AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #1 Skrevet 13. september 2011 Hei. Jeg har fått lønn, men ikke de siste to lønnslippene. Da kan jeg ikke kontrollere hva som ble trykket fra lønna, skatt, fagforening, osv. De sier de har tekniske problemer så kan man ikke se lønnslippene (før fikk vi på papir, nå bare elektronisk). Hva kan jeg gjøre for å få lønnslippene?
Titti72 Skrevet 13. september 2011 #2 Skrevet 13. september 2011 Hvis du får lønnsslippen elektronisk, er det da ikke en fil du kan åpne?
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #3 Skrevet 13. september 2011 Hvis du får lønnsslippen elektronisk, er det da ikke en fil du kan åpne? Ingen fil. Tekniske problemer sier de. Ingen tilgang til lønnslipper.
Titti72 Skrevet 13. september 2011 #4 Skrevet 13. september 2011 Hva er det du da mottar elektronisk?
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #5 Skrevet 13. september 2011 Hva er det du da mottar elektronisk? Ingenting. Bare penger i kontoen og ingen informasjon. Er det lov i det hele tatt?
Titti72 Skrevet 14. september 2011 #6 Skrevet 14. september 2011 Nei, du skal ha en lønnsslipp. Ring og mas. De sitter jo ikke og regner ut lønn på kalkulator!
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #7 Skrevet 14. september 2011 Nei, du skal ha en lønnsslipp. Ring og mas. De sitter jo ikke og regner ut lønn på kalkulator! Det skjedde både i august og september. Kjempe irriterende.
SmallTalk Skrevet 14. september 2011 #8 Skrevet 14. september 2011 Ta kontakt med lønningskontoret og få de til å skrive ut lønnsslippene til deg. Titti72: Nei, selvfølgelig sitter ikke de på lønningskontoret å regner ut lønna til folk på en kalkulator. Det er derimot ikke det samme som at man får en fysisk fil eller et papirark som lønnsslipp. Bruker man f.eks lønnssystemer som SAP så hender det ofte at man må logge seg på diverse interne nettsider for å finne lønnsslippene sine, og da er de ikke tilgjengelige i noe annet enn XML-format.
Titti72 Skrevet 14. september 2011 #9 Skrevet 14. september 2011 SmallTalk: Burde hatt med ironiflagget eller en fnisesmiley ser jeg. Jeg skjønner de lager det på datan, og ser derfor ingen grunn til at de ikke kan printe ut slippen til TS. Eneste grunn til at de ikke kan gjøre det. er at de bruker kalkulatoren.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #10 Skrevet 15. september 2011 Ta kontakt med lønningskontoret og få de til å skrive ut lønnsslippene til deg. Titti72: Nei, selvfølgelig sitter ikke de på lønningskontoret å regner ut lønna til folk på en kalkulator. Det er derimot ikke det samme som at man får en fysisk fil eller et papirark som lønnsslipp. Bruker man f.eks lønnssystemer som SAP så hender det ofte at man må logge seg på diverse interne nettsider for å finne lønnsslippene sine, og da er de ikke tilgjengelige i noe annet enn XML-format. Det ble innført eget program som vi må bruke ID og pass å logge seg på og der kan vi se lønnslippene. Men når vi logger oss på, står det absolutt ingenting om lønn. Det eneste måten å se om jeg har fått lønn er gjennom nettbanken min. Jeg syns jeg kontakter fagforeningen min og klager. Kanskje de kan få lønningskontoret å gjøre noe? :gjeiper: Det ble innført eget program som vi må bruke ID og pass å logge seg på og der kan vi se lønnslippene. Men når vi logger oss på, står det absolutt ingenting om lønn. Det eneste måten å se om jeg har fått lønn er gjennom nettbanken min. Jeg syns jeg kontakter fagforeningen min og klager. Kanskje de kan få lønningskontoret å gjøre noe? :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #11 Skrevet 15. september 2011 Forumet hadde tekniske problemer også, så kom det dobbelt, beklager dette.
Sofie1 Skrevet 15. september 2011 #12 Skrevet 15. september 2011 Det ble innført eget program som vi må bruke ID og pass å logge seg på og der kan vi se lønnslippene. Men når vi logger oss på, står det absolutt ingenting om lønn. Det eneste måten å se om jeg har fått lønn er gjennom nettbanken min. Jeg syns jeg kontakter fagforeningen min og klager. Kanskje de kan få lønningskontoret å gjøre noe? :gjeiper: Det ble innført eget program som vi må bruke ID og pass å logge seg på og der kan vi se lønnslippene. Men når vi logger oss på, står det absolutt ingenting om lønn. Det eneste måten å se om jeg har fått lønn er gjennom nettbanken min. Jeg syns jeg kontakter fagforeningen min og klager. Kanskje de kan få lønningskontoret å gjøre noe? :gjeiper: Da stemmer det nok at de har problemer med denne "web-løsningen" hvor de ansatte selv kan logge seg inn for å se på lønnsslippene. Det kan være at de ikke har fått til en kobling mellom lønnssystemet og den web-baserte løsningen og at de dermed ikke får overført lønnsslippene hit. Men, da burde de ha sendt ut manuelle slipper til alle anstte slik at de får sin lønnsslipp. Tror ikke det hjelper noe å ta dette med fagforreningen. Jeg vil tro at arbeidsgiveren din jobber med å få denne løsningen på plass så fort som mulig. Har jobbet med lønn selv og vært borti tilsvarende løsninger og vet at det kan være noen problemer i oppstarten før alt fungerer 100%.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #13 Skrevet 16. september 2011 Da stemmer det nok at de har problemer med denne "web-løsningen" hvor de ansatte selv kan logge seg inn for å se på lønnsslippene. Det kan være at de ikke har fått til en kobling mellom lønnssystemet og den web-baserte løsningen og at de dermed ikke får overført lønnsslippene hit. Men, da burde de ha sendt ut manuelle slipper til alle anstte slik at de får sin lønnsslipp. Tror ikke det hjelper noe å ta dette med fagforreningen. Jeg vil tro at arbeidsgiveren din jobber med å få denne løsningen på plass så fort som mulig. Har jobbet med lønn selv og vært borti tilsvarende løsninger og vet at det kan være noen problemer i oppstarten før alt fungerer 100%. Jeg har full forståelse at de har problemer og jobber med saken, men jeg trenger lønnslippene (må vise dem noen steder). Det har skjedd et par ganger før at jeg har oppdaget feil i lønnen min (aldri i min fordel) og måtte klage for å få pengene. Hvordan oppdager jeg feil hvis jeg ikke får lønnslipp da?
SmallTalk Skrevet 17. september 2011 #14 Skrevet 17. september 2011 Jeg har full forståelse at de har problemer og jobber med saken, men jeg trenger lønnslippene (må vise dem noen steder). Det har skjedd et par ganger før at jeg har oppdaget feil i lønnen min (aldri i min fordel) og måtte klage for å få pengene. Hvordan oppdager jeg feil hvis jeg ikke får lønnslipp da? Du tar kontakt med lønningskontoret og får de til å skrive ut lønnsslippen til deg. Selv om den ikke er tilgjengelig på nettet så betyr ikke det at den ikke er tilgjengelig i systemene deres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå