Gå til innhold

Hvordan lære hunden min

Anbefalte innlegg

Skrevet

For snart to mnder siden fikk vi verdens nydeligste dvergschnauzer hjem til oss.

Hun er en omplasseringshund, som før hun kom til kennelen vi fikk henne av, hadde vært på en annen kennel hvor den eneste sosiale aktiviteten hun hadde med mennesker var å bli spraket rundt. Hun er ikke agressiv eller viser noen tegn til det, men hun er derimot veldig veldig sky. Hun har nå vendt seg godt til oss her hjemme, og det virker som at hun trives godt. Vi har lært henne å gå på tur i bånd, og å ikke være så redd for fremmede osv.

Problemet vårt er vel hovedsakelig at hun ikke aner hvordan hun skal leke. Vi ser at hun prøver å dra oss med ut i hagen for å leke, men når vi løper rundt, legger hun seg bare ned. Når vi kaster baller så skjønner hun ikke hvorfor, men hun løper fint etter godteri og storkoser seg med å "jakte det frem".

Er det noen som vet hvordan man lære få en 3 år gammel hund til å leke? (Hun er veldig smart, og lærer ting kjempefort!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

ta det med ro først og fremst. Hun trenger sikkert enda mer tid til å bli sikker på dere og stedet dere bor. Hvordan er hun med go biter? Prøv å gjemme litt snop og se hva hun gjør.Det er faktisk lek og morro for en hund. Så ettervert (om hun ikke er stressa) ta en ball og gjem den og la henne søke den opp. Når det sitter,kaster du bare ballen i steden.

Noen hunder blir veldig stresset av ball/pinnekasting så vær litt obs der

*edit,lagt til lenker) du kan teste frisbee eller slike lekedyr med lyd,tennisball med tau event draleke om hunden liker slikt fra før av

Min liker denne grisen

Endret av Kårky
Skrevet

ta det med ro først og fremst. Hun trenger sikkert enda mer tid til å bli sikker på dere og stedet dere bor. Hvordan er hun med go biter? Prøv å gjemme litt snop og se hva hun gjør.Det er faktisk lek og morro for en hund. Så ettervert (om hun ikke er stressa) ta en ball og gjem den og la henne søke den opp. Når det sitter,kaster du bare ballen i steden.

Noen hunder blir veldig stresset av ball/pinnekasting så vær litt obs der

*edit,lagt til lenker) du kan teste frisbee eller slike lekedyr med lyd,tennisball med tau event draleke om hunden liker slikt fra før av

Min liker denne grisen

Hun er ikke så veldig glad i godbiter, så men leverpostei er hun glad i! Skal prøve gjemme-leken, det kan kanskje fungere! :)

For hun er så skvetten når det kommer til lyder (når det gjelder leker som lager lyd), og hun skjønner ikke helt moroen med å bite i ting. Haha.

takk for tips!

Skrevet

kjøp en kong om du ikke har .Stapp leverpostei inn i den og sleng den ut /eller gjem den og la vovva søke opp. DET er populært og ikke minst lite lyd .Mm du ikke regner med slafselyden fra bikkja etterpå :P

Skrevet

Haha, slafelyden er bare koselig. :fnise:

Men ett spørsmål, hva faen er en kong? Haha.

Skrevet

Kong er hundeleke :P

Min "skjønner" ikke leking, men han har det veldig gøy når vi strør godbiter utover og sier "søk" så leter han etter de. Så syns han det er kjekt å bite i bamser hvis vi prøver å dra de ut av han og blir MEGASTOLT når han "tar" den fra oss.

Skrevet

Haha, slafelyden er bare koselig. :fnise:

Men ett spørsmål, hva faen er en kong? Haha.

ahha kong er en dings med åpning ,som du kan putte ting inn i

noen typer kong er for valper ,andre for eldre hunder.Noen har tau i enden,slik at du kan kaste den ute

http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=L004_var#

kong M/tau

http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=L010

http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=L259_var

Skrevet

når jeg fikk mi, med samme bakgrunn som deres omtrent klarte jeg aldri å lære henne å leke. men min andre hund gav aldri opp og til slutt lærte hun å i hvert fall leke med andre hunder, til en viss grad.

hun lærte også at leker var "mye værdt", så ho blir kjempegla når ho får en leike. men ho klarer ikke leke alene(verken med eller uten leke) enda, men koser seg gløgg i hjel med alle nina ottoson-lekene.

ho elsker å danse sammen med meg, men er redd andre mennesker hvis de blir for volsome. jeg har bestemt meg for at alt skal gå i hennes tempo, ho skal ha muligheten til å leike hvis ho vil, men jeg vil ikke gjøre ho frustrert med å prøve å lære henne det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...