AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #1 Skrevet 13. september 2011 Yess!! Hvor lenge øvelsekjørte du før du gikk til kjøreskolen og kunne noe ihvertfall om bilen? Jeg er 18år jente.. ønsker å øvelsekjøre og vil få lappen så snart som mulig! Hvordan kan jeg evt starte med det? Har dere noen råd elr tips dere kunne dele med meg som vil ha lappen?
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #2 Skrevet 13. september 2011 Kjørte med pappa fra jeg var 16, begynte hos kjøreskole en mnd før attenårsdagen min. Foreldre/andre voksne du kjenner er det godt sted å starte.
Aubree Skrevet 13. september 2011 #3 Skrevet 13. september 2011 Jeg øvelseskjørte med pappa fra jeg var 16. Ikke så ofte, fordi jeg bodde på hybel 1 time unna. Men det var nok likså bra at jeg ikke fikk øvelseskjørt så mye, fordi sjaførlæreren sa at man som regel måtte ha flere kjøretimer da for å plukke av deg uvanene som foreldrene hadde lært deg Så det beste er vist bare å begynne rett på sjaførskolen.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #4 Skrevet 13. september 2011 Takk for svar, hvordan var det på starten hos deg? var du nervøs? var det vanskelig, stresset med giret og sånt?
AnonymBruker Skrevet 13. september 2011 #5 Skrevet 13. september 2011 er det ingen andre her som gidder å komme med noe ?
cellar Skrevet 14. september 2011 #6 Skrevet 14. september 2011 Jeg bor ikke hjemme, så jeg øvelseskjørte med pappa i to dager, noen timer med samboer, også begynte jeg med kjøretimer. Så kunne ikke så mye, men ble likevel kasta ut i veien. Gikk bra, da De fleste synes giring er vanskelig å få tak på i begynnelsen, men tro meg, det går av seg selv før du får sagt "førerprøve"
Gjest uAnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #7 Skrevet 14. september 2011 Har øvelseskjørt i ti år nå
Fanteria Skrevet 14. september 2011 #8 Skrevet 14. september 2011 (endret) Jeg skal ha min andre kjøretime i dag. Så jeg føler jeg kvalifiserer til å kunne svare. Jeg hadde først en kjøretime før jeg nå har øvelseskjørt to ganger. Under timen var det i hovedsak det å bli vant med bilen, start og stopp. Å finne gripepunktet. Så etter timen fikk jeg øvd på det jeg trengte. Start, stopp og bli kjent med hvordan bilen oppfører seg. Føler dette fungerer veldig greit. En time, så øve i etterkant. Da følger jeg det kjørelæreren sa til meg i stede for å få mata inn masse informasjon fra kjæreste, venner og familie. Endret 14. september 2011 av Fanteria
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå