AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #1 Skrevet 14. september 2011 Er helt ny på dette men hva er egentlig forskjellen på teutonia cosmo og teutonia Mistral S? Og hva er deres erfaringer med disse vognene?
Gjest Solstråla88 Skrevet 14. september 2011 #2 Skrevet 14. september 2011 Jeg ville ikke gått for dette merket. synes vongnene er generelt veldig vinglete. Vi har snakket om det samme, etter 5 tanteunger kommer vi til og gå for simo eller emmaljunga. Dette er stabile og gode vogner også. Du kan få deg en nesten ny emmaljunga mondial på finn til slikk og ingenting.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #3 Skrevet 14. september 2011 Jeg ville heller ikke gått for teutonia..Jeg kjøpte teutonia mistral til mitt første barn. Solgte vogna fort og kjøpte emmaljunga city cross istenden for.. Teutonia vogna er utrolig tung å trille i forhold til city crossen. Barnet mitt har det vertfall mye bedre i city crossen. Sportsdelen er så mye bedre enn på teutonia..
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #4 Skrevet 14. september 2011 Har sett på barnevognguiden og der har teutonia cosmo fått ganske god rating... Er det ingen her som har gode erfaringer med teutonia? Jeg ble skikkelig betatt av den... Har jo bare prøvd den i butikken men synes den var så grei å trille...
Concertina Skrevet 15. september 2011 #5 Skrevet 15. september 2011 Jeg er kjempefornøyd med Teutonia Prestige, vi har lufthjul og det gjør underverker på trillekomforten (og er et must på snø). Har brukt den til begge ungene og den ser fremdeles fin ut.
Teriyaki Skrevet 15. september 2011 #6 Skrevet 15. september 2011 Jeg er kjempefornøyd med Teutonia Prestige, vi har lufthjul og det gjør underverker på trillekomforten (og er et must på snø). Har brukt den til begge ungene og den ser fremdeles fin ut. Lufthjul er ikke et must på snø. Veldig mange jeg har snakket med er veldig fornøyde med hjulene på f.eks City Crossen. Det er så klart en smakssak, men et must er det nok ikke. Jeg har generelt hørt lite positivt om Teutonia, men siden den har fått gode testresultater så er det sikkert en del som er fornøyd også.
Concertina Skrevet 15. september 2011 #7 Skrevet 15. september 2011 Lufthjul er ikke et must på snø. Veldig mange jeg har snakket med er veldig fornøyde med hjulene på f.eks City Crossen. Det er så klart en smakssak, men et must er det nok ikke. Jeg har generelt hørt lite positivt om Teutonia, men siden den har fått gode testresultater så er det sikkert en del som er fornøyd også. Jeg har trillet vogner uten lufthjul på snø og det er stor forskjell i trillekomforten synes jeg i hvertfall (og vet om mange som mener det samme). Vi bor et sted med *mye* snø, så for meg er det absolutt et must.
Susan Sto Helit Skrevet 15. september 2011 #8 Skrevet 15. september 2011 Jeg har hatt en teutonia til begge mine. (Samme vogn, men alikevel.) Med lufthjul var den kjempegod på snø. Og den var mye lettere enn både Simo og Emmajunga den gangen vi skulle kjøpe, hvertfall. (Ser ting har endret seg siden da.) Vet om mange som er veldig fornøyde med Teutonia. Men vogn er en smaksak, og noe man må velge utifra egne behov og forventet bruk.
Honesty Skrevet 15. september 2011 #9 Skrevet 15. september 2011 (endret) Jeg ville ikke hatt vogn uten lufthjul. Min erfaring er at lufthjulene "flyter oppå" snøen på en måte, og det blir mye lettere å trille selv på ubrøytete veier. Vi vurderte en stund City Cross, men den utgikk nettopp pga. luftkanalhjulene. Og punkteringer har vi til gode å oppleve, selv etter to års hard bruk av vogna (Easywalker Sky) på alle slags underlag. Endret 15. september 2011 av Honesty
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #10 Skrevet 15. september 2011 Vi har teutonia cosmo, og er godt fornøyde med den. Vi opplever den ikke som vinglete, og den er liten og nett, og svært lett å trille sammenlignet med mange andre vogner. (Vi har for øvrig ikke valgt det rimeligste understellet). Vognen er imidlertid en typisk "byvogn". Skulle jeg kjøpt vogn på ny hadde jeg nok heller gått for en vogn med muligheter lufthjul (noe også andre teutonia vogner har) - slik at vi kunne trillet mer komfortabelt på grusvei, brostein og lignende. Men dette er jo ikke noe alle har behov for? Det går dessuten an å låse forhjulene på cosmovognen slik at den blir mer stabil på grus, snø og lignende, men om det er tilstrekkelig eller ei kommer jo helt an på behovet. Vi hadde for øvrig fashionbagen som dypvognbag, og det kan være greit og være oppmerksom på at den er ganske liten (blant annet kan den bli ganske trang dersom du f.eks skal ha en vinterpose oppe i den). Men det har ikke vært et problem for oss som fikk et lite vårbarn. Vi har faktisk vært ganske så fornøyde med størrelsen på bagvognen til vårt barn. Håper dette hjelper deg noe på vei! Det er ikke lett å velge vogn, ettersom det er så mye å velge mellom på markedet!
