Gå til innhold

Romantisk reisemål via Singapore

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Skal på en mini-bryllupsreise i nov/des. Vi lander i Singapore (er der et par dager). Har forstått at det går mange småfly hit og dit, og at mulighetene er mange. Har aldri vært i Asia før og kjenner lite til hva som er bra og ikke. Malaysia? Indonesia? Thailand?

Noen som har gode tips/erfaringer å dele? :)

Siden vi bare har en ukes tid vil vi gjerne holde oss til ett sted, men det krever jo at stedet er litt ekstra fint og ålreit da! (Pris har ikke så mye å si men det trenger ikke være så alt for mange tusenlapper døgnet.)

Fine bademuligheter, god mat og drikke, litt å se på, osv.

Anyone? Takker for alle gode tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Skal på en mini-bryllupsreise i nov/des. Vi lander i Singapore (er der et par dager). Har forstått at det går mange småfly hit og dit, og at mulighetene er mange. Har aldri vært i Asia før og kjenner lite til hva som er bra og ikke. Malaysia? Indonesia? Thailand?

Noen som har gode tips/erfaringer å dele? :)

Siden vi bare har en ukes tid vil vi gjerne holde oss til ett sted, men det krever jo at stedet er litt ekstra fint og ålreit da! (Pris har ikke så mye å si men det trenger ikke være så alt for mange tusenlapper døgnet.)

Fine bademuligheter, god mat og drikke, litt å se på, osv.

Anyone? Takker for alle gode tips!

I Malaysia har du det moderne og naturskjønne omgivelser og kritthvite strender. Landet har enormt bra shoppingmuligheter, fantastisk mat, ekstrem multikultur, regnskog, flotte strender og ligger jo nærmest Singapore av landene du har nevnt.

Skrevet

Hei

Jeg slenger meg på denne ettersom jeg skal til Singapore i november. Jeg har forresten vært på Perhentian i Malaysia og det var flott...du kan se reisebrev med bilder på hjemmesiden min. Strendene og øyene er flotte men det er ikke akuratt luksushoteller vi snakker om så det spørs litt hva dere er på jakt etter. En del dra vel også til Bali.

Skrevet

AirAsia flyr direkte til Langkawi og Phuket i alle fall. Fine plasser begge to!

Skrevet

Har vært i Singapore gjentatte ganger over lengre perioder,og

tro meg du greier utmerket å fordrive en uke eller to der,det er enormt

mye å se.Eks.den enorme shoppinggata Orchard Road,øya Sentosa med en hel

rekke rekreasjoner og severdigheter,Chinatown må vel også nevnes,å gå og

titte på alt gateselgerne tilbyr bruker du nesten en hel dag på.

Skal du reise inn i Malaysia anbefaler jeg byen Melacca,den er rik på

historie (har vært kolonisert av både Portugal,Nederland og England opp

gjennom tidene).Det tropiske øyparadiset Tioman syns jeg hadde vært en

godt alternativ,særlig med tanke på bryllupsreise.

Det samme kan sies til en viss grad om Bali - Indonesia,selv om det er

et typisk 'partysted'.Hovedstaden Jakarta er enorm,mye å se der og,men

prøv å unngå å ferdes for mye på veien i Indonesia,særlig i og rundt

Jakarta,de har trafikkorker der borte som du nesten drukner oppi...

• Liker 1
Skrevet

Takk for gode tips! Dette skal utforskes nærmere:)

Skrevet

Har aldri vært der selv, men jeg har skjønt at en liten båtreise sør for Singapore ligger en liten indonesisk øy som heter Bintan. Der er det flotte hotellanlegg for litt luksus, eller rimelige hytter på stranda. Ikke helt oppdaget av turister ennå, men jeg vet at de som bor i Singapore ofte reiser dit for en lang-weekend.

Ellers er jo Palau Tioman i Malaysia verdt et besøk, det samme kan Palau Besar eller Palau Rawa være, disse øyene ligger i samme område. Men jeg har forsøkt å nå disse stedene i novenber, og da var de delvis stengt ned pga monsunene som kommer inn der i tidsrommet november-februar. Så skal du til fastlands-Malaysia i november-desember, bør du besøke vestkysten. Melakka er absolutt å anbefale, ja.

Skrevet

Jeg har tatt den båten reiseglad over meg nevner til Bintan, og det er en fin øy. Har også reist fra Singapore til Tioman, og det var også flott. Det du skal passe deg litt for er at det er monsuntid på denne siden av Malaysia mellom november og februar. Jeg var der i juli, og det var perfekt. Kanskje er Langkawi mer egnet, det ligger på andre siden.

Det går buss fra Singapore til Kuala Lumpur, og du kan enkelt komme deg videre til Langkawi enten med fly eller buss. Hvis du har god er det gode ferjeforbindelser fra Langkawi til Koh Lipe i Thailand, og videre til flere andre øyer, og til slutt Phuket. Hva med å fly inn til Singapore og ut fra Bangkok?

Skrevet

Jeg har tatt den båten reiseglad over meg nevner til Bintan, og det er en fin øy. Har også reist fra Singapore til Tioman, og det var også flott. Det du skal passe deg litt for er at det er monsuntid på denne siden av Malaysia mellom november og februar. Jeg var der i juli, og det var perfekt. Kanskje er Langkawi mer egnet, det ligger på andre siden.

Det går buss fra Singapore til Kuala Lumpur, og du kan enkelt komme deg videre til Langkawi enten med fly eller buss. Hvis du har god er det gode ferjeforbindelser fra Langkawi til Koh Lipe i Thailand, og videre til flere andre øyer, og til slutt Phuket. Hva med å fly inn til Singapore og ut fra Bangkok?

Beklager, jeg leste ikke at dere bare hadde begrenset tid..

Skrevet

Sjekk ut Lombok Island. Tidligere sjefen min var der og han skrøt noe helt fantastisk. Har en kollega som har flyttet ned til Singapore nå og hun har vært der også og forteller masse bra. worth a try :)

Skrevet

Har aldri vært der selv, men jeg har skjønt at en liten båtreise sør for Singapore ligger en liten indonesisk øy som heter Bintan. Der er det flotte hotellanlegg for litt luksus, eller rimelige hytter på stranda. Ikke helt oppdaget av turister ennå, men jeg vet at de som bor i Singapore ofte reiser dit for en lang-weekend.

Ellers er jo Palau Tioman i Malaysia verdt et besøk, det samme kan Palau Besar eller Palau Rawa være, disse øyene ligger i samme område. Men jeg har forsøkt å nå disse stedene i novenber, og da var de delvis stengt ned pga monsunene som kommer inn der i tidsrommet november-februar. Så skal du til fastlands-Malaysia i november-desember, bør du besøke vestkysten. Melakka er absolutt å anbefale, ja.

Bintan kan absolutt anbefales. Jeg har bodd i Singapore og da reiste vi på ferie til Bintan og leide en villa med svømmebasseng der.

Pulau Tioman og Pulau Rawa har jeg også feriert på og begge er veldig fine feriesteder, men ikke i november/desember. Jeg skulle på skoletur til Tioman i september-oktober og da måtte båten snu på grunn av dårlig vær og turen måtte legges et annet sted.

Ellers finnes det jo, som du sier, småfly til steder i nærliggende land. Vi tok fly til Krabi i Thailand og Ho Chi Minh City/Saigon i Vietnam og hadde veldig fine turer dit. Krabi ble badeferie mens Saigon er mer byferie. Vi fløy med et flyselskap som heter Tiger Airways, og det var i alle fall da regnet som et trygt flyselskap å reise med.

Skrevet

Sjekk ut Lombok Island. Tidligere sjefen min var der og han skrøt noe helt fantastisk. Har en kollega som har flyttet ned til Singapore nå og hun har vært der også og forteller masse bra. worth a try :)

Har prøvd Lombok, men trivdes ikke der. Derimot var der lett å trives på Gili Islands. Men som destinasjon for bryllupsreise..... vet ikke helt, der er mere "backpacker-aktig". Hvilke forventninger har dere til standard der dere skal være? Holder en knapp på Bintan, spesielt siden dere ikke har så lang tid til rådighet.

Skrevet

I Bali/lombok faller det også veldig mye regn i november/desember. Opp mot 300 mm i måneden tror jeg.

Jeg tror jeg ville gått for de vestlige øyene i Malaysia eller sør-vestlige Thailand. Flyveien er kort fra Singapore til Phuket eller Krabi, og der er været mer stabilt på den tiden.

Skrevet

Phuket eller Krabi,

De største turistfellene i hele Asia? For en bryllupsreise? Med Singapore som utgangspunkt? Njet!

• Liker 2
Skrevet (endret)

De største turistfellene i hele Asia? For en bryllupsreise? Med Singapore som utgangspunkt? Njet!

Ro deg ned, jeg ville heller ikke blitt der, hvis du leser de andre innleggene mine er det øyene sør for Phuket jeg har snakket om.

Men nå er det nå her flyplassene er da, og når de har dårlig tid er fly det beste alternativet. Så går det ferjer videre til mindre turistifiserte områder.

Se www.kohlipethailand.com - der finner du god oversikt over ferjeforbindelsene helt ned til Langkawi, og hvilke øyer som kan besøkes!

Endret av Vibi
Skrevet (endret)

Baliiiii i Indonesia! :rodmer:

Endret av lashara
Skrevet

Perhentian islands.

Og da spesielt den lille øya som ikke har masse hoteller. :rodmer:

Skrevet

Helt supert at så mange kommer med sine synspunkter her, jeg har fått mye bedre oversikt over hva som kan være aktuelt og ikke! Fra før hadde jeg ikke nor forhold til regnsesong og monsun og disse tingene heller. Takk! Litt nærmere en beslutning:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...