AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #1 Skrevet 13. september 2011 Kan jeg gi en 12 uker gammel kattunge en liten bit rå kyllingfilet?
Green Lady Skrevet 13. september 2011 #2 Skrevet 13. september 2011 Kan jeg gi en 12 uker gammel kattunge en liten bit rå kyllingfilet? Jeg hadde ikke hatt noen betenkligheter med det, så lenge den ikke har fått krydder eller noe på seg. Mine katter får alltid det jeg skjærer av kyllingfileten før jeg steker den til meg selv. Da blir det kattefest i heimen
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #3 Skrevet 13. september 2011 Er ikke kattungen litt for liten for det? Hva med salmonella?
Aurora M. Skrevet 13. september 2011 #4 Skrevet 13. september 2011 Jeg hadde ikke hatt noen betenkligheter med det, så lenge den ikke har fått krydder eller noe på seg. Mine katter får alltid det jeg skjærer av kyllingfileten før jeg steker den til meg selv. Da blir det kattefest i heimen Samme her. Det er snadder, om enn ikke på høyden med fersk kokt fisk. Jeg prøvde å kalle kylling for "fiisk" en gang for å lokke inn en liten frøken som hadde vært lenge nok ute om kvelden, men da fikk jeg et stort spørrende blikk når hun kom bort til matfatet! -Tror du jeg er idiot eller? Som om jeg ikke vet forskjell på fugl og fisk! 1
Gjest Katten. Skrevet 13. september 2011 #5 Skrevet 13. september 2011 Om de ikke tåler det, spiser de det gjerne ikke
Pusemamma Skrevet 13. september 2011 #6 Skrevet 13. september 2011 Har du glemt at katten er et rovdyr og spiser fugl ute 1
Gjest odisi73 Skrevet 13. september 2011 #7 Skrevet 13. september 2011 Samme her som dere andre,mine får også alt jeg skjærer av på kyllingfileten og svinefileten.Da er det fest på kjøkkenet ja
Djungelvrål Skrevet 13. september 2011 #8 Skrevet 13. september 2011 Når katten min får rå kyllingfilet leker hu med det, drar det ut av skåla og hiver det rundt. Det lukter nok fugl og da skal hu vel jakte og nedlegge byttet først Noen andre som har opplevd det med katten sin??
msvalentine Skrevet 13. september 2011 #9 Skrevet 13. september 2011 Jeg mener huskatter skal ha kattemat, helst tørrfor, det er tilpasset for at pusen skal bli sterk og sunn, og holder helsen mer i sjakk. Katter tar jo fugler og mus, men spiser de sjeldent, siden dette er lek... Men tror ikke det er noe galt i å gi en liten bit av og til, men 12 uker er kanskje litt på grensen
Gjest Prozac Skrevet 13. september 2011 #10 Skrevet 13. september 2011 Når katten min får rå kyllingfilet leker hu med det, drar det ut av skåla og hiver det rundt. Det lukter nok fugl og da skal hu vel jakte og nedlegge byttet først Noen andre som har opplevd det med katten sin?? Nei, og jeg synes du bør prøve å få litt kustus på den katta. Det går da virkelig ikke an.
Djungelvrål Skrevet 13. september 2011 #11 Skrevet 13. september 2011 Jeg mener huskatter skal ha kattemat, helst tørrfor, det er tilpasset for at pusen skal bli sterk og sunn, og holder helsen mer i sjakk. Katter tar jo fugler og mus, men spiser de sjeldent, siden dette er lek... Men tror ikke det er noe galt i å gi en liten bit av og til, men 12 uker er kanskje litt på grensen Katta mi sluker fugl og mus hele, har sett det flere ganger. Det er ikke mye sjelden der igården ihvertfall. Jegerinstinktet på snuppa er ekstremt!! Minner meg på at det er på høy tid men ny ormekur...
Brunhilde Skrevet 14. september 2011 #12 Skrevet 14. september 2011 Selvfølgelig kan katten få en bit rå kylling hvis den liker det, og kjøttdeig for den saks skyld. Katten fanger ikke mus og fugler som en lek, men de leker med fansgsten fordi det er slik kattungene lærer å jakte. Brutalt, ja, men naturens gang.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #13 Skrevet 14. september 2011 Jeg ville jo uten å tvile gitt det til en voksen katt, men det var helst pus' unge alder jeg tenkte på. Men da prøver vi med en liten bit. ts
Gjest Sicula Skrevet 16. september 2011 #14 Skrevet 16. september 2011 Min katt har vokst opp på kun rått kjøtt, inkludert lever, nyre, lunger, hjerte og bein. Og det er ingenting i veien med ham, så det er helt trygt å gi kattungen din kyllingkjøtt. Katter er tross alt kjøttetere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå