muffin26 Skrevet 13. september 2011 #1 Skrevet 13. september 2011 Min historie om jævligheten er Lang. Startet med at jeg fikk akne i begge kinn som 17 åring. Store byller som gjorde vondt og var sjenerende. Prøvde tusenvis av produkter som ikke virket alt fra tv shop til md formulations til helsekost. Dro så til legen der jeg fikk tetracyklin, den virket bare så lenge jeg gikk på de. Så snart jeg slutta kom kvisene tilbake. Fikk så diane som fjernet kvisene. Fikk noen kviser i ny og ne... Nå bruker jeg tetracykliner og går på diane i tillegg bruker jeg nattlysolje. Bruker md produkter. Selv om jeg gjør alt dette så får jeg kviser forsatt.. Jeg har vært gjennom samlivsbrudd kan det ha noe å si på huden? Jeg vil så gjerne slutte med diane og tetracyklin og alt det drittet, men er redd at jeg vil bli enda verre enn nå Tror dere at jeg kan få roacuttan(det som skal ta knekken på kvisene) av legen min? Er dette grunn til å få det? Jeg sliter virkelig og er sååååååå lei av disse kvisene som bare lager arr og huden ser jævlig ut. Håper noen har noen gode tips til meg eller har vært gjennom det samme. Jeg er forresten snart 27 år og dette bør jo ha roet seg ned til nå? Kvisene er for det meste på kinn og panne store akne byller som varer i flere uker:(. Hilsen en deppa muffin
Gjest BabyBlue Skrevet 13. september 2011 #2 Skrevet 13. september 2011 Du kan få roaccutane om det er fare for dannelse av arr, og hvis ingenting annet funker. Det er liksom last resort, men de som begynner på det synes som regel at det er verdt det =) Men har du besøkt hudlege og spurt han/hun om dette?
muffin26 Skrevet 13. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2011 Nei jeg har vurdert dette veldig nå i det siste. Hvordan går det med deg og kuren? Jeg håper du holder den tråden oppdatert om hvordan du opplever kuren. Bør jeg gå gjennom fastlegen eller finne en privat hudlege? Tar sikkert evigheter å gå gjennom fastlegen.
Gjest BabyBlue Skrevet 13. september 2011 #4 Skrevet 13. september 2011 Jeg har akkurat skrevet et nytt innlegg! : D Det går bra, har ikke skjedd noe så langt. Men merker at leppene mine er så smått tørre. IKke noe alvorlig, men ikke normalen for meg. Blir nok verre med tiden, ja. Privat går mye fortere, men du må regne med å punge ut noe over tusen. Men til gjengjeld trenger du ikke vente i år og dag. Har hørt at det å vente på hudkonsultasjon hos hudlege gjennom fastlegen tar flere måneder :-/ Nå vet jeg ikke helt hvordan det fungerer siden moren min ordnet time for meg, men hvis du finner en lokal klinikk kan du sikkert sende mail og spørre om ting som priser og ventetid? Håper du finner ut av det i hvert fall! Kviser er noe herk
Wonders Skrevet 16. september 2011 #5 Skrevet 16. september 2011 (endret) jeg var som deg ts. Gikk på roaccutane, men etter 3 uker etter endt kur var kvisene der igjen! Gikk på Tetraltsal/tetrasyklin i 6 år (antibiotika) , og innså at jeg måååååtte slutte med det. Så jeg krøp til korset og skaffet meg Diane, med bivirkning som en p-pille. Jeg ville ikke ta slike piller fra jeg var 17 år i frykt for bivirkningene. Men etter startet kur tok det 2-3 dager og jeg var veldig fin i huden. Nå ett år etterpå er huden mindre rød og flammete Kvisene kommmer om jeg glemmer pilla etter bare 1 dag! Endret 16. september 2011 av Wonders 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå