Gå til innhold

Galt å henge med 16-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei god venninne helt fra barndommen som også er min nabo. Hun er han en sønn på 16 år og han er vel så og si bestevenn med datteren min på 9. Helt vanlig vennskap ikke noe kjærestegreier selvsagt.

Er dette veldig galt? For nå har jeg og venninna mi fått en hau av komentarer fra folk i bygda om han skal holde seg unna min datter. Gutten har blitt truet med både juling og politi.

For noen dager siden så fikk gutten juling av noen han tror er i midten av 20-årene og nå sitter han hjemme redd, med blåmerker her og der flere sår. Dette kjedde til og med da han var med min datter og hun ble redd og løp. De truet med å kjære av han penisen om han ikke holdt seg unna barn. Saken er politianmeldt.

Jeg vet spesielt en mann bort i veien her har vert ekstremt pågående. Han har ringt flere ganger på døra hos meg og guttens foreldre og har sagt at han en dag vil få juling. Og på veien hjem i dag så var det to gutter på 12 år som kastet stein etter datteren min og kalte henne masse stygge ting. Den ene gutten er sønnen til den mannen.

Hvorfor skal naboer sitte og bestemme hvem min datter skal henge med og ikke? Sitter virkelig voksne folk og oppfordrer sine egne barn til å begå vold mot andre? For jeg tviler på at de guttene bare tok dette ut fra løse luften og i hvertfall ikke etter hvva faren har sagt til meg.

Det rare er også at de som blander seg inn her virker ikke akkurat som de beste folkene i bygda heller. Flere av dem har barn som er ganske bråkete og plager andre blant annet.

Og hadde de brydd seg om min datter så hadde de vel tatt dette opp på en langt bedre måte?

Rart dem ikke bare ringer politiet hvis de skulle ha mistanter om noe.

Vi føler oss rett tog slett trakasert.

Har kjent gutten hele livet hans og har jo ikke noe lyst å nekte han å leke med min datter heller. De hadde tenkt å dra på kino om to dager og nå vet jeg ikke helt om jeg tør å la min datter gå på grunn av de he***** naboene.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørsmålet er vel hvorfor en 16 åring er venn med en 9 åring.

Syns det høres litt rart ut.

Det er ikke greit at folk oppfører seg som de gjør, men jeg syns ikke det er normalt at en 16 år gammel gutt henger rundt med jenter på (eller gutter) på 9 år som "venner".

Og ligger det en grunn bak at de i bygda ber han holde seg unna barn, det er tydelig at de mener i generelt grunnlag.

Har han gjort noe han ikke skal, eller oppført seg slik at noen barn har følt det ekkelt?

Eller er det bare bygdesladder og dumhet?

Uansett, jeg ville ikke latt min 9 åring være venn venn med en som var så gammel.

• Liker 3
Skrevet

Da bør du prate med nabolaget og fortelle at de er som søsken. De må få lov til å være venner om de vil det...

Selvfølgelig er det de voksne som prater stygt, og påfører tankene sine på barna. Hadde foreldrene ikke sagt noe, ville ikke barna brydd seg heller...

Personlig har jeg imot bygder, fordi det er så mye snakk der. Selv ble jeg offer for sladder om min mor, som gikk utover meg. Jeg var jo bare et barn selv ...

• Liker 4
Skrevet

Min kusine på 16 er god venn med min søster på 10 år ... Og jeg er god venn med min bror som er 8 år eldre enn meg. er det noe galt i det da?

• Liker 5
Skrevet

Nei, han har aldri gjort noe mot noen som helst og eneste barne han leker med er min datter.

Gutten har blitt mye mobbet og har ingen andre venner så da han var mindre så ente det med med at han begynte å passe min datter og så har det bare blitt et venskap ut av det.

Og som sagt, dette er kun et vennskap og ikke noe mer. Jeg stoler på han.

Jeg ser ærlig talt ikke noe galt i dette og blirr rett og slett forbanna når andre skal begynne å true med ting. Hadde de mistenkt noe så kunne de vel bare anmeldt han så fikk vi en oppklaring. Har selv sagt det til han mann jeg fortalte om som jeg anser som verst, men da avarte han ikke.

For meg virker det som dette er personen som rett og slett kun er ute etter å mobbe og har nå funnet noen de anser som svake.

• Liker 1
Skrevet

Men ts, syns du ikke det er det minste rart at en ungdom på 16 år henger sammen med et barn på 9?

Jeg hadde ikke likt om min datter hang med en gutt på 16 når hun var 9 år.

Det er 7 år imellom dem, å akkurat nå så er de i to forskjellige verdener. Hun på 9 er et barn, å han på 16 er en ungdom.

At de kommer godt overens, er så sin sak, men å tilbringe masse tid sammen blir helt feil.

Jeg skjønner godt bygdesladderen.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje han syns det er trygt og godt å leke med yngre barn? Det syns jeg. Jeg hadde ingen onde hensikter heller. Jeg var glad noen gadd å leke med meg :)

• Liker 5
Skrevet

Hvis gutten på 16 synes det er vanskelig å få venner, og har dårlige relasjoner med jevnaldrende, synes jeg ikke det er rart at han er venn med datteren din på 9 år. Alle mennesker trenger venner, og at din datter er venn med han ser jeg på som bra. Kanskje han er et slags forbilde for henne også? Synes det er dumt at man har en tendens til å tenke negativt med engang noe ikke er helt som normen, eller ikke slik som tenker er normalt. Stoler du på gutten så fortsett med det. Håper situasjonen løser seg. Og stakkars gutt.

Skrevet

Jeg syns det er ille at de går løs på 16-åringen og 9-åringer ... det går an å løse det på andre måter! Er det noen som ikke er normalt, så er det de som plager disse to barna ...

Og burde ikke noen hjelpe denne gutten, istedenfor å slå han ned?

Skrevet

Men ts, syns du ikke det er det minste rart at en ungdom på 16 år henger sammen med et barn på 9?

Det er 7 år imellom dem, å akkurat nå så er de i to forskjellige verdener. Hun på 9 er et barn, å han på 16 er en ungdom.

At de kommer godt overens, er så sin sak, men å tilbringe masse tid sammen blir helt feil.

Men hadde det vært ei jente på 16, så hadde du vel automatisk tenkt at hun bare var glad i barn og at hun var barnevaktmateriale.

• Liker 38
Skrevet (endret)

Men hadde det vært ei jente på 16, så hadde du vel automatisk tenkt at hun bare var glad i barn og at hun var barnevaktmateriale.

Skulle gitt deg 1000 plusser om det var mulig, her! :klem:

Og når man som jente ikke er så interessert i barn, blir man også sett rart på...

Endret av meridian
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ga deg en pluss, men skulle gjerne ha gitt deg mange, mange fler! :)

Skrevet

Da forstår jeg situasjonen bedre, altså er det bare bygdesladder og dumhet, ikke noe med noe hold i.

Uvitenhet er farlig, og det er vel det det bunner i hos folk rundt dere.

Da burde du og moren til denne gutten anmelde de voksne som trakasserer han (og henne), voksne skal ikke oppføre seg slik mot barn og ungdom, det må de få klar beskjed om.

• Liker 1
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke akkurat synes det høres sunt ut at en 16-årig gutt er my ilag med en jentunge på 9 år. Hva driver de egentlig med????

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke akkurat synes det høres sunt ut at en 16-årig gutt er my ilag med en jentunge på 9 år. Hva driver de egentlig med????

Les litt da. TS sier at de har vokst opp sammen og at han er sønnen til en veldig god venninne av henne. Og at da han var yngre så ble han veldig mobbet, noe som førte til at han hang mye med dattera hennes i stedet fordi han ikke hadde venner selv.

• Liker 4
Skrevet

Hvis du hadde lest innlegget mitt, jeg mener virkelig LEST det, så hadde du også sett at min første setning er kjønnsnøytral.

At jeg har en datter er tilfeldig. Hadde jeg hatt en sønn, hadde jeg likt det like dårlig om han som 9 åring hang med ei på 16.

Hadde min datter hengt sammen med en gutt som var 7 år yngre, hadde jeg reagert ja. Da hadde jeg skjønt at det måtte gjøres noen grep med nettverk, å kanskje fått utredet om hun hang mentalt etter.

• Liker 1
Skrevet

Les litt da. TS sier at de har vokst opp sammen og at han er sønnen til en veldig god venninne av henne. Og at da han var yngre så ble han veldig mobbet, noe som førte til at han hang mye med dattera hennes i stedet fordi han ikke hadde venner selv.

Å komme godt overens er en ting, men å henge sammen er noe helt annet. Jeg hadde reagert - uansett kjønn, hvem som var yngst, eldst osv.

De tilhører to forskjellige verdener nå, den ene er et barn og den andre en ungdom.

Selvsagt syns jeg synd på gutten som ikke har venner, men har de gjort noe for at han skal få venner da? Eks foreninger utenfor hans skolekrets, der han sikkert ikke er så kjent? Skolebytte?

Skrevet

Må innrømme at jeg lurer på det samme.

Kanskje de leker med dukker eller har sex...

Skrevet

Må innrømme at jeg lurer på det samme.

Kanskje de leker med dukker eller har sex...

Jeg tenkte det samme...

Skrevet

Vel, det er mange grunner til det:

Ikke alle 16-åringer er så modne av seg, og trives best med de yngre.

Han har blitt mobbet, og trives med 9-åringer. De gjør vel barneleker, og det er vel ingenting galt i det?

Da jeg var 16 lekte jeg fortsatt med barbiedukker, og jeg hadde ingenting til felles med mine jevnaldrende jenter. Er vel fordi jeg hadde jente-add, så jeg kom ikke overens med jentene på min alder.

Jeg lekte ofte med min kusine som var 8 år yngre, og mange yngre barn likte å være med meg. Så jeg lekte med de, men samtidig var jeg flau om noen av jentene i klasse kom forbi. Da gjemte jeg meg...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...