AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #1 Skrevet 13. september 2011 Jeg må handle en del i forbindelse med jobben min. Det er ikke så fryktelig langt til butikken, kun 1 km hver vei, men jeg er nødt til å bruke bilen alikevel pga varemengden (vil ikke prøve å få med meg 8l melk + 10 kg poteter på sykkel :gjeiper: ) Denne handleturen tar jeg ca to ganger i uka, så jeg er tydeligvis avhengig av å ha med bilen på jobb de dagene jeg må handle, noe jeg egentlig ikke tenkte på når jeg søkte på stillingen, eller ble gjort oppmerksom på på jobbintervjuet (ble ikke spurt om jeg hadde førerkort eller noe, så lurer på hva de hadde gjort om jeg ikke hadde hatt lappen). Har jeg krav på noe som helst kompensasjon for dette? Har ikke blitt tilbudt noe kjøregodtgjørelse eller noe, og synes det er litt "småkleint" å måtte gå å spørre om det selv.. siden det ikke er snakk om en så veldig lang avstand totalt.. vil jo ikke virke som en gjerrigknark heller..
Sissan9 Skrevet 13. september 2011 #2 Skrevet 13. september 2011 Du har krav på det, men det blir jo ikke de store summene - rundt 16 kroner uka.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #3 Skrevet 13. september 2011 Såpass ja :gjeiper: Blir vel mer enn prinsippsak det da :gjeiper:
liv Skrevet 13. september 2011 #4 Skrevet 13. september 2011 Du har krav på godtgjørelse fra ditt hjem til arbeidsplassen den dagen du må ha med bil grunnet arbeidet.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #5 Skrevet 13. september 2011 Da blir det jo plutselig litt mer penger, for det er jo en drøy mil hver vei.. men står dette i noe forskrifter noe sted?
Sissan9 Skrevet 14. september 2011 #6 Skrevet 14. september 2011 Du har krav på godtgjørelse fra ditt hjem til arbeidsplassen den dagen du må ha med bil grunnet arbeidet. Gjelder det også dersom man uansett har bilen med til arbeidsstedet? Og hvor står det? *lærte noe nytt*
liv Skrevet 14. september 2011 #7 Skrevet 14. september 2011 om det er et krav til bil i arbeidet skal dette godtgjøres ved at reisen dekkes fra hjemstedet fikk jeg beskjed om da jeg jobbet i staten i allefall. Jeg aner ikke hvor det står.
Sofie1 Skrevet 15. september 2011 #8 Skrevet 15. september 2011 Dersom du stikker innom butikken og handler på vei til jobb så har du krav på kjøregodtgjørelse for denne strekningen, men dersom du kjører direkte til jobb kan du ikke kreve godgjørelse skattefritt. Det er når man har oppmøte på annet sted enn man normalt jobber at man kan kreve dette. Dersom du derimot reiser ut i løpet av arbeidsdagen og handler kan du be om km godtkjørelse. Husk også at en kmgodtgjørelse må fylles ut med adresser på sted du har kjørt fra og til samt antall km for at den skal kunne utbetales skattefritt.
Sofie1 Skrevet 15. september 2011 #9 Skrevet 15. september 2011 Her finner du forresten mer info om skattefri bilgodtgjørelse: http://www.frosky.no/no/aktuelt/Skattefri+bilgodtgj%C3%B8relse+(kilometergodtgj%C3%B8relse).9UFRjWZf.ips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå