Gå til innhold

Nespressomaskin med nescafè-kapsler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi har en nespressomaskin i hus, og bruker denne hver dag. Vi har nå begynt å etterlyst andre typer drikke, som feks kakao. Jeg har sett at det finnes kakaokapsler for nescafè-maskinene. Kan jeg bruke disse på min nespressomaskin? Det er jo i grunn samme prinsippet, og de ser jo ganske like ut..

Vil bare rådføre meg før jeg evt ødelegger maskinen! ;)

Takker for svar.

Skrevet

Kakaokapslene hører til Nescafe Dolce Gusto-maskinene, ikke til Nespressomaskinene. Det er riktig som du sier, at prinsippet er det samme, men dolce gusto-kapslene er mye større enn nespresso-kapslene.

Skrevet

Ok, det var synd. Har ikke studert de så nøye, så takker for hjelpen! Jeg får smøre meg med tålmodighet, og krysse fingra for at nespresso også kommer med kakaokapsler...

Skrevet

Ok, det var synd. Har ikke studert de så nøye, så takker for hjelpen! Jeg får smøre meg med tålmodighet, og krysse fingra for at nespresso også kommer med kakaokapsler...

Så vidt jeg har forstått, er det en ting de ikke kommer til å gjøre, da det er noe med teknikken som er annerledes. Er vel kanskje nettopp derfor de har kommet med en ny type kapselmaskin...

På Dolce gusto-maskinene skal du nemlig "blande" ulike kapsler. Først ta f.eks. 160ml med en kapsel, og så 60 ml med en annen, hvor av den ene kanskje har kaffe, mens den andre har melk. Med andre ord må du selv regulere hvor mye drikke du skal ha i koppen, i motsetning til nespressomaskinene, der maskinen selv gir deg en "porsjon".

Når det er sagt, liker jeg faktisk nespressomaskinene bedre enn dolce gusto-maskinene (er litt balete med sistnevnte), og kakaoen fra dolce gusto er uansett ikke "sååå god", så du går egentlig ikke glipp av noe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...