Gå til innhold

Stemmer alle som er litt sånn hensynsløse og egoistiske FRP ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har jeg lurt på flere ganger , for de fleste jeg oppfatter som litt hensynsløse og egoistiske stemmer som regel FRP.

Det finnes såklart folk som stemmer FRP og som ikke er hensynsløse og egoistiske , men alle jeg oppfatter som hensynsløse og egoistiske har alltid i etterkant vist seg å stemme FRP.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha... Farlig å snakke om stereotypier på den måten. Jeg syntes FRP i seg selv har ganske hensynsløs og egoistisk politikk... så det er vel det som er grunnen:P

Skrevet

Nei de stemmer Høyre og skjønner ikke hvorfor ikke alle er like rike som dem, det er jo bare å jobbe sånn som dem og ikke være late.

• Liker 2
Gjest Consensio
Skrevet

Tja, kjenner mange som stemmer FRP og mange av dem er utrolig hyggelige mennesker som stiller opp for lokalsamfunnet på fritiden til tross for at de har krevende jobber også.

• Liker 1
Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Nei, det tviler jeg på. Stereotypen og den reelle velgeren kan være ganske forskjellige fra hverandre. Jeg kjenner flere frp-stemmere, og ja, stereotypen finnes, men ikke hos så mange :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det virker som de fleste som tåler så inderlig vel den urett som ikke rammer dem selv stemmer FrP.

Skrevet

Tja, kjenner mange som stemmer FRP og mange av dem er utrolig hyggelige mennesker som stiller opp for lokalsamfunnet på fritiden til tross for at de har krevende jobber også.

Jammen, ts spurte ikke om alle som stemmer FrP er hensynsløse egoister. Hun spurte om alle som er hensynsløse egoister stemmer FrP.

Gjest Consensio
Skrevet

Jammen, ts spurte ikke om alle som stemmer FrP er hensynsløse egoister. Hun spurte om alle som er hensynsløse egoister stemmer FrP.

Ok, da leste jeg sikkert litt feil ;)

Men jeg kan svare på det også. Kjenner til personer som er slike mennesker, som stemmer AP, Høyre osv osv, men noen av dem stemmer jo også FRP.

• Liker 3
Skrevet

Dette er egentlig ikke en generalisering rundt FRP'ere , men en generalisering rundt de som er hensynsløse og egoistiske , og hvilket politisk parti de ofte stemmer på ;).

Skrevet

Dette har jeg lurt på flere ganger , for de fleste jeg oppfatter som litt hensynsløse og egoistiske stemmer som regel FRP.

Det finnes såklart folk som stemmer FRP og som ikke er hensynsløse og egoistiske , men alle jeg oppfatter som hensynsløse og egoistiske har alltid i etterkant vist seg å stemme FRP.

Dette har jeg også lagt merke til! Det er nok litt mer Breivik i dem enn i resten av befolkningen.

Skrevet

Dette har jeg også lagt merke til! Det er nok litt mer Breivik i dem enn i resten av befolkningen.

Kanskje å dra det litt langt å hevde at det som gjorde Breivik til en massemorder , bare var vanlig egoisme og hensynsløshet?

• Liker 1
Skrevet

Neida, de egoistiske og hensynsløse stemmer nok partier som bare gagner dem selv, det er jo forskjellig etter hvilken situasjon de er i .

• Liker 5
Skrevet

Hvis jeg hadde vært en hensynsløs, kynisk og egoistisk Bærumsmilliardær, så hadde jeg helt klart stemt på Rødt. Det er Rødt som står for det beste, dyreste og mest strømlinjeformede byråkrati. Kvalitet koster, og steinrike mennesker har råd til kvalitet. Er man sinnsykt rik så er penger noe man slipper å bekymre seg for.

En annen sak er at de sinnsykt rike kanskje har en personlighetsforstyrrelse, som f.eks pengebrukefobi, og har man pengebrukefobi, så vil man uansett betalingsevne stemme på det partiet som skryter av den strammeste økonomistyringa. Sinnsykt rike har kanskje blitt nettop sinnsykt rike, fordi de har hatt stram økonomistyring, og det setter seg i personligheten.

Skrevet

Neida, de egoistiske og hensynsløse stemmer nok partier som bare gagner dem selv, det er jo forskjellig etter hvilken situasjon de er i .

Der traff du spikeren på hodet! :)

Skrevet
Stemmer alle som er litt sånn hensynsløse og egoistiske FRP ?

Nei, de stemmer SV!

• Liker 1
Skrevet

Tankeeksperiment:

Hvor mange velgere ville FrP hatt uten disse sakene?

- mindre innvandring

- lavere bensinpriser

- fjerne bomavgifter

- lavere alkoholpriser

- lavere bilavgifter

Kort sagt: Ting som gjør at de slipper å dele og får mer penger til seg og sitt.

• Liker 1
Skrevet

Man kan jo like gjerne generalisere og si at alle som er late, udugelige og ønsker å snylte på andres innsats befinner seg godt ute på venstresiden politisk.

Den største, mest usmakelige drittsekken jeg noen gang har møtt var for øvrig ihuga SV-er.

• Liker 2
Skrevet

Tankeeksperiment:

Hvor mange velgere ville FrP hatt uten disse sakene?

- mindre innvandring

- lavere bensinpriser

- fjerne bomavgifter

- lavere alkoholpriser

- lavere bilavgifter

Kort sagt: Ting som gjør at de slipper å dele og får mer penger til seg og sitt.

Jeg skjønner du har et sterkt behov for å generalisere å slenge dritt . Kos deg med det .

Vi andre får prøve å gjøre noe med samfunnet i Norge .

• Liker 2
Skrevet

gnåle- kjerring ;) er det ikke nok syting om de forskjellige partiene nå? valget er over

Gjest mari kontrari
Skrevet

Ikke alle som stemmer FrP er hensynsløse, men når jeg tenker meg om stemmer et flertall av de jeg kjenner til og har oppfattet som hensynsløse (syns det er greit å snike i kø, tenker ikke på at det skal være nok til alle når det er noe ekstra godt på buffeen (folkehøyskole), syns ikke det er nødvendig å finne varene raskt selv om butikken skal stenge om to minutter, etc.) FrP, med unntak av en som er medlem av unge Høyre og lever etter "greed is good-prinsippet".

Så min erfaring (basert på mellom fem og ti tilfeller, så kunne generaliserbar i dette forumet ;)) er at TS definitivt er inne på noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...