Gå til innhold

Kom ikke med på bussen pga barnevogn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i Bergen og her er ikke kollektivtransporten noe å skryte av alle steder, imotsetning til Oslo. Man vet ikke alltid når bussen kommer heller. Hjem til meg går bussen 1 gang i timen på lørdager, så da vil man gjerne rekke første planlagte buss...

Jeg var i byen med venninner på lørdag, og hadde med meg barnevogn med min 7 mnd gamle baby i. Følte det var på tide å dra hjem, og venninnene mine ble med meg bort til busstoppen.

Det var lang kø, og mange skulle med bussen, så vi stod i kø og pratet og ventet tålmodig.

Bussen kom ganske fort, men den var så full at jeg kom ikke med. Jeg tenkte, greit, da får jeg vente 1 time. Jeg stod fremst i kø, og ville ikke miste plassen. Heldigvis regnet det ikke, så jeg og mine venninner skravlet 1 time og hadde det bare fint, men merket at babyen min begynte å bli urolig.

Køen samlet seg opp bak meg, men det var ikke så mange som forrige gang.

Bussen kom etter 1 time, og jeg stod klar til å gå på for nå hadde babyen min begynt å gråte veldig, men da var det TO barnevogner på allerede, og bussjåføren ville ikke slippe meg på!

Han sa han ikke hadde lov til å ha flere en to barnevogner om gangen på bussen, så alle som stod bak meg i kø gikk på bussen og jeg stod oppgitt igjen med en gråtende unge.

Visste ikke om jeg skulle le eller gråte, men den situasjonen var ganske frustrerende! Det endte med at jeg tok taxi hjem, for nå var det blitt så sent, og jeg hadde ikke tid til å vente på en 3.buss!

Sånn, det var godt å få ut av seg! :rope:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ringt til skyss og bedt dem om å dekke taxiutgiftene. Det er uholdbart at du måtte vente så lenge med et lite barn i vogn. Busstilbudet i Bergen er ELENDIG, og jeg skjønner godt frustrasjonen din. Nå er det slik at når de sier at de har plass til barnevogner, så må de nesten holde det de lover og kanskje for en gangs skyld tenke lengre enn sin egen nese og sette opp flere bussavganger, eller finne en alternativ løsning for de med barnevogn/rullestol. Blir frustrert på dine vegne!

• Liker 6
Skrevet

Hva mener du bussjåføren skulle gjort da? Kaste ut de som var der fra før?

Forøvrig hadde jeg aldri giddet å vente 1 time med en baby, hadde nok bestilt taxi først som sist jeg..

• Liker 13
Skrevet

Jeg ville ringt til skyss og bedt dem om å dekke taxiutgiftene. Det er uholdbart at du måtte vente så lenge med et lite barn i vogn. Busstilbudet i Bergen er ELENDIG, og jeg skjønner godt frustrasjonen din. Nå er det slik at når de sier at de har plass til barnevogner, så må de nesten holde det de lover og kanskje for en gangs skyld tenke lengre enn sin egen nese og sette opp flere bussavganger, eller finne en alternativ løsning for de med barnevogn/rullestol. Blir frustrert på dine vegne!

Ja, i Bergen er ELENDIG er ordet! Har noen venninner som har flyttet til Oslo, og de har det som i himmelen når det gjelder kollektiv transport!

• Liker 1
Skrevet

Tough luck.

Sånt har jeg sett vanvittig mye av på bussen!

Skrevet

Skaff deg bæremeis. Mye mer praktisk og plassbesparende. Men ja, enig i at transporttilbudet burde ha vært bedre.

• Liker 7
Skrevet

Hva mener du bussjåføren skulle gjort da? Kaste ut de som var der fra før?

Forøvrig hadde jeg aldri giddet å vente 1 time med en baby, hadde nok bestilt taxi først som sist jeg..

NEi, selvfølegelig ikke! Men man blir jo frustert når man har stått å ventet med to busser, og ikke kommet med!

Har ikke så god råd, jeg da, så derfor ville jeg vente 1 time på neste buss. Trodde da jeg skulle komme med den siden jeg stod først i kø? Fikk iallfall mange medlidende blikk fra bussen der jeg stod igjen med en gråtende barnevogn :ler:

Skrevet

Her vet vi ikke engang hva buss er etter kl 1800 på ettermiddagen. Buss på lørdag og søndag??? Må jo være reine himmelrike... har ikke sånt vi da :sjenert:

• Liker 1
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Det er bare sånn det er desverre, de har ikke lov til å ha mere enn et visst antall barnevogner på bussen i tilfelle noe skulle skje, og de andre vognene var der først. Men skjønner det suger:)

• Liker 5
Skrevet

Skaff deg bæremeis. Mye mer praktisk og plassbesparende. Men ja, enig i at transporttilbudet burde ha vært bedre.

Eller formsydd bæresjal mener jeg. For babyer som ikke har lært seg å sitte og sånn selv. Da ligger de ergonomisk korrekt.

• Liker 1
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Her vet vi ikke engang hva buss er etter kl 1800 på ettermiddagen. Buss på lørdag og søndag??? Må jo være reine himmelrike... har ikke sånt vi da :sjenert:

Ikke vi heller, her går bussen èn gang om dagen, klokka fem på morgenen! Og ikke i helgene :fnise:

Skrevet

Ikke vi heller, her går bussen èn gang om dagen, klokka fem på morgenen! Og ikke i helgene :fnise:

Men da bor dere neppe i en av norges største byer heller ;)

• Liker 2
Skrevet

Og den gangen jeg var barn var ikke bussen oppfunnet i det hele tatt.

Da var det hest og kjerre en gang i året.Hvis ikke hesten var syk, da.

• Liker 12
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Og den gangen jeg var barn var ikke bussen oppfunnet i det hele tatt.

Da var det hest og kjerre en gang i året.Hvis ikke hesten var syk, da.

Her går det i rulleski bak ku!

• Liker 4
Skrevet

Jeg bor i Hamar og det er ikke akkurat en stor by i forhold til Bergen. Her er busstilbudet veldig bra. Her går bussen fra klokka 5 om morran. Så går den hvert kvarter den første timen. Så hver halvtime. Og så hvert kvarter igjen. osv.

Skrevet

Fikk iallfall mange medlidende blikk fra bussen der jeg stod igjen med en gråtende barnevogn :ler:

Var nok heller vantro blikk, tror jeg! :fnise:

• Liker 4
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Litt over 200 cm er det de har oppmålt til barnevogner og rullatorer i alt.... hvor brei er en normal barnevogn?

Skrevet

Jeg bor i Hamar og det er ikke akkurat en stor by i forhold til Bergen. Her er busstilbudet veldig bra. Her går bussen fra klokka 5 om morran. Så går den hvert kvarter den første timen. Så hver halvtime. Og så hvert kvarter igjen. osv.

Myyye bedre enn her jeg bor, og jeg bor i Oslo. Kun hvert 30 min. her :( Og her er det mye barnevogn-problematikk for å si det forsiktig.

Skrevet

:fnise::buss:

Du har ikke et :kosteskaft: du kan bruke da? Kan jo være kjekt hvis du ikke har :reise: å plutselig må en tur på :handle:

Da selvsagt uten hylende, skrikende, trassige :babysmokk: som maser på :perebrus::sjokolade: og :is:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...