Gå til innhold

Aner ikke hvilke farger jeg burde kle meg i..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noen som har noen tanker eller konkrete tips rundt fargevalg på klær og tilbehør til meg? Er så pysete føler jeg.

Jeg har ganske lys naturlig hud, men definitivt med en varm undertone. Blir brun forholdsvis fort vil jeg si, men ikke veeldig brun og kanskje litt "rødlig" i nyansen (ikke solbrenthet). Håret mitt er typisk skandinavisk grå-blondt, med lyse striper fra frisøren (kan endres hvis noe annet hadde passet bedre?) Øynene mine er lyse brune, med litt grønnskjær i dagslys.

Bruker mye korall- rosa- og ferskentoner på klærne mine, lys beige, ivory, mørke jeans og en skjelden gang et sort plagg (utrolig nok) :fnise: Av smykker liker jeg gull best. Jakker, vesker, skjerf og sko går i gråtoner, sort og beige (passer til alt) Alle nevnte fargetoner går igjen i sminkepungen.

Noen tips? Har fått høre en gang at jeg burde gå for "kalde" toner, men er livredd for blått og grønt :sjenert: Selvom jeg samtidig ikke føler at de fargene jeg bruker nå fremhever fargene i huden og øynene mine så bra :(

Jente 24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mens jeg synes fargeoveranalysering er helt koko. Ta på deg ulike plagg, inkludert farger du ikke har i skapet i det hele tatt (prøv i butikk) og ta bilder og se på dem. Gå gjennom gamle bilder og se hvilke farger som du synes du kler best (drit i om bildene ikke er spesielt fine i seg selv), og ta nye bilder med nye plagg i prøverommet for å eksperimentere litt.

Skrevet

Tuusen takk for tips, fra dere begge :) Nå har jeg tatt den testen, og funnet fargepaletter som passer meg bra. En ting jeg lærte av AB, er at jeg må bli flinkere til å vurdere farger på meg ogå, ikke bare på kleshengeren! Har å lett for å gå forbi fine plagg, fordi de ikke finnes i mine "trygge farger", men fra nå av skal jeg huske på de fargene jeg har i paletten, og gi flere plagg en sjange. Prøve dem på meg iallefall :) Tusen takk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...