Gå til innhold

Dumme spørsmål - finnes de?  

29 stemmer

1. 1. Det finnes ikke dumme spørsmål

• enig
      0
    • uenig
      29

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en "opplest og vedtatt sannhet" at det ikke finnes dumme spørsmål, bare dumme svar. Er folket egentlig enige i det?

Jeg synes for eksempel spørsmålet om man kan bruke antibac som beskyttelse før en ONS er ganske dumt.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Lebewesen93
Skrevet

Jeg mener at det ikke finnes dumme spørsmål. Noen er kanskje mindre smarte, men dumme er de vel ikke ?

Vet ikke helt jeg, men tror jeg mener at det ikke finnes dumme spørsmål.

Skrevet

Jeg mener at det kommer an på situasjonen. F.eks "kan jeg være gravid hvis jeg har hatt sex og hoppet av i svingen? Jeg har dette, dette og dette symptomet", er for meg et dumt spørsmål.

Hvis noen spør noe innen IT, datatilbehør så synes jeg det ikke er et dumt spørsmål, fordi her kommer det an på kunnskaper man har. Dog skal jeg innrømme at jeg noen gang har tenkt mitt når jeg har pratet med brukere som tror harddisken er selve kabinettet, men så tenker jeg jo selv: Dette vet ikke alle. De har ikke lært dette, de har bare hørt mange ord og termer uten å binde det til noe praktisk. Derfor blir det ikke dumt. Det samme gjelder f.eks kunnskaper om matlaging.

Dumme spørsmål for meg er mer spørsmål som personen allerede egentlig har et svar til, men som ikke har orket å bruke hjernekapasitet til å prøve å finne ut av det selv.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes spørsmålet "hvorfor er du sur?" er ganske dumt, hvis det kommer fra f.eks. en person som nettopp har blitt ferska av kjæresten i senga med en annen.

Skrevet (endret)

Jo, dumme spørsmål finnes. F. eks, kommer ei jente som tidligere har hatt hår ned til rumpa plutselig med kjempekort hår og noen spør "Har du klippet deg?" DA spør du dumt, ja.

Endret av #sober#
Skrevet

Jeg syntes definitivt det finnes dumme spørsmål. Men å stille et dumt spørsmål er ikke synonymt med å være dum... Det er en vesentlig forskjell... Anser ikke meg selv som dum, men jammen har jeg sagt mye dumt/stilt mye dumme spørsmål:P

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes definitivt det finnes dumme spørsmål. Imidlertid tør jeg aldri si det til noen her inne, for det er visstnok slik at ikke alle kan vite alt :P

Skrevet

Sover du? og Kvapp du? er dumme spørsmål:P

Skrevet

Det finnes nok av dumme spørsmål. De verste er spørsmål om det åpenbare.

Man ramler i trappa, brekker beinet og slår ut alle tennene. Det siste du vil høre da er: Slo du deg?

• Liker 2
Skrevet

Så klart finnes det dumme spørsmål!

Samtidig synes jeg at det er et kjekt ordtak, ettersom det oppmuntrer til nysgjerrighet og læring, og dessuten til folkeskikk ;)

• Liker 1
Skrevet

Det finnes nok av dumme spørsmål. De verste er spørsmål om det åpenbare.

Man ramler i trappa, brekker beinet og slår ut alle tennene. Det siste du vil høre da er: Slo du deg?

Lol, nå måtte jeg le høyt og lenge =)

• Liker 1
Skrevet

Klart det finnes dumme spørsmål. Mange gode eksempler på det i tråden. Det blir litt som "det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær." Selvfølgelig finnes det dårlig vær. Været blir da ikke bedre av gode klær. :fnise:

Skrevet

Det finnes dumme spørsmål. Når voksne folk spør om helt elementære ting, så kan det fint være et dumt spørsmål.

Skrevet (endret)

Jeg syntes definitivt det finnes dumme spørsmål. Men å stille et dumt spørsmål er ikke synonymt med å være dum... Det er en vesentlig forskjell... Anser ikke meg selv som dum, men jammen har jeg sagt mye dumt/stilt mye dumme spørsmål:P

Du sier noe veldig viktig der. Tror vi alle må bli litt flinkere til å innrømme at vi sier og gjør dumme ting uavhengig av intellekt og alder også. jeg lærer så lenge jeg lever. Ops! kanskje det var dumt sagt;)

Endret av only me
Skrevet

Bra spørsmål. Enig i det TS. Må le litt noen ganger. Noen ganger så lurer jeg på den gode gamle måten om å betro seg til venner eller bry seg med å google. Man finner svaret på sekunder.Sparer en for masse tid når man likevel sitter foran pcen. Klart at det ikke alt man er konfortabel med å ta opp med venner, men vet ikke om folk føler seg tryggere på sine valg/følelser dess flere man får tilbakemelding fra? Vet ikke? Bare undrer meg.....

Skrevet

Sover du? og Kvapp du? er dumme spørsmål:P

"Sover du?" er jo egentlig ikke et dumt spørsmål :P hva annet skal man si hvis man lurer på om en person sover? ^^

Skrevet

Dumme spørsmål er som oftest spørsmål der svaret er helt åpenbart, og spørsmålet er mer en reaksjon enn et spørsmål. Seriøse spørsmål fra en person som faktisk helt genuint lurer på noe og ønsker å vite svaret, da er spørsmålet aldri dumt.

• Liker 1
Skrevet

Dumme spørsmål er som oftest spørsmål der svaret er helt åpenbart, og spørsmålet er mer en reaksjon enn et spørsmål. Seriøse spørsmål fra en person som faktisk helt genuint lurer på noe og ønsker å vite svaret, da er spørsmålet aldri dumt.

hear hear! :jepp:

• 2 måneder senere...
Skrevet

Måtte bare trekke fram denne tråden igjen etter å ha lest spørsmålet "Går det an å steke kjøtt generelt i vann?"

Jeg synes igrunnen dette vitner om en så imponerende kunnskapsløshet at det nærmest må klassifiseres som dumskap.

Påstanden om at det finnes dumme svar ble i alle fall bevist i samme tråd, der ett av svarene var (etter hukommelsen): "Ja, det går helt fint. Jeg wokker grønnsaker i vann."

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...