AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #1 Skrevet 14. september 2011 Hei. Vil tro at de fleste en gang i tiden har hatt en kjekk lærer, vært småbetatt o.l. av vedkommende. Men det jeg lurer på: Finnes det tilfeller der læreren har blitt betatt av en elev? Da mener jeg ikke barneskolealder, men type over 16 år. Og at læreren er litt ung. Lærere er jo mennesker også, så det hadde vært litt gøy å se om noen vet..
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #2 Skrevet 14. september 2011 Ja det skjer- har hørt om tilfeller fra folk som jobber som lærere.
Gjest halebein Skrevet 14. september 2011 #3 Skrevet 14. september 2011 jeg er lærer, og ganske ung, i midten av 30 årene. Jobber på ungdomsskole. Jeg har jobbet der i mange år, og da jeg var nyutdannet var jeg 23 år. Elevene jeg hadde da var 16. Jeg har ALDRI engang tenkt tanken på at man bli betatt av en elev, ikke har jeg noen forståelse for det heller. Elevene var fortsatt "barn" for meg, selv om de da bare var 7 år yngre. De er så avhengige av deg som lærer, og nivåforskjellen mentalt er så stor, at jeg tror ikke noen med hue på rett plass kunne blitt forelsket i en elev. Da er du i feil yrke. Dessverre ser vi jo av overgrepssaker oppe i media, at det faktisk er (noen få) voksne lærere/rektor som ignorer denne grensen, og innleder forhold/forgriper seg på elever! Der har jeg nulltoleranse og greier ikke å forstå tankegangen! 16
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #4 Skrevet 14. september 2011 På min u-skole var rektoren rundt 40-50,og ei i klassen under meg (-86modell mao) ble sammen med ham. De er gift nå,men hun var fjorten da de starta ..så ja. (og jeg syns fremdeles det er ekkelt,gift aldri så mye) 1