #9 Skrevet 14. september 2011 Jeg tror at de fleste normalt oppegående lærere går inn i en oppdragerrolle der det er unaturlig for dem å vurdere elevene på den måten. Som andre over her skriver, så er skillet mellom barn/voksen og mellom de to rollene så stort, selv om elevene kan se voksne ut i kroppen. Tror også dette er en slags tabu-greie for de aller fleste lærere. Når det er sagt, så har jeg også hørt om et forhold som startet mens de var lærer/elev på vgs.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #10 Skrevet 14. september 2011 Det skjer nok, men jeg tror også at de fleste lærere er rollen sin såpass bevisst at det ikke er naturlig å utvikle følelser for elevene. Men kjenner en som jobber som universitetslærer som har vært forelska i en av studentene sine i lengre tid - han er i 30-årene, jeg vet ikke hvor gammel hun er. Men han gjør absolutt ingenting med saken, i hvert fall så lenge de har et lærer-studentforhold.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #11 Skrevet 15. september 2011 Jeg går siste året på videregående og en av de mannlige lærerne har som vane å stirre utrolig mye på puppene til en jente i klassen (ingen dyp utringning!). Det er ikke til å ungå at han stirrer, og dette er noe hele klassen har lagt merke til.. Han er sikkert ikke betatt, men jeg tviler på at hun det gjelder synes det er noe stas! 1
Sazu Skrevet 15. september 2011 #12 Skrevet 15. september 2011 Jeg kjenner en gutt som gikk 2 vgs som utvekslingsstudent i USA. Der hadde han et hemmelig seksuelt forhold med den ene læreren sin. Hun var visstnok veldig betatt av han, men han dreiv på med andre jenter samtidig, desverre for hennes del da.. Så det går helt klart an at lærer kan være betatt av elever!
Gjest otrivin Skrevet 15. september 2011 #13 Skrevet 15. september 2011 Læreren min var forelsket i meg og prøvde faktisk å KYSSE meg da jeg traff han på byn. Jeg var 13 når jeg begynte der og 16 når jeg sluttet tror jeg. Han var 34, men skulle tro han var mye yngre da.. Tror greien var at han relaterte seg til alle mine problemer som gikk mye igjen hos han i yngre dager. Men det var så ille at det var andre lærere og elever som merket det før jeg reagerte liksom
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #14 Skrevet 15. september 2011 Læreren min var forelsket i meg og prøvde faktisk å KYSSE meg da jeg traff han på byn. Jeg var 13 når jeg begynte der og 16 når jeg sluttet tror jeg. Han var 34, men skulle tro han var mye yngre da.. Tror greien var at han relaterte seg til alle mine problemer som gikk mye igjen hos han i yngre dager. Men det var så ille at det var andre lærere og elever som merket det før jeg reagerte liksom Håper virkelig det fikk noen konsekvenser for ham. Stakkars deg.
kaprifolen Skrevet 17. september 2011 #15 Skrevet 17. september 2011 Læreren min fra ungdomsskolen stakk tunga si langt ned i halsen på meg på byen, et års tid etter at jeg gikk ut. Jeg var en voksen og moden ungdom på alle måter, og av fyllepreiket hans hadde han visst tenkt tanken mens jeg fortsatt var eleven hans, selv om han sa han aldri ville gjort noe med det. Jeg dyttet han vekk og sa at jeg ikke var interessert, og broren hans (venn av meg), ba han skjerpe seg. Tror han var rett under 30 eller noe.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #16 Skrevet 17. september 2011 Når jeg gikk på u skolen var det en 15åring(jente) som hadde ett forhold til en av lærerene som var 30+
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #17 Skrevet 17. september 2011 Når jeg gikk på u skolen var det en 15åring(jente) som hadde ett forhold til en av lærerene som var 30+ Hehe kanskje vi gikk på samme ungdomskole? En liten kommune i oppland? Læreren min hadde også et forhold til en av jentene i klassen. Han var 30 da forholdet var på det heteste, og hun 16.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #18 Skrevet 17. september 2011 gym læreren min er sikkert rundt 24, jeg går på vgs og er 16. jeg må innrømme at jeg syns han er litt kjekk, og tørr ikke å gjøre så mye ut av meg i gymmen tilfelle jeg driter meg ut.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #19 Skrevet 17. september 2011 Hehe kanskje vi gikk på samme ungdomskole? En liten kommune i oppland? Læreren min hadde også et forhold til en av jentene i klassen. Han var 30 da forholdet var på det heteste, og hun 16. J det er ekkelt Nei var i akershus. Men skjer nok i de fleste komuner vil jeg tro
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #20 Skrevet 17. september 2011 jeg hadde en lærer på ungdomskolen, som var litt sånn merkelig type. han var åpenbart opptatt av enkelte pene jenter, det var snakk om å legge alt mulig til rette for dem, og stirret stadig vekk på dem. Og han sa til og med at "hvis jeg hadde vært elev i dag, så ville jeg vært stormforelsket i Xxxxx (ei av de peneste jentene i klassen)). Da ble det helt stille...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå