Gå til innhold

Noen som har sluttet å røyke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften sier vel alt..

Trenger råd og tips. Greier det bare ikke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville det, mer enn noe annet!! Slutta på dagen, og har ikke tenkt på røyk siden, det er 3 år siden. Du må VILLE det, ikke slutte fordi du føler du må, eller burde, du må ville.

Skrevet

Jeg kjøpte en bok med navnet "Endelig en ikke-røyker" til min mor. Hun sa at det var ren hjernevasking, men det funka for henne.. :)

Skrevet

Vet ikke hvordan jeg klarte det egentlig. Røyket sånn 3-5 cigarrilos daglig, gjennomsnittlig. Og en stor sigar annenhver uke. Innså at det ble for dyrt, og jeg fikk stygge tenner, og følte meg konstant skitten.

Det var helt jævlig de to første dagene, kjente et skikkelig sug, og kaldsvettet + fikk feber.

Etter at jeg slutta følte jeg meg mye bedre. Måtte også ta meg sammen og ikke festrøyke eller festsnuse. Sa nei hver gang noen tilbød meg en sigg eller snus.

Nå kan jeg godt snuse eller røyke en gang iblant. Føler ikke noe nikotin sug, er også mye deiligere å komme seg gjennom det. Var også en gang i sommer jeg snuste hverdag og nesten røyket hver dag i 2-3 uker. Føler heller nå ikke noe røykesug. Mitt eneste tips er at du bare må motså fristelsen og komme deg gjennom det. Jeg skal ikke lyve til deg: Det var helt jævlig! Tenkte på å ta bare en snus, eller et drag. Men jeg kom meg gjennom det, og jeg føler meg MYE bedre nå.

Skrevet

Jeg har sluttet med Endelig ikke-røyker av Allen Carr, etter mange år som ganske tung røyker. Det var KJEMPELETT. Dra på biblioteket og lån boken, det er verdt et forsøk;)

Skrevet

Jeg sluttet for tre dager siden pga en fæl bronkitt, men jeg har sluttet tre ganger før da, lengste gangen i tre år, men håper å holde meg mye lenger enn tre år nå. Jeg innså at jeg brukte 1500 i mnd på sigaretter, at de er fulle av tungmetaller og giftstoffer og at de er grunnen til at jeg hostet et halvt år.Også ble jeg vel bare skikkelig lei røyk.

Skrevet

Jeg sluttet 1,5 år siden. Har ikke fristet med røyk siden.

Jeg sluttet med hjelp av nikotintyggis som jeg kjøpte på Rema 1000. Hadde dem liggenes på kjøkken til jeg kjente en dag at nå var det nok og jeg var klar.

Satt på verandaen min og hadde morgenrøyken og kjente at i dag er dagen. Etter det tygget jeg nikotintyggis hver gang jeg normalt ville tatt en røyk og fortsatte slik i 2-3 uker.

Etter det begynte jeg å redusere, utsatte å ta en tyggis 15 min nå og da, etter et par uker så hadde jeg kun morgentyggisen igjen. Kuttet da helt ut tyggisene.

Det var helt fantastisk! Jeg - en ikke-røyker!! Det gikk mye bedre enn hva jeg hadde trodd, hadde jeg visst det,så skulle jeg sluttet for lenge siden.

Lykke til til deg! Dette fikser du!

Gjest vilslutteårøyke
Skrevet

Takk for dette innlegget!

Jeg har tenkt på det lenge. NÅ er den boka bestilt.

Dere som har sluttet: Ble dere deppa eller dprimerte i avvenningsfasen? Dette vil jeg virkelig......

Flere? Kanskje vi kan "ta følge"?

Skrevet

Takk for dette innlegget!

Jeg har tenkt på det lenge. NÅ er den boka bestilt.

Dere som har sluttet: Ble dere deppa eller dprimerte i avvenningsfasen? Dette vil jeg virkelig......

Flere? Kanskje vi kan "ta følge"?

Jeg vet at moren min har slitt litt med tanker som at hun har mistet venner på grunn av at hun sluttet å røyke. Rett og slett siden før pleide de å reise til hverandre for å ta seg en røyk og slå av en prat. Hun ville heller ikke at de skulle røyke når de var hos henne, pga fristelsen.

Det verste er at det kanskje ligger noe i det, men nå ser det ut som at de har ordnet opp i det :)

Skrevet

i Avvenningsfasen fikk jeg en million kviser over alt, vet ikke om det var giftstoffene etter røyken som kom ut, men jeg var forberedt på å IKKE gi meg. Varte i 2-3 måneder ca, det er verdt det, hold ut.

Skrevet

Jeg slutta også etter å ha lest boka.

Kommer til å gå kjempebra! Lykke til! :klemmer:

Skrevet

Kutta tvert for snart to år side eg, har ikkje røykt siden (eg var aldri skikkelig avhengig, føler eg selv ihvertfall). Då hadde eg røykt i noen år.

Gubben holder på med nedtrapping til røykeslutt, han klarer ikkje å kutte tvert etter å ha røykt som ein skorstein i nærmere 20 år. For han hjelper det MYE med nikotin-plaster. Han bruker i tillegg nicorettè tyggis, nicorettè inhalator og har bytta til mildere merke sigaretter (Kent) og tobakk (Gul 3 og noen ganger den lyseblå Petterøes'n). :jepp:

Skrevet

www.slutta.no

Bruk forumet der aktivt.

Skrevet

sluttet med hjelp fra Champix og tyggegummi.

Helvettes med bivirkninger men nå er det 2år siden jeg slutta.Ikke røysugen lengre og det er himla deilig!

Skrevet

sluttet med hjelp fra Champix og tyggegummi.

Helvettes med bivirkninger men nå er det 2år siden jeg slutta.Ikke røysugen lengre og det er himla deilig!

Kan jeg spørre om hvilke bivirkninger du fikk?

Gjest snoopy_93
Skrevet

Ja. Bestemte meg bare for at "nå er det nok". Nå skal det sies at jeg ikke var ordentlig avhengig, men det var fortsatt vanskelig.

Skrevet

Jeg brukte også Champix. Sluttet for 1 år og 4 mdn siden, og har ikke savnet røyken på over 1 år. Vidunderpiller.

Effi spurte om bivirkninger: jeg fikk bare en, og det var at jeg ble kvalm. Jeg kastet opp noen morgener på vei til jobb og sånn. Men etterhvert fant jeg ut at hvis jeg venter med å ta morgenpillen til 30 min etter jeg har spist frokost gikk det helt fint, og ingen bivirkninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...