Gå til innhold

Han er usikker på om han ønsker flere barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er samboer med en mann som har to barn fra før på to og fire år. Han har dem annen hver uke.

Vi har et veldig bra forhold, elsker hverandre og har det fint på alle måter. MEN... han er usikker på om han vil ha flere barn...

Ettersom jeg ønsker meg barn er dette vanskelig for meg siden jeg gjerne vil han barn.. Han sier at det kan hende at han ønsker flere barn i fremtiden, men at han er usikker og akkurat nå så ønsker han ikke flere barn.

MEN han sier også at (fordi) han elsker meg og vil at jeg skal være lykkelig så føler han på en måte at han må "gi meg et barn".

Jeg er glad for at han elsker meg så høyt at han vil trosse sine egne ønsker for at jeg skal være lykkelig, men samtidig føles det ikke rett siden han egentlig ikke ønsker flere barn...

Jeg elsker han så høyt at jeg ikke kan forestille meg et liv uten han, men blir veldig trist når jeg tenker på at vi ikke skal få barn sammen eller at vi skal få det, men at han egentlig ikke har lyst...

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, trenger kanskje bare å få luftet tankene mine fordi jeg ikke har lyst til å prate med noen andre om det. Det er liksom for sårt til å prate om...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånne dilemmaer er alltid kjempe vanskelig! Rett og slett fordi det vanskelig å inngå kompromisser her. Du fortjener å vite om han vil ha barn i det hele tatt, for du skal ikke holdes på "pinebenken" og han fortjener å vite om ønsket ditt om barn er høyere enn ett liv med han. Hvis dere lar dette skure og gå, kan du ende opp ulykkelig fordi du ikke fikk barnet du ønsket og du kan risikere å bli bitter på han. Så dette må dere snakke om og dere må finne en løsing, før det har gått for lang tid. Lykke til!

Skrevet

Kjempevanskelig spørsmål, og ingen klare svar... Her må hver og en finne sin egen vei og gjøre sine egne vurderinger. Støtter Sophie-Ann på at det nok lønner seg å ikke utsette det i det uendelige, da det slett ikke er sikkert at det "går seg til", men tvert imot blir et vanskeligere tema- pluss at du risikerer at tiden har løpt fra deg.

Men min personlige oppfatning er at det kanskje, kanskje, ligger en løsning her:

MEN han sier også at (fordi) han elsker meg og vil at jeg skal være lykkelig så føler han på en måte at han må "gi meg et barn".

Jeg er glad for at han elsker meg så høyt at han vil trosse sine egne ønsker for at jeg skal være lykkelig, men samtidig føles det ikke rett siden han egentlig ikke ønsker flere barn...

OK, det er kanskje ikke på toppen av ønskelista akkurat nå, når han har småbarn som han ganske nylig har måttet fordele samværet med og sikkert ha hatt litt stress med BM i den forbindelse. Og selv om det er en søt alder, så er den også ganske krevende ;)

Men det at han i det hele tatt er villig til å vurdere tanken for din skyld, forteller jo også at han ikke totalt avviser tanken. Hadde han vært 110% sikker på å ALDRI ville ha flere barn, ville han neppe sagt dette (da burde han vel også funnet seg en dame som ikke ville ha barn/hadde barn fra før av i utgangspunktet, men det er en annen sak...).

At han ikke er like tent på tanken som deg, tror jeg går seg til etterhvert. Hvis han først ikke er uvillig til å få barn, så skal det mye til at han ikke blir fullstendig Tigerpappa når den tid kommer. Babyer har ofte den effekten :ler:

Skrevet

Barna hans er bare to og fire år. Ikke de enkleste "alderne"...

Gi ham litt tid, så tror jeg sjansene øker for at han vil ha lyst til å få barn sammen med deg også... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...