Gjest Sint Skrevet 14. september 2011 #1 Skrevet 14. september 2011 Vi har hatt et litt slapt forhold til det meste,men når vi fikk sønnen vår skjerpet vi oss kraftig. Nå er pluggen to år,har begynt å trasse en del. Dette er mye pga han ikke fikk barnehageplass,og vi har hittil hatt han hjemme og hos besteforeldrene. Nå har jeg begynt å kvie meg for å dra dit,det er 5min unna,så vi er der nesten hver dag,bare på kaffe også,fordi hver gang han trasser,og møter litt disiplin av meg eller faren,så skal svigermor "trøste" med is,brus osv. Jeg har forklart tusen ganger at vi gir ikke belønning når vi gjør noe galt,men hun trasser hun også. Det er nok at jeg går på wc,så sitter ungen med is i kjeften når jeg er ferdig. Samme med om ungen er tørst,vi har sagt fra at det er bra nok med vann,ungen skal ikke ha saft eller sjokomelk hele tida,eller hver dag. Det ender alltid med at jeg blir sint,og eksploderer. For eks hvis han heller ut hele lekekassen,og ikke vil rydde når vi skal hjem,som i dag. Så forklarer vi først at det ikke er greit. Så trasses det litt,og da blir jeg streng,mens bestemora med en gang maser om å gi is. Jeg sa nei. Får etterhvert ungen til å fokusere på noe annet enn isen. Så begynner han å rydde,og så maser hun om å gi is som belønning. Jeg sa nei.Dette skjedde 3 ganger. Så har vi ryddet alt,og da kommer det: Sånn,da kan vi hente en is! -fra svigermor. Så jeg eksploderte,igjen. "kan du slutte med den jævla isen?! Jeg har sagt nei,han trenger ikke is hver dag" ..så nå føler jeg meg bedriten og sur. Men det er så mye sånne ting,og jeg er så lei! Måtte bare få det ut.. 6
Jannu Skrevet 14. september 2011 #2 Skrevet 14. september 2011 Hadde en slik runde med min egen mor, hun trøsta når jeg hadde kjefta. Hun ga han alt han ville ha, selv om jeg sa nei. Hun dullet så fælt med han, skulle tro han var en baby. Til slutt sprakk jeg fullstendig, og når jeg fikk roet meg så hørte hun faktisk mer på meg. Det ble et kompromiss, når jeg er der så gjør hun det jeg sier. Når han er der alene, så gjør hun det hun vil. Hun duller og mater, skjemmer han bort. Denne runden hadde vi når han var omtrent 6 år, og han var stor nok til å forstå at det er forskjell. Og han er ikke der så ofte, så derfor gikk jeg med på kompromisset. Det er veldig vanskelig når nei ikke blir hørt og bare ignorert, veldig frustrerende, men hva sier mannen/samboeren din? Det er jo hans mor, og egentlig burde han ta ditt parti og snakke med moren sin.
*Frida* Skrevet 14. september 2011 #3 Skrevet 14. september 2011 Huffameg! Har dessverre ingen gode råd, anna enn å ikkje reise på besøk. Hjelpes...
Gjest Ts Skrevet 14. september 2011 #4 Skrevet 14. september 2011 Han gjør det,men hun hører like lite på ham. Jeg begynner å vurdere å ikke dra dit på en stund,la mannen dra alene. Rett og slett.
Jannu Skrevet 14. september 2011 #5 Skrevet 14. september 2011 Han gjør det,men hun hører like lite på ham. Jeg begynner å vurdere å ikke dra dit på en stund,la mannen dra alene. Rett og slett. Kanskje det er det som må til, at han drar alene og når hun spør etter dere så må han si som sant er, at dere er hjemme for dere ikke orker mer av at hun bare gjør som hun vil.
altflyter Skrevet 14. september 2011 #6 Skrevet 14. september 2011 Herregud så respektløst. Den beste løsningen er vel å si at dere slutter å komme på besøk om hun ikke følger deres regler... Eller som noen nevnte over, å si at når du er til stede, gjelder dine regler!
lille-lure Skrevet 14. september 2011 #7 Skrevet 14. september 2011 jeg hadde klikka!!! bra du sa i fra. for en menneske!!! 1
Gjest Annaires Skrevet 14. september 2011 #8 Skrevet 14. september 2011 Besteforeldre skal få være besteforeldre, men ikke når de har en oppdragerrolle som hos dere. Da må bestemor lære seg at hun bare gjør ungen en bjørnetjeneste. Hun kan leke trøstende, godisbestemor i helgene, å det hadde jeg gitt beskjed om! 1
koldbruna Skrevet 14. september 2011 #9 Skrevet 14. september 2011 Si fra at det dere som bestemmer og at dere ikke finner dere i måten hun prøver å løse problemet på. Det er dere som skal sette rammer og regler og står for oppdragelse og at dette hun gjør er ikke bra for ungen deres. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #10 Skrevet 14. september 2011 takk....godt å høre at jeg ikke er den eneste som reagerer..TS
Sugerøret Skrevet 14. september 2011 #11 Skrevet 14. september 2011 slik mor og svigermor har jeg også. Men jeg er mer sta og gir meg ikke.. Ungene lærer jo at det mamma (event. pappa) sier betyr ingenting.Det er jo å undergrave foreldrene synes jeg Her ble det "oppvaskmøte" og i dag er ting bedre.
Gjest otrivin Skrevet 14. september 2011 #12 Skrevet 14. september 2011 Skjønner deg. Har samme problemet med min mor og hunden min... Irriterende når de ødelegger for hvordan du har det med DITT barn (dyr i mitt tilfelle) hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå