Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt som har med java å gjøre fungerer veldig dårlig på macen. Jeg bruker ofte 20-30 minutter på å logge inn på nettbanken med BankID, fordi den står å henger før den får lastet opp java-boksen.

Nå skal jeg prøve å laste opp bilder på JapanPhoto for å sende til fremkalling, men programmet deres krever java, og det har stått og loadet i 30 minutter nå, uten at det skjer noe.

Er det generelt mac og java som ikke funker sammen, eller er det noe galt hos meg? Noen forslag til løsninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, google problemet. Sikkert mye feilsøkingsforslag der.

Skrevet (endret)

Det hjalp ikke så mye. Jeg ville unngå å lese meg gjennom 469 poster på ymse forum når jeg googler. Jeg finner foreløpig ikke noe som hjelper meg.

Jeg får altså brukt java i nettbanken, men jeg må oppdatere siden en haug av ganger før det skjer noe. Men på japanphoto fungerer det ikke i det hele tatt.

Endret av Mynona-83
Skrevet

Hm,har vært borti lignende ja,virker som de lager nettsidene sine kun for windows og explorer av og til...

Det du kan prøve først,er å ta en "cache-dump" i nettleseren,altså få vekk de gamle cookiene som kanskje inneholder tildligere sesjoner med innlogging.Rett og slett tømme historikken i nettleseren,det hender gamle cookies ligger og roter det til. Tømme søppelkurven hjelper også.

Jeg vil formode at man kan slette java-applikasjonen som er lastet ned,den ligger vel i "Applications" og kjøre en oppdatering av software. Har ikke prøvd det selv da.

Se om du finner noe her:

http://mac1.no/forum/

Skrevet

Takk for hjelp. Det skal jeg prøve.

Bildene er lastet opp på jobb pc'n. Var enklest på kort sikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...