Gå til innhold

Kjøttdeig vs. karbonadedeig!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter en tids eksperimentering viser deg seg at mannen min reagerer på mat med vanlig kjøttdeig i. Han blir rett og slett dårlig i magen, jeg skal ikke beskrive nærmere :roll: Derimot går det helt fint når han spiser mat med karbonadedeig i. Han reagerer på mange forskjellige typer kjøttdeig, men hovedregelen er at jo billigere de er jo værre reagerer han.

Lurer på om noen har en ide om hva det kan være han reagerer på. Tror ikke det er selve kjøttet som er så forskjellig, og vi har prøvd kjøttdeig uten egg og salt uten at det fungerte for han. Er det noen slaktere eller andre med gode kunnskaper på området her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være han har en litt sær mage. Som de fleste vet inneholder kjøttdeigen mer resteprodukter enn karbonadedeigen.

Skrevet

Karbonadedeig er vel mer utblandet enn kjøttdeig?

Skrevet
Karbonadedeig er vel mer utblandet enn kjøttdeig?

Tror det er omvendt. Fant dette på Gilde sine sider: "Mens kjøttdeig kan ha inntil 14% fett, har karbonadedeigen maksimalt 6%."

Skrevet

Tror det er omvendt. Fant dette på Gilde sine sider: "Mens kjøttdeig kan ha inntil 14% fett, har karbonadedeigen maksimalt 6%."

Åh.. Jeg som alltid har trodd at karbonadedeig var utblandet.. :ler:

Skrevet

Mer fett i kjøttdeigen, kanskej det er det han reagerer på?

Skrevet

Jordbær, jeg tror du tenker på kjøttfarse.

Skrevet
Jordbær' date=' jeg tror du tenker på kjøttfarse.[/quote'] :enig: MÅ være det!
Skrevet

Kan det være svinekjøtt han reagerer på?

Sjekk innholdsfortegnelsen. Jeg har inntrykk av at kjøttdeig stort sett inneholder svin i større eller mindre mengder, men det finnes kjøttdeig med bare storfe. Kanskje han kan prøve det?

Skrevet

Tror ikke det er svinekjøtt han reagerer på. Vi pleier å ha f.eks indrefilet av svin noen ganger, og det har vi ikke lagt merke til har vært noen problem. Men vi skal følge med. Litt rart er det også om han skulle reagere så kraftig på fett. Det er jo mye fett i maten ellers, uten at jeg kan se noen sammenheng. Vanskelig dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...