Jannu Skrevet 13. september 2011 #1 Skrevet 13. september 2011 (endret) Guttungen ser ut som Kalle Kanin og trenger desperat regulering. Hvor gamle er de når de kan starte med det? Har det noe med tannfelling å gjøre? Fant ut at han vil få dekket 75%, men finner ikke noe om hvor mye det i snitt koster. Endret 13. september 2011 av Jannu
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #2 Skrevet 13. september 2011 Kan dessverre ikke gi deg noe klokt svar, men jeg fikk regulering da jeg var 13 og en jente i familien har regulering nå og hun er 11. 1
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2011 #3 Skrevet 13. september 2011 Mitt barn fikk "plate med streng" da hun var 10, den brukte hun hele tiden bortsett fra når hun spiste. Hun måtte vente til 12-årsjekslene hadde vokst ut før hun fikk fast regulering. Hun fikk tatt den faste reguleringen 18 mnd senere. Etter dette fikk hun streng bak nede, og tannskinne i overmunnen i ca ett år etterpå. (tok den ut kun når hun spiste og pusset tenner). Vi fikk også dekket 75%, og behandlingen kostet oss noe over 8000 kr. Vi fikk heldigvis delt opp betalingen i rater. 1
Gjest mamma Skrevet 13. september 2011 #4 Skrevet 13. september 2011 Min datter som nettopp har fyllt 8 har fått henvisning, og var første gang på besøk hos reguleringstannlegen i vinter. Han anbefalte å begynne et år senere (altså når hun er 8 og et halvt). Du må spørre om priser hos tannlegen selv. Dessverre er det slik at selv om du får dekket 75 prosent, får du ikke nødvendigvis dekket 75 prosent av utgiftene. Du får nemlig dekket 75 prosent av statens satser, men mange tannleger tar høyere satser enn statens... 1
Jannu Skrevet 13. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 13. september 2011 Tusen takk for svar dere! Skal snakke litt mer med skoletannlegen neste gang han blir kalt inn dit, de har egen kjeveortoped så da får jeg sikkert litt priser og slikt også.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #6 Skrevet 13. september 2011 Jeg fikk regulering når alle melketennene var ute, og de nye tennene var kommet.. 14 år og regulering.. Gjett om konfirmasjonsbildene mine er fine!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå