Gå til innhold

Bruk av lærlinger ifbm. bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurte på om noen her ute har brukt/kjenner noen som har benyttet seg av lærliger ifbm. bryllup? F.eks leid inn kokker fra VGS til å lage maten, servere maten o.l? Hvordan gikk dere frem for dette? Hva var prisen? Det samme gjelder frisører til å pynte en før den store dagen samt blomsterbindere til å lage buketten.

Håper på positivt svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke selv giftet meg, men har vært borti lærlinger på annen måte. For å få kontakt med aktuelle lærlinger ville jeg i forhold til f eks kokker tatt kontakt med den skolen som ligger nærmest som har en egen kokkelinje. Lærerne der kjenner kanskje noen som har gått ut i lære som de kan anbefale. Her ville jeg vært litt betenksom i forhold til hva slags mat du skal ha laget og vanskeligheten på dette. Har selv vært med i flere bryllup der det er ufaglærte (venner og fjerne slektninger) som serverer og det har gått greit.

Svigerinnen min er frisørlærling og synes det er skummelt med brudeoppsett, men dette er jo et pensum de må gjennom de også. Husk at lærlingene alltid skal ha noen rundt seg til å hjelpe de dersom de blir usikre på noe. Jeg ville ikke hatt store problemer med å gi ansvaret for bryllupshåret mitt til en lærling. Det blir kanskje ikke akkurat slik du ønsker det, men det blir fint uansett.

Dersom du skal ha musikere kan du kanskje høre på en lokal vgs med musikklinje om de har noen elever som har lyst til å spille? Hvis du spør god tid i forveien kan du nok få gitt dem et lite repertoar de bør øve inn.

Skrevet (endret)

Ang. bruk av lærling frisør, burde du kanksje ta en prøvetime i forkant, men det er vel vanlig uansett...

Har ihvertfall vært hos lærling en gang i livet, aldri mere, Mange år siden heldigvis. Skulle bleike håret,og syntes selv jeg hadde sittet med fargen i veldig lenge da jeg sa ifra...men neida, jeg skulle bare sitte ei stund til jeg. Da hun omsider kom og vasket ut fargen, ropte hun nervøst på veilderen sin (betryggende)...og da jeg så meg i speilet så jeg ut som albino :fnise:

Men prøver man lærlingen først, og er fornøyd kan man jo spare en god del penger :)

Endret av bobbi
  • 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har vært hos lærlinger som har vært mye dyktigere enn faglærte med 15 års erfaring! :fnise:

Tror nok de fleste frisørlærlinger ville skjerpe seg litt ekstra om de skulle pynte en brud!

Masse lykke til!

Skrevet

Skulle jeg hatt kokker, servitører og frisør så hadde jeg ikke tvilt på å bruke lærlinger. Har klippet meg mye hos frisørlærlinger og har så og si alltid vært fornøyd. Har selv hyret inn et par jenter fra musikklinja for å synge i kirka. Sendte da mail til skolen som ga meg navn og telefonnr til disse jentene, kontaktet dem da direkte selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...