Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst på ny laptop. Jeg må, før jeg blir gal! Den jeg har akkurat nå er ubrukelig. Slår seg på av seg selv midt på natten med den flotte Asus plingelyden sin... Og skjermen min har fått en slags oransje\rosa film over seg, så alle fargene blir feil... God nok grunn til å kjøpe ny pc? Ja jeg tror det! I tillegg veier den ett tonn og er så pass stor at jeg ikke kan ta den med meg noe sted utenom å ha den i en plastpose..

Jeg vet ikke om jeg har så lyst på en laptop med Asus merket, siden jeg har dårlige erfaringer med denne...

Fant en Samsung NP300V3A-S03SE på netOnNet.no, men jeg aner ikke om samsung er bra eller hva...

Jeg vil helst ha en pc på ca 13" skjerm. Har litt lyst å kunne spille TheSims på den om noen skjønner...

Noen som har noe å anbefale? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SATC6601MF/toshiba-satellite-15-6-barbar-pc-c660-1mf

Denne fungerer bra til ditt bruk. i5 prosessorer drar spill meget bra.. og the sims er ikke akkurat det mest krevende spillet nå tildags :D

Den har dedikert videominne noe som tillater deg å streame filmer fra youtube osv uten at det skal hakke så her mener jeg at du skal få mye for pengene :))))

Ellers så er det beste egentlig å bare stikke innom en elektrovare kjede og hør om hva de har å annbefale da :)

Skrevet (endret)

Asus har jo egentlig godt rykte på seg. Alle kan være uheldige en gang, men jeg syns ikke du skal avskrive Asus helt pga. en dårlig erfaring.

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=638196

Denne tror jeg du kommer langt med. i5-prosessor, 8 GB ram (de fleste maskiner leveres med 4), eget grafikkort (så kan du spille litt) og 500 GB harddisk (ganske standard størrelse i dag, plass til en del). Dessuten 13" skjerm, så du får den med deg uten å brekke ryggen.

Endret av Guile
Skrevet

Asus har jo egentlig godt rykte på seg. Alle kan være uheldige en gang, men jeg syns ikke du skal avskrive Asus helt pga. en dårlig erfaring.

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=638196

Denne tror jeg du kommer langt med. i5-prosessor, 8 GB ram (de fleste maskiner leveres med 4), eget grafikkort (så kan du spille litt) og 500 GB harddisk (ganske standard størrelse i dag, plass til en del). Dessuten 13" skjerm, så du får den med deg uten å brekke ryggen.

Stemmer for denne :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Overpriset dritt..

Javisst smartass

Det er nok derfor den får terningkast 6 overalt. Bl.a HER

MacBookAir er det smarteste pc-kjøpet du kan gjøre for tiden.

Koster litt mer penger, men er nok det mest øknomiske kjøpet over en lengre periode.

Løp og kjøp!

• Liker 2
Skrevet

^^Du må gjerne linke til en maskin som fyller de samme kravene og spesifikasjonene til lavere pris... Men når det er sagt, så er kanskje ikke Airens målgruppe "de som bare skal ha seg en ny laptop", ettersom et kjøp til 10k gjerne er noe man må spare litt til.

• Liker 1
Skrevet

Overpriset dritt..

Hva med å svare seriøst!?

Eier du en MacBook Air eller har brukt en over lengre tid? I såfall hva er det som er dritt med disse maskinene, og hvilke maskiner sammenligner du med? Både teknisk og prismessig...

Nysgjerrig hvorfor du uttaler deg så dramatisk uten i det hele tatt å underbygge påstanden. Lukter lavmæl og troll lang vei.

Skrevet

^^Du må gjerne linke til en maskin som fyller de samme kravene og spesifikasjonene til lavere pris... Men når det er sagt, så er kanskje ikke Airens målgruppe "de som bare skal ha seg en ny laptop", ettersom et kjøp til 10k gjerne er noe man må spare litt til.

TS har ikke nevnt noe om budsjett eller egentlig annet, bortsett fra 13" skjerm og at den må kunne kjøre The Sims.

Inntil vi får vite annet er MacBook Air en akkurat like sterk kandidat som enhver annen maskin. Jeg har selv en 13" MacBook Air og har da sannelig spart penger for å kjøpe den.

Skrevet

Hva med å svare seriøst!?

Eier du en MacBook Air eller har brukt en over lengre tid? I såfall hva er det som er dritt med disse maskinene, og hvilke maskiner sammenligner du med? Både teknisk og prismessig...

Nysgjerrig hvorfor du uttaler deg så dramatisk uten i det hele tatt å underbygge påstanden. Lukter lavmæl og troll lang vei.

Ja jeg har desverre hatt en mac.

Skrevet

Men tydeligvis ikke en MacBook Air. ;)

..og fordi om du mener en MacBook Air er dritt og overpriset (uten tydeligvis å ha eid en) så betyr det absolutt ikke at maskinene er dritt, og ei heller at de er overpriset i forhold til konkurrentene. :popcorn:

Smaken er som baken!

Hva anbefaler du til TS da, som er bedre og ikke overpriset?

• Liker 1
Skrevet

Hvilken Mac hadde du? Hvor lenge hadde du den?

Skrevet

Men tydeligvis ikke en MacBook Air. ;)

..og fordi om du mener en MacBook Air er dritt og overpriset (uten tydeligvis å ha eid en) så betyr det absolutt ikke at maskinene er dritt, og ei heller at de er overpriset i forhold til konkurrentene. :popcorn:

Smaken er som baken!

Hva anbefaler du til TS da, som er bedre og ikke overpriset?

Æh...Mac er no dritt fordi, fordi....det bare ER noe overprisa designerdritt for jålebukker som ikke har peiling. Så det så!!!

Stygge drittmaskiner.

Skrevet

Æh...Mac er no dritt fordi, fordi....det bare ER noe overprisa designerdritt for jålebukker som ikke har peiling. Så det så!!!

Stygge drittmaskiner.

Klarer liksom ikke å ta deg seriøst. :popcorn: :gjeiper:

Lurer på hvorfor... he he

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...