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #11 Skrevet 15. september 2011 Vi har teutonia cosmo, og er godt fornøyde med den. Vi opplever den ikke som vinglete, og den er liten og nett, og svært lett å trille sammenlignet med mange andre vogner. (Vi har for øvrig ikke valgt det rimeligste understellet). Vognen er imidlertid en typisk "byvogn". Skulle jeg kjøpt vogn på ny hadde jeg nok heller gått for en vogn med muligheter lufthjul (noe også andre teutonia vogner har) - slik at vi kunne trillet mer komfortabelt på grusvei, brostein og lignende. Men dette er jo ikke noe alle har behov for? Det går dessuten an å låse forhjulene på cosmovognen slik at den blir mer stabil på grus, snø og lignende, men om det er tilstrekkelig eller ei kommer jo helt an på behovet. Vi hadde for øvrig fashionbagen som dypvognbag, og det kan være greit og være oppmerksom på at den er ganske liten (blant annet kan den bli ganske trang dersom du f.eks skal ha en vinterpose oppe i den). Men det har ikke vært et problem for oss som fikk et lite vårbarn. Vi har faktisk vært ganske så fornøyde med størrelsen på bagvognen til vårt barn. Håper dette hjelper deg noe på vei! Det er ikke lett å velge vogn, ettersom det er så mye å velge mellom på markedet!
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #12 Skrevet 15. september 2011 Har Teutonia S3. Valgte den fremfor Emmaljunga fordi jeg syns den er finere å se på (reinere i linjene og ikke tusen glidelåser og snorer), lettere enn mange Emmaljunga modeller, håndbrems og ikke minst lettere å manøvrere. Og Fashionbagen er ikke mye mindre enn City Cross bagen. Vi målte madrassene mot hverandre i butikken, og trur det skilte litt på bredden, men ikke mye. Vogn er som Susan Sto Helit sier over her, veldig individuelt. Man har ulike behov, og derfor er det vanskelig å følge andre sine anbefalninger. Teutonia er Tysklands svar på Simo, og er et kvalitetsmerke. Liker du den vognen, og den passer ditt behov ville jeg gått for den samme hva alle andre mener. Smaken er da delt, er den ikke? Jeg har desverre ikke noen erfaring med de to modellene du nevner, så er ikke til mye hjelp der.
Teriyaki Skrevet 15. september 2011 #13 Skrevet 15. september 2011 Jeg har trillet vogner uten lufthjul på snø og det er stor forskjell i trillekomforten synes jeg i hvertfall (og vet om mange som mener det samme). Vi bor et sted med *mye* snø, så for meg er det absolutt et must. Ja som jeg sa så er jo det der en smakssak. Noe som forøvrig forvirrer meg, for det er virkelig forskjellig hva folk mener om hjulene. Hører de som sier det du sier, og de som sier det jeg sa lenger opp, så. I butikken sa de faktisk at på traktorstier og i snø så var det bedre med vogn uten lufthjul. Mens veldig mange andre sier at deres erfaring er det motsatte. Ikke rart man blir forvirret og vinglete ang. valg av vogn.
Susan Sto Helit Skrevet 16. september 2011 #14 Skrevet 16. september 2011 Ja som jeg sa så er jo det der en smakssak. Noe som forøvrig forvirrer meg, for det er virkelig forskjellig hva folk mener om hjulene. Hører de som sier det du sier, og de som sier det jeg sa lenger opp, så. I butikken sa de faktisk at på traktorstier og i snø så var det bedre med vogn uten lufthjul. Mens veldig mange andre sier at deres erfaring er det motsatte. Ikke rart man blir forvirret og vinglete ang. valg av vogn. Har trillet identisk teutonia med punkteringsfrie luftkanalhjul (er det ikke det standardhjulene er?) og med ordentlige lufthjul. På samme strekning på snø. Og det som slo meg var at mens lufthjulene ga følelsen av å trille oppå snøen, så ga luftkanalhjulene følelsen av å måtte brøyte seg vei. (Noe jeg også så på snøen. Luftkanalhjulene dyttet snøen til siden og laget vei, mens lufthjulene trillet oppå, og laget spor på snøen.) Andre merker har jeg ikke erfaring med.
Teriyaki Skrevet 16. september 2011 #15 Skrevet 16. september 2011 Har trillet identisk teutonia med punkteringsfrie luftkanalhjul (er det ikke det standardhjulene er?) og med ordentlige lufthjul. På samme strekning på snø. Og det som slo meg var at mens lufthjulene ga følelsen av å trille oppå snøen, så ga luftkanalhjulene følelsen av å måtte brøyte seg vei. (Noe jeg også så på snøen. Luftkanalhjulene dyttet snøen til siden og laget vei, mens lufthjulene trillet oppå, og laget spor på snøen.) Andre merker har jeg ikke erfaring med. Såppass ja. Merkelig at de sa noe annet i butikken, da. Huff, jaja..Fåpr håpe vi blir fornøyde med de hjulene vi har på City Crossen uansett..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå