AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #1 Skrevet 13. september 2011 Hei Jeg skriver dette som anonym, da jeg helst vil unngå å bli kjent igjen. Jeg lurer på om det er noen kloke hoder her som kan hjelpe meg litt? Det har seg sånn at jeg leier ut en leilighet i huset mitt, og nå ønsker jeg å si opp leieboeren. H*n har ikke gjort noe konkret som gir meg grunn til å avslutte leieforholdet, men det er litt uenigheter oss imellom. Blant annet har vedkommende 2 katter som gjør fra seg på møbler i hagen og på verandaen min. Mine barn syns det er ekkelt å leke i hagen pga dette. Jeg har sett litt igjennom husleieloven, men det ser ikke ut til at jeg har noen rett til å avslutte leieforholdet. Stemmer det, eller er det noe jeg kan ha oversett?
altflyter Skrevet 13. september 2011 #2 Skrevet 13. september 2011 Har du ikke oppsigelsestid i kontrakten? 2-3 måneder? Er bare å si ifra til leieboeren om at h*n må flytte når oppsigelsestiden er over.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #3 Skrevet 13. september 2011 Ne, du har ingen rett til å avslutte leieforholdet.
KatteLatte Skrevet 14. september 2011 #4 Skrevet 14. september 2011 Du kan nok ikke si opp kontrakta, nei. Unntaket er vel hvis du skal bruke leiligheten selv eller leie ut til nær familie - tror det gjelder søsken, barn eller foreldre. Hvis du ber dem om å erstatte det kattene har ødelagt, kanskje de ønsker å flytte frivillig? 1
lille-lure Skrevet 14. september 2011 #5 Skrevet 14. september 2011 Kan du ikke heller be leieren om å ta en runde rundt i hagen etter at kattene har vært ute for å se om det er kattedritt der??
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #6 Skrevet 14. september 2011 Hvis katteholdet er til sjenanse kan du be han kvitte seg med kattene eller flytte. Å gjøre fra seg på din veranda ville jeg ansett som til sjenanse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå