Gå til innhold

Blærekatarr!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå trenger jeg virkelig hjelp. Jeg tror jeg har fått blærekatarr. Jeg har aldri hatt det før, men ikveld har jeg gått på do hele tiden. Dvs ca hvert 15 min. Det kjennes ut som om jeg må tisse hele tida.. Høres dette ut som blærekatarr? Hva kan jeg gjøre? Skjønner at jeg må ta meg en tur til legen imorgen, men jeg vil helst sove litt inatt, ikke bare løpe på do..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs om det blir så mye søvn på deg i natt :-? Men i morgen kan du stikke til apoteket, der får du kjøpt test for blærekatarr. Tror det koster rundt 130 kr for to tester. Praktisk og greit.

Julie.

Skrevet

Ta tranebærkapsler! Ta en stor dose i en uke, så trapper du ned og fortsetter i et par uker til, symptomene forsvinner ganske fort. ta i tilegg noen gram c vitamin og drikk masse vann. trenger ikke å gå til legen.. god bedring!

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Ta deg en tur til legen du, før du blir verre...

Det hjelper fortest og rensker opp skikkelig med en gang i stedet for å hale ut infeksjonen.

Men det er et fint supplement med tranebær. Drikk mye!

Skrevet

Drikk, drikk, drikk og drikk. Svir det veldig kan du tisse i en bøtte med veldig varmt vann, det lindrer en smule.

Gjest Primula
Skrevet

Hm..dette var merkelig. Jeg sovnet klokken 1 inatt og måtte ikke på do en eneste gang iløpet av natta og i morges var jeg helt fin igjen. Må ha vært tidenes korteste blærekatarr. Jeg drakka masse i går kveld, kanskje 2 liter. Kanksje var det det som hjlep, eller kanskej det var noe helt annet (altså ikke blærekatarr) Jeg er iallefall fin igjen! :)

Skrevet

Hm..hadde jeg vært deg ville jeg kanskje sjekka det opp uansett. Jeg hadde blærekatarr i sommer, men var på ferie til fjells mens jeg hadde det og det gikk over "av seg selv"..men 2-3 mnd senere kom den tilbake for fullt :x Ikke morsomt. Det skumle er at man kan pådra seg alvorligere ting dersom man går for lenge med sånt (husker ikke nøyaktig hva det heter i farta)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Nyrebekkenbetennelse. Ikke hyggelig.

Skrevet

Jeg får aldri symptomene på blærekatar.

Kjenner ingen ting får det har gått for lang tid og

jeg da har fått nyrebekken betennelse og det er ekstremt vondt!

Jeg ville anbefalt deg og gå til legen. Best å være på den sikkre siden

så slipper nyrebekken bettenelse.

Skrevet
Ta tranebærkapsler! Ta en stor dose i en uke, så trapper du ned og fortsetter i et par uker til, symptomene forsvinner ganske fort. ta i tilegg noen gram c vitamin og drikk masse vann. trenger ikke å gå til legen.. god bedring!

Jeg ser det er flere (i tidligere diskusjoner også) som driver å råder folk til å bruke kun naturmedisiner og IKKE gå til lege, dette synes jeg er litt useriøst når det gjelder en sykdom som faktisk kan være djevelsk vond selv før den går lenger og blir virkelig skummel!! (nyrebekkenbetennelse som tidligere nevnt.)

Dersom man har hatt blærekatarr flere ganger før, vet hvor langt man har kommet i løpet og vet at det er verd et forsøk å prøve å bli kvitt det, DA kan man først prøve enten tranebærkaplser (som ikke fungerer på meg) eller noe som heter Uvasin, som du får både på apotek og på Vita... spesielt mot blærekatarr, og drikke masse og surt. Da kan du ta knekken på det før det setter seg.

Men dersom du aldri har hatt det før, og ikke vet hvor langt det er kommet og hvordan kroppen din reagerer på verken sykdommen eller medisinene, så vil jeg på det sterkeste anbefale å ta en tur til legen!!

Selv lot jeg være første gang jeg fikk blærekatarr, og det angrer jeg bittert på, da det til slutt ble så vondt at jeg satt på do å mer eller mindre ula/skreik når jeg tisset.

Har jeg kommet for langt i prosessen, så hjelper det ikke med kjerringrådene lenger for meg, da MÅ jeg til lege å få pensilin, samme hva.

Har jeg derimot startet med Uvacin kjapt nok, og drikker masse og surt tidlig nok, så har jeg flere ganger klart å blitt kvitt det uten legebesøk, men det er jo når jeg kjenner kroppen min godt nok til å vite hvor langt jeg har kommet, jeg vet også hva som funker på kroppen min og hva som ikke funker.

Siden det har gitt seg, så kan det hende du bare kan ringe legekontoret ditt å høre hva de mener du skal gjøre, de vet det bedre en oss om du bør inn til kontroll eller ikke.

Gjest Primula
Skrevet

Takk for alle gode svar. Føler meg ikke helt bra igjen idag. tisser mye og dt er litt vondt.. (ikke svie) Spørs om jeg skal ringe legen...

Skrevet

ring legen du!

Det gjør vondt å tisse når du har blærekatarr, svir i begynnelsen, så går det over til å gjøre vondt når det blir værre. Jeg har hatt så vondt at jeg har grått og omtrent ikke turt gå på do, men da ventet jeg for lenge med å gå til legen også da. :wink:

Skrevet

Og mens du venter drikker du vann med edikk i. masse! Og så surt som du klarer!!

Gå til lege og få en tredagerskur og så er du ferdig!

Skrevet

Hvorfor tranebær - det surgjør og er smart å bruke FOREBYGGENDE

Masse drikke skyller ut bakteriene - det hjelper til å gå ofte på do. Ikke gå og 'hold' deg.

Sure drikker, vann med eddik så jeg her - appelsinjuice osv er og med på å gjøre det utrivelig for bakterier.

Men dette er bare ting som kanskje hjelper. Eller bidrar til at det forsvinner. Legen er definitivt det beste!

Hva er det forresten legene gir? Ampocillin??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...