Gå til innhold

Stekepanne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har denne fra Nowo, betalte noe under 1000-lappen for den, og forventet da at den skulle vare leeeenge. Har vel hatt den i ca 2 år nå, og mat setter seg fast i bunnen nå i det siste. Jeg har aldri hatt den i oppvaskmaskin, kun håndvask.

Skal man ikke kunne forvente at en stekepanne varer lengre enn ca 2 år når man betaler opp mot 1000-lappen?

Hvilke stekepanner har dere? Er den god/virker som den skal? Ville du anbefalt den videre? Hva betalte du for den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har denne fra Nowo, betalte noe under 1000-lappen for den, og forventet da at den skulle vare leeeenge. Har vel hatt den i ca 2 år nå, og mat setter seg fast i bunnen nå i det siste. Jeg har aldri hatt den i oppvaskmaskin, kun håndvask.

Skal man ikke kunne forvente at en stekepanne varer lengre enn ca 2 år når man betaler opp mot 1000-lappen?

Hvilke stekepanner har dere? Er den god/virker som den skal? Ville du anbefalt den videre? Hva betalte du for den?

Vi har Favorit-stekepanna fra Ikea. Den er kjempegod så langt. Har ikke hatt den så lenge ennå, så jeg kan ikke uttale meg om den varer, men Favorit-serien har 10 år garanti på gryter og panner med slippbelegg, så skulle tro den holder en stund ihvertfall. Den koster rundt 300 kr.

Skrevet (endret)

Jeg ville ha sjekka den garantien på Ikea, for jeg er ganske sikker på at ti år ikke gjelder for belegget, men for kast i panna og sånt. Iallfall ikke for en så billig panne.

TS: Nowo titanium har fem års garanti på belegget, så det skal være mulig å klage på den. Jeg har den samme, kjøpte den for to år siden og belegget i midten er borte. :/

Endret av Zzyzx
Skrevet

Vi har investert i dyre (1000-kroners) stekepanner på glassmagasinet de tre siste årene. Tenkt at vi ville ha noe skikkelig, som varer, og behandlet dem veldig forsiktig. Likevel opplever vi det samme som du, TS. Kan ikke steke egg eller noe lenger, alt bare setter seg fast.

Vi har avtalt å slutte å bruke penger på dyre produkter. Hvis vi likevel må kaste pannene etter to år, vil vi fra nå av heller kjøpe de rimelige fra Ikea.

Skrevet

Jeg ville ha sjekka den garantien på Ikea, for jeg er ganske sikker på at ti år ikke gjelder for belegget, men for kast i panna og sånt. Iallfall ikke for en så billig panne.

TS: Nowo titanium har fem års garanti på belegget, så det skal være mulig å klage på den. Jeg har den samme, kjøpte den for to år siden og belegget i midten er borte. :/

10 år gjelder for belegget også, så lenge man har fulgt vedlikeholdsrådene som er angitt.

Sitert fra garantiheftet til Favorit-serien:

Hva dekkes av garantien?

Garantien dekker funksjon, materialer og utførelse og gjelder for

alle gryter og panner i FAVORIT-serien. Dette betyr at de etter

henholdsvis 25 og 10 år med normal bruk i hjemmet skal fungere

like bra som da de var nye, forutsatt at våre vedlikeholdsråd er

fulgt. I dette tilfellet defineres normal bruk som matlaging og

oppvask én gang om dagen.

Garantien dekker:

• at bunnen er stabil. Med andre ord at bunnen holder seg flat, slik

at den leder varme effektivt.

• vask i vanlig oppvaskmaskin. Dette har ingen negativ effekt på

funksjonen til gryter og panner i rustfritt stål. Vær imidlertid

oppmerksom på at produkter med slippbelegg og produkter i

støpejern alltid skal vaskes opp for hånd.

• slippeffekten til stekepanner med slippbelegg. Dette betyr at

FAVORIT gryter og panner med slippbelegg er enkle å rengjøre

og kan brukes med svært lite matfett i minst 10 år.

Denne garantien kan kun benyttes av produktets opprinnelige

kjøper. Garantien kan ikke overføres.

Hva dekkes ikke av garantien?

Garantien dekker ikke endringer i utseendet på produktet, med

mindre disse endringene påvirker produktets funksjon i betydelig

grad.

Denne garantien gjelder ikke for produkter som har blitt

oppbevart, montert eller brukt på feilaktig vis, endret på eller

rengjort på feil måte eller med uegnede rengjøringsmetoder eller

-produkter.

Garantien dekker ikke normal slitasje, kutt, riper eller skader

forårsaket av støt eller uhell.

Garantien gjelder ikke dersom produktet er blitt plassert utendørs

eller i et fuktig område.

Garantien dekker ikke indirekte skader eller følgeskader.

Skrevet

Jeg har en stekepanne fra COOP til 99 kr eller 100kr, beste jeg har hatt. Hatt den i to år, ingenting kleber seg fast, ikke er den blitt bulka eller løs i handtaket eller noe, lett å vaske og veldig fin å lage all slags mat i. Meget fornøyd. Tidligere hadde jeg en stekepanne i 1000kr klassen som svikta etter bare 1 års tid, det var dritt det.

Skrevet

Har hatt stekepanne fra ikea nå i 4 år, å den er fremdeles som ny. Skanka heter den :P har en til i samme serie nå, og begge kostet under 200 kr.

Skrevet

Jeg har en stekepanne fra COOP til 99 kr eller 100kr, beste jeg har hatt. Hatt den i to år, ingenting kleber seg fast, ikke er den blitt bulka eller løs i handtaket eller noe, lett å vaske og veldig fin å lage all slags mat i. Meget fornøyd. Tidligere hadde jeg en stekepanne i 1000kr klassen som svikta etter bare 1 års tid, det var dritt det.

Har hatt stekepanne fra ikea nå i 4 år, å den er fremdeles som ny. Skanka heter den :P har en til i samme serie nå, og begge kostet under 200 kr.

Ser ut som det billige ikke alltid er det dårligste :)

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Har 2 stk.:

1 stk Høyang Polaris støpejernspanne (alder... 15 år tror jeg). Brukes typisk til biffsteking.

1 stk, Greenpan (alder 1,5 år i disse dager. Håndvask. Like fin i dag som på innkjøpsdagen. Skal tåle 240 grader +).

Brukes typisk til: pannekaker, egg & bacon, omelett og slikt.

Pris: Tror det var et sted rundt 700 - 800 kr.

Skrevet

Jeg har 365+ stekepanna fra ikea, og den har holdt seg like god i 3 år nå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...