Gå til innhold

Fysioterapeut utdanning som 25åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en 24 år gammel kvinne som har veldig lyst til og bli fysioterapeut! Jeg har altså en mastergrad som jeg nettopp ble ferdig med men jeg har sinnsykt lyst til og begynne med fysio neste år. Er det noen som vet hvordan det bli med alderen min siden jeg da er 25? Vil det bli vanskeligere for meg og komme inn eller havner jeg bare i den ordnære søkekvoten?

En annen ting jeg lurer på er : Jeg har ikke spesielt gode karakterer fra vgs (rundt 3 i snitt) så med de har jeg ikke mulighet til å komme inn. Men jeg har jo en del studiepoeng fra høyskoleutdanningen min. Er det noen regel for dette? teller begge deler når de har opptak eller bare karakterene fra vgs eller høyskolepoeng?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får 2 tilleggspoeng for utdanning. I tillegg får du 8 tilleggspoeng for alder (2 for hvert år, i maks 4 år).

Her står det hvordan du beregner konkurransepoengene dine. De som ikke faller inn under førstegangsvitnemålkvoten havner i "ordinær kvote" uansett om en er 24 eller 60 år.

Skrevet

Du får 2 tilleggspoeng for utdanning. I tillegg får du 8 tilleggspoeng for alder (2 for hvert år, i maks 4 år).

Her står det hvordan du beregner konkurransepoengene dine. De som ikke faller inn under førstegangsvitnemålkvoten havner i "ordinær kvote" uansett om en er 24 eller 60 år.

Takker :) Får man 2 tillegspoeng uansett hvilken utdanning?

Skrevet

Takker :) Får man 2 tillegspoeng uansett hvilken utdanning?

jeg fant svare naturligvis selv på linken du gav! takker igjen :)

Skrevet (endret)

60 studiepoeng eller mer gir 2 poeng uansett.

Edit; der hadde jeg svart mens du skrev, ja :)

Endret av Spinell

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...