Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags erfaringer har dere med dette? Og når bør man eventuelt gjøre det? Er veldig skeptisk til det, har aldri reist uspesifisert før, men må inrømme at jeg ble litt irritert når jeg og samboeren betalte 14000 kr for en uke på Tenerife i fjor (5 stjerners hotell) Når en kollega av meg reiste uspesifisert for 1100 pr pers og havnet på samme hotellet for et par måneder siden....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har nesten alltid reist uspesifisert, men er selektiv til hvilken land jeg da drar til. Har nesten alltid være fornøyd. Mye går på de forventninger dere lager dere. Ha rett innstilling til at dette er uspesifisert og da kan man ikke forvente seg all verden. Men som sagt, har stort sett vært fornøyd :blunke:

Skrevet

Vi har reist uspesifisert to ganger tidligere. Begge gangene var til Hellas og utenom skoleferien, vi har også reist med reiseoperatør som garanterer eget bad og balkong. Vi sparte flere tusenlapper på dette, og var fornøyde begge gangene. Men det som er det beste med å reise spesifisert er at dere feks kan velge hotell med aircondition, noe man ikke er garantert ved å reise uspesifisert. Første gangen vi reiste, var det så varmt at vi kjøpte vifte selv, men det er ikke det samme som et luftkondisjonert rom.

Man har "ingen" garantier for hvor man havner hen når man reiser uspesifisert, så jeg ville ikke ha reist på denne måten med barn eller i fellesferien, heller ikke til alle land. Heldigvis kjenner jeg ingen som har vært uheldige og havnet på et skikkelig kjipt sted og ditto hotell, og hvis det skulle skje så kan man be om oppgradering, da blir turen dessverre dyrere hvis det skulle skje.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har reist uspesifisert to ganger..

Den ene gangen var vi kjempefornøyd.. Den andre gangen byttet vi hotell.. Vi fant selv et billig hotell (men med mye bedre beliggenhet.. for oss og vår "aktivitetsplan")

Selv den gangen vi droppet hotellet vi hadde betalt for og tok 5 netter på et annet hotell, ble det langt billigere enn om vi hadde reist spesifisert..

Skrevet

Reist 3 ganger:

Samos-superkoselig privat lite hotell med havutsikt

Fuerteventura; Helt ok rolig hotell med svømmebasseng

Mallorca; 5-stjerners luksushotell!!

Størst sjanse for ok hotell på nye steder litt utenfor høysesongen, som Fuerteventura ol , det sier ihvertfall min reiselivsvenn. Pga de bygger ikke nye hoteller uten eget bad ol.

Vær obs på at man lett blir plukket ut ved eks flyforsinkelser hvor ikke alle kan være med osv....

Og les vilkårene nøye, så vet man hva man risikerer. Kan ofte betale seg ut av kjipe situasjoner og få oppgradert standarden om man er misfornøyd. Anbefales ikke med barn.

Gjest Anonymous
Skrevet
Kan ofte betale seg ut av kjipe situasjoner og få oppgradert standarden om man er misfornøyd. Anbefales ikke med barn.

man kan alltid betale seg ut av kjipe situasjoner.. (det finnes andre hoteller, man kan dra til et annet sted i "kjøreavstand" osv)

og barn? må da være ypperlig..! (så har man kanskje råd til å ta dem med ;) )

Skrevet

man kan alltid betale seg ut av kjipe situasjoner.. (det finnes andre hoteller, man kan dra til et annet sted i "kjøreavstand" osv)

og barn? må da være ypperlig..! (så har man kanskje råd til å ta dem med ;) )

Jeg mente å betale mellomlegg til selskapet og få et annet av deres hoteller, men klart man også kan finne private køsninger.

Selskapene selv anbefaler ikke folk med barn å dra, fordi man lett kan komme på bråkete steder med mye trapper osv. Forekommer også at man må bytte hotell midt i uka, folk med barn har ekstra mye bagasje å drasse på osv. Små barn er heller ikke dyre å ta med i utgangspunktet.

Skrevet

Har reist uspesifisert mange, mange ganger, og har hittil aldri hatt noe å klage på!

Gjest Anonymous
Skrevet
Selskapene selv anbefaler ikke folk med barn å dra' date= fordi man lett kan komme på bråkete steder med mye trapper osv. Forekommer også at man må bytte hotell midt i uka, folk med barn har ekstra mye bagasje å drasse på osv. Små barn er heller ikke dyre å ta med i utgangspunktet.

det spørst jo hva man definerer som barn, da..

har man små barn og havner på et bråkete sted, kan man bytte hotell

større barn kan både gå trapper og bære sin egen bagasje.. og har man et par tre stykker, så kan det å reise uspesifisert være eneste mulighet for å få med hele familien..

Skrevet

reiste uspes til kos nå i høst,1.natten var vi på ett greit hotell(men ikke pool)dagen etter ble vi flyttet til ett annet som var mye bedre og med pool :lol: der bodde vi resten av uken

reiser til teneriffe den 14des,uspes igjen...er veldig spent både på hotell og hvilken side av øya vi havner på.

håper mest på pent vær da,ettersom desember kan være ustabil på kanariøyene

Skrevet

Har reist to ganger uspes, første gang i midten av des til kanari øyene, havnet på luksushotell med beste beliggenhet av dem alle! Andre gjester på hotellet hadde betalt 2-3 ganger så mye som oss, og de havnet opp i etasjene, mens vi fikk en av 8 bungalower med plen og basseng i hagen.. 20 meter fra stranda.

Andre gangen var i midten av sept, da fikk vi dårligere hotell.

Jeg kjøper uspes hvis jeg skal reise utenfor sesong, da får man god deal. Jo mer lavsesong, jo lurere med uspes. Jeg hadde IKKE reist uspes i skoleferier. Poirot har et godt poeng, det med å reise til relativt nye steder. Jeg hadde heller ikke dratt med barn på uspes tror jeg, ivertfall ikke hvis de var over babystadiet.

Uansett er jo ivertfall mai og nestbest september supert å reise, utenfor hetebølgene men likevel varmt og deilig, lavere priser pga ikke høysesong.. har jeg anledning til å reise uspes i mai så drar jeg :P

Gjest Anonymous
Skrevet

Det selskapene sier er at uspesifisert passe for unge som ikke stiller de krav som eldre.

Spørs hvilke land man reiser til. Det er ikke som det var en gang at du ikke fik dårligere enn det dårligste i katalogen.

Ingen klagerett. I sesonger kan det være vanskelig/umulig å bytte hotell. Du kan få innkvartering hos private. Dele rom med andre ukjente.

Les godt hva det innebærer. Og reise uspesifisert med små barn er et sjangsespill.

Skrevet

Så man har mulighet til å "kjøpe" seg opp hvis man kommer til et hotell man ikke er helt fornøyd med?

Hvordan vil det være å reise uspesifisert til Kanariøyene f.eks i Mars? Det er vel utenfor høysesongen?

Skrevet
Så man har mulighet til å "kjøpe" seg opp hvis man kommer til et hotell man ikke er helt fornøyd med?

Det forutsetter jo at det ikke er fullt, da.

Skrevet

Har reist mange ganger uspess. Og har vært heldig vær gang... Bank i bordet. Eneste som kan være litt negativt er at en ikke får velge sted. Har dårlig erfaring med å skulle betale seg opp fra uspess. Vi har prøvd det noen ganger fordi vi ikke har vært helt fornøyd med plassen vi har kommet på.... Det har vær gang vist seg å være veldig dyrt. Flere tusen pr. person. Det som har vist seg er at når jeg har akseptert stedet vi har kommet på så har vi hatt det helt supert :briller:

Smilla1

Gjest Anonymous
Skrevet

Det forutsetter jo at det ikke er fullt, da.

vi ha for eksempel dratt fra stedet til en avsidesliggende landsby.. funnet annen overnatting der og tatt livet med ro og kost oss.. og så troppet opp ved det "gamle" hotellet den dagen vi skal reise osv..

vær obs på at du ikke kan forvente å få komme inn på ditt opprinnelige hotell dersom du førts har forlatt det.. men dersom du sier at du kommer til å være borte i f.eks 4 dager og så kommer tilbake, vil de fleste si ok til det..

• 7 år senere...
Skrevet

Maja og meg skal om 6 dager reise uspesifisert til Lefkas/Parga-området i Hellas. Vi håper jo å havne i Parga. Men finner ikke andre som har hivd seg på denne reisen..

Vi reiser med Apollo..

Er Lefkas det samme som Levkas?

og har noen erfaringer med å reise uspesifisert til Lefkas/parga området? Kan vi risikere å havne hvor som helst mellom Levkas og Parga by?

ser at det koster 4-dobbelt så mye med Parga by, så regner med at vi ikke kommer hit...

får belage oss på å leie en bil.. skal visst ikke koste så mye.. 500 kroner for 3-4 dager..

Noen med erfaringer??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...