AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #1 Skrevet 14. september 2011 Det har vært en tråd med hvorfor man velger å få barn, og en med hvorfor man velger å ikke få barn. Jeg har ett barn, og skal ikke ha flere barn. Har alltid ønsket meg kun ett barn. Nå er jeg alene med barnet og er i midten av 30 årene. Jeg har flere slektninger som ikke forstår at jeg 1) ikke ønsker meg kjæreste akkurat nå (har vært singel i flere år) og 2) at jeg ikke vil ha flere barn. Jeg får samme dumme kommentar hele tiden "bare vent å se du, blir nok fler på deg vet du" "Det sier du bare nå fordi du er enslig det, endrer seg nok". "Du sier bare du ikke vil ha kjæreste fordi du ikke har funnet deg en enda". Har til og med en slektning som hadde introdusert meg som "den enslige stakkarslige alenemoren". Jo takk, fikk høre det under en fest av en av deltakerene jeg ikke kjente. De sa det til meg fordi jeg virket hyggelig, oppegående og helt normal og ville at jeg skulle vite hva som ble sagt bak min rygg. Det er hyggelig. Hva skjedde med å respektere andres valg, ikke bare le av valgene og føyse de bort?
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #2 Skrevet 14. september 2011 Det er menneskelig å bry seg både med og om andre. Er du sikker på at du helt 100% aksepterer alle andres valg?
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #3 Skrevet 14. september 2011 Det er menneskelig å bry seg både med og om andre. Er du sikker på at du helt 100% aksepterer alle andres valg? Akseptere og respektere er to forskjellige ting! Man kan respektere uten at man aksepterer.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #4 Skrevet 14. september 2011 Akseptere og respektere er to forskjellige ting! Man kan respektere uten at man aksepterer. Joda, det er en forskjell, men den er såpass teoretisk og vag at i de fleste tilfeller går det ut på det samme. Men for å følge din tankegang da: Er du sikker på at respekterer andres valg 100%? Jeg mener ikke at det er greit å ikke respektere andres valg, men det er nå dessverre en menneskelig egenskap å ønske for andre det som man ønsker for seg selv, selv om det går på tvers av hva andre ønsker. Det det koker ned til for min del er at du har lite å ergre deg over dersom problemet ikke er større enn at folk tror du vil få flere barn senere.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 14. september 2011 #5 Skrevet 14. september 2011 Joda, det er en forskjell, men den er såpass teoretisk og vag at i de fleste tilfeller går det ut på det samme. Men for å følge din tankegang da: Er du sikker på at respekterer andres valg 100%? Jeg mener ikke at det er greit å ikke respektere andres valg, men det er nå dessverre en menneskelig egenskap å ønske for andre det som man ønsker for seg selv, selv om det går på tvers av hva andre ønsker. Det det koker ned til for min del er at du har lite å ergre deg over dersom problemet ikke er større enn at folk tror du vil få flere barn senere. Men man trenger jo ikke å slenge dritt om folk fordet....selv om det dessverre også er en menneskelig egenskap 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #6 Skrevet 14. september 2011 Joda, det er en forskjell, men den er såpass teoretisk og vag at i de fleste tilfeller går det ut på det samme. Men for å følge din tankegang da: Er du sikker på at respekterer andres valg 100%? Jeg mener ikke at det er greit å ikke respektere andres valg, men det er nå dessverre en menneskelig egenskap å ønske for andre det som man ønsker for seg selv, selv om det går på tvers av hva andre ønsker. Det det koker ned til for min del er at du har lite å ergre deg over dersom problemet ikke er større enn at folk tror du vil få flere barn senere. Ja, det er litt vagt, men man kan fint respektere noen fordi om man ikke aksepterer deres valg. Og ja, jeg respekterer andres valg 100% så lenge det er ting som er lovlig, for eksempel å ikke ønske barn, å være kristen osv osv. Jeg respekterer ikke at noen velger å jobbe svart, eller at de snyter på skatten osv. Og jeg ergrer meg egentlig ikke så mye over at folk ikke tror på meg når det gjelder å ikke få flere barn, som jeg ergrer meg over måten de sier det på. Kommentarene de kommer med. Det handler like mye om å ikke slenge dritt som BettyBoopp sier over her.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #7 Skrevet 14. september 2011 Og de i slekten min trenger ikke å akseptere at jeg ikke vil ha flere barn, men de respektere valget mitt ved å ikke latterliggjøre meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå