mocci Skrevet 13. september 2011 #1 Skrevet 13. september 2011 Jeg har fått et par kattunger i hus for 2 dager siden og har en kattedo uten tak med klumpesand. Imidlertid stinker det forferdelig av doen, så jeg tror jeg må gå for en annen løsning. Noen som har tips til kattedo som fjerner så og si all lukt?
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #2 Skrevet 13. september 2011 Det finnes vel få helt luktfrie kattedo, om noen i det hele tatt. Det finnes noen med filter og så finnes det sand som skal dempe lukt, men luktfritt blir det nok aldri. Det som imidlertid bør tenkes på er hva du gir kattungene å spise. Jo bedre mat, jo mindre lukt (og mindre avføring). Friske katter som spiser godt kvalitetsfór skal ikke ha så illeluktende avføring og urin.
Siiw Skrevet 13. september 2011 #3 Skrevet 13. september 2011 hehe! du kan prøve med dør. men prøv en anna type sand først;) har du kjøpt sand på butikk? for dyrebutikken har bedre utvalg.:-)
mocci Skrevet 13. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 13. september 2011 hehe! du kan prøve med dør. men prøv en anna type sand først;) har du kjøpt sand på butikk? for dyrebutikken har bedre utvalg.:-) Jepp har kjøpt sand på dyrebutikk, tror merket heter Flamingo?
Gjest Prozac Skrevet 13. september 2011 #5 Skrevet 13. september 2011 Jepp har kjøpt sand på dyrebutikk, tror merket heter Flamingo? Er ikke den til fugler?
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #6 Skrevet 13. september 2011 Den sanden opplevde jeg som kjempedårlig. Everclean, eller et eller annet, funka skikkelig bra! En stund siden jeg har hatt innekatt, så husker ikke helt.
Gjest Lille-pus Skrevet 14. september 2011 #7 Skrevet 14. september 2011 Er ikke den til fugler? Den sanden opplevde jeg som kjempedårlig. Everclean, eller et eller annet, funka skikkelig bra! En stund siden jeg har hatt innekatt, så husker ikke helt. Hverken jeg eller mine 3 feline kompiser har problemer med Flamingo. Tør trygt å gi den mine anbefalinger. Min erfaring er at den på ingen måte står tilbake for Everclean. Du kan prøve å bytte til et annet for ? Ikke sikkert det hjelper på lukten, men det kan lukte mindre. En komplett luktfri kattebæsj har ikke jeg vært borti ennå Det blir jo fort "litt" sand sånn omtrent overalt med to småtasser, så slik sett kan det være en god ide å prøve et toalett med tak og filter
mocci Skrevet 14. september 2011 Forfatter #8 Skrevet 14. september 2011 Hverken jeg eller mine 3 feline kompiser har problemer med Flamingo. Tør trygt å gi den mine anbefalinger. Min erfaring er at den på ingen måte står tilbake for Everclean. Du kan prøve å bytte til et annet for ? Ikke sikkert det hjelper på lukten, men det kan lukte mindre. En komplett luktfri kattebæsj har ikke jeg vært borti ennå Det blir jo fort "litt" sand sånn omtrent overalt med to småtasser, så slik sett kan det være en god ide å prøve et toalett med tak og filter Ja tell me about it! og ikke bare sand... igår lekte den ene rundt med både tisse og bæsjeklumper, fikk dem ut av kassen og lekte med dem på gulvet...... Jeg er klar over at katteavføring aldri vil bli luktfri.
Capricorn Skrevet 14. september 2011 #9 Skrevet 14. september 2011 Vi har så og si luktfri do med lokk og filter. Sanden er veldig bra. Lukter sånn babytalkum, men husker ikke hva den heter nå. Kjøpt i dyrebutikk.
mocci Skrevet 14. september 2011 Forfatter #10 Skrevet 14. september 2011 Vi har så og si luktfri do med lokk og filter. Sanden er veldig bra. Lukter sånn babytalkum, men husker ikke hva den heter nå. Kjøpt i dyrebutikk. Det er kanskje veien å gå, do med lokk og filter. Er det noen merker som anbefales mer enn andre eller er det samme hva jeg velger?
Capricorn Skrevet 14. september 2011 #11 Skrevet 14. september 2011 Det er kanskje veien å gå, do med lokk og filter. Er det noen merker som anbefales mer enn andre eller er det samme hva jeg velger? Er ikke så kjent med merkene. Jeg måtte ha den største doen fordi katten er så stor så da begrenset utvalget seg. Spør i dyrebutikken etter do med kullfilter.
Gjest Elfrida Skrevet 14. september 2011 #12 Skrevet 14. september 2011 Jeg syns lukten kommer veldig an på om katten klarer å grave over etter seg eller ikke. Og kattunger er kanskje også litt klønete enda. Graver de over bæsjen?
Redbull Skrevet 14. september 2011 #13 Skrevet 14. september 2011 Rekner med at du renser den hver dag?
mocci Skrevet 14. september 2011 Forfatter #14 Skrevet 14. september 2011 Jeg syns lukten kommer veldig an på om katten klarer å grave over etter seg eller ikke. Og kattunger er kanskje også litt klønete enda. Graver de over bæsjen? Nei, de er ikke alltid like flinke til å grave ned bæsjen.
mocci Skrevet 14. september 2011 Forfatter #15 Skrevet 14. september 2011 Rekner med at du renser den hver dag? Jepp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